Kék-fehér fapapucs

Pontban menetrendszerint, 12.15 órára ért a Liszt Ferenc repülőtérre az az 1975-ös évi KLM retró járat, amelyet szeptember 12-én vízsugárral köszöntöttek landolásakor.

A KLM1975-ös járatát abból az ünnepi alkalomból „vetették be”, hogy a holland királyi légitársaság felségjele alatt 85 éve közlekednek gépek Budapest-Amszterdam között.

Újragondolt, újraöltöztetett Business Class

Topcatering, boldog csirkével

• A World Business Class utasai egy speciális háromfogásos menüt élvezhetnek, amelyet minden évben egy világhírű holland sztárszakács állít össze.
• Minden csirke, amit a KLM járatokon felszolgálnak, „fenntartható módon nevelt boldog csirke”, azaz Better Life Quality minősítés a holland szabványok szerint.
• Az étkészletet világhírű holland dizájner tervezte.



Dror Harel, a KLM - Air France nemrégiben kinevezett magyarországi ügyvezető igazgatója először is elmondta, mennyire tetszik neki új állomáshelye, Budapest, majd cégének teljes 747-es gépparkján a megújult business osztály megjelenését, designját, új szolgáltatásait mutatta be. Az Air France 500 millió eurót fektetett be, hogy fokozatosan, kezdetben tizenkilenc kiválasztott Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményű utasszállítóján kivitelezze legújabb első osztályát. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a KLM – amely ma is az egyik legfontosabb partnerük - volt az első nyugati légitársaság, amelyik menetrendszerű járatokat indított Budapest-Amszterdam között 1957-ben, Douglas DC-6 és Lockheed Electra típusú gépekkel.



Átvilágított desszert

Stílusosan az ünnepi torta egy jellegzetes holland fapapucs alakú, kék-fehér színben pompázó trüffel ízesítésű kreáció volt, (a Zila cukrászat terméke), amelyet alaposan megsétáltattak az ünneplők, ugyanis a biztonsági rendszer átvilágítása után még a gép érkezéséhez is kivitték, majd a tájékoztató alkalmával, már a zárt helyiségben szelték fel.

KLM történet, jegesmedvékkel

• A holland KLM légitársaság (teljes nevén Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. – jelentése: Holland Királyi Légitársaság) világszerte 90 desztinációra szállít utasokat és rakományt.
• Ez a legrégibb légitársaság, amely máig eredeti nevén működik.
• A KLM-et Albert Plesman alapította 1919-ben.
• Vilma királynő 1919. szeptember 12-én engedélyezte a „királyi” szó használatát az akkor még nem is létező társaságnak, mert az alapítás hivatalosan csak október 7-én valósult meg.
• A KLM központja a hollandiai Amstelveen-ben van – egy 6.5 hektáros terület, a Schiphol repülőtér mellett. A központot 1968-70 között építették fel.
• Az első járat, egy De Havilland DH-16 típusú gép 1920. május 17-én szállt le Schiphol repülőterén, az akkoriban szédületesnek számító, 150 km/óra sebességgel repült és a maximális felszállási súlya 1765 kg volt.
• A holland királyi légitársaság 1921-ben kezdte meg a menetrendszerinti közlekedést.
• Ma már szigorúan tilos bármilyen fegyver felvitele a polgári repülőgépekre, de ez nem volt mindig így. Az 50-es évek végén a KLM Amszterdam-Tokió járata a sarkkörön és Alaszkán át tette meg útját, és a pilóták kötelező tartozékaként vadászpuskákat vittek a fedélzeten: arra az esetre, ha a sarkkörön kényszerleszállást kell végrehajtani, akkor legyen mivel védekezni a jegesmedvék ellen.
• 2003. szeptember 30-án az Air France és a KLM bejelentette társulási szándékát - a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereket jelölték meg, mint gócpontot.
• 2004. május 5-én létrejött a társulás, ezzel a világ legnagyobb légitársasága született meg.
• A KLM 2004 szeptemberében csatlakozott a SkyTeam-hez.


Fedélzeti platformok

• 2013. május 29-én indult meg a fedélzeti wifi tesztüzeme a KLM flotta két gépén, amelyre 20ezer láb utazómagasság elérése után csatlakozhatnak az utasok a készülékeikkel.
• A Facebook, a Twitter és a VKontakte után a KLM a világon az első légitársaság, amelyik jelen van a LinkedIn-en, 24/7 órás ügyfélszolgálatot biztosít.


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.