hirdetés
hirdetés

KLM: 85 éve Magyarországon

Kék-fehér fapapucs

Pontban menetrendszerint, 12.15 órára ért a Liszt Ferenc repülőtérre az az 1975-ös évi KLM retró járat, amelyet szeptember 12-én vízsugárral köszöntöttek landolásakor.

hirdetés

A KLM1975-ös járatát abból az ünnepi alkalomból „vetették be”, hogy a holland királyi légitársaság felségjele alatt 85 éve közlekednek gépek Budapest-Amszterdam között.



85 év – nem akármi!

Az ünnepélyes repülőgépfogadtatáson (a zuhogó eső miatt a „B” terv lépett életbe, azaz a terasz helyett fedett helyen tartották a tájékoztatóval egybekötött fogadást) Gajus Scheltema, Hollandia magyarországi nagykövetének köszöntője után Olivier Hours, az Air-France – KLM regionális vezérigazgató többek közt elmondta, hogy az elmúlt 85 év számukra azt bizonyítja, Magyarország fontos piac mind regionális, mind nemzetközi szempontból. Járataikon folyamatosan növekszik az utasforgalom, egymást érik a kampányok, most épp a magyar utazók által is kedvelt desztinációkra nyújtanak akciós foglalási lehetőséget.”

Újragondolt, újraöltöztetett Business Class

Topcatering, boldog csirkével

• A World Business Class utasai egy speciális háromfogásos menüt élvezhetnek, amelyet minden évben egy világhírű holland sztárszakács állít össze.
• Minden csirke, amit a KLM járatokon felszolgálnak, „fenntartható módon nevelt boldog csirke”, azaz Better Life Quality minősítés a holland szabványok szerint.
• Az étkészletet világhírű holland dizájner tervezte.



Dror Harel, a KLM - Air France nemrégiben kinevezett magyarországi ügyvezető igazgatója először is elmondta, mennyire tetszik neki új állomáshelye, Budapest, majd cégének teljes 747-es gépparkján a megújult business osztály megjelenését, designját, új szolgáltatásait mutatta be. Az Air France 500 millió eurót fektetett be, hogy fokozatosan, kezdetben tizenkilenc kiválasztott Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményű utasszállítóján kivitelezze legújabb első osztályát. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a KLM – amely ma is az egyik legfontosabb partnerük - volt az első nyugati légitársaság, amelyik menetrendszerű járatokat indított Budapest-Amszterdam között 1957-ben, Douglas DC-6 és Lockheed Electra típusú gépekkel.



Átvilágított desszert

Stílusosan az ünnepi torta egy jellegzetes holland fapapucs alakú, kék-fehér színben pompázó trüffel ízesítésű kreáció volt, (a Zila cukrászat terméke), amelyet alaposan megsétáltattak az ünneplők, ugyanis a biztonsági rendszer átvilágítása után még a gép érkezéséhez is kivitték, majd a tájékoztató alkalmával, már a zárt helyiségben szelték fel.

KLM történet, jegesmedvékkel

• A holland KLM légitársaság (teljes nevén Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. – jelentése: Holland Királyi Légitársaság) világszerte 90 desztinációra szállít utasokat és rakományt.
• Ez a legrégibb légitársaság, amely máig eredeti nevén működik.
• A KLM-et Albert Plesman alapította 1919-ben.
• Vilma királynő 1919. szeptember 12-én engedélyezte a „királyi” szó használatát az akkor még nem is létező társaságnak, mert az alapítás hivatalosan csak október 7-én valósult meg.
• A KLM központja a hollandiai Amstelveen-ben van – egy 6.5 hektáros terület, a Schiphol repülőtér mellett. A központot 1968-70 között építették fel.
• Az első járat, egy De Havilland DH-16 típusú gép 1920. május 17-én szállt le Schiphol repülőterén, az akkoriban szédületesnek számító, 150 km/óra sebességgel repült és a maximális felszállási súlya 1765 kg volt.
• A holland királyi légitársaság 1921-ben kezdte meg a menetrendszerinti közlekedést.
• Ma már szigorúan tilos bármilyen fegyver felvitele a polgári repülőgépekre, de ez nem volt mindig így. Az 50-es évek végén a KLM Amszterdam-Tokió járata a sarkkörön és Alaszkán át tette meg útját, és a pilóták kötelező tartozékaként vadászpuskákat vittek a fedélzeten: arra az esetre, ha a sarkkörön kényszerleszállást kell végrehajtani, akkor legyen mivel védekezni a jegesmedvék ellen.
• 2003. szeptember 30-án az Air France és a KLM bejelentette társulási szándékát - a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereket jelölték meg, mint gócpontot.
• 2004. május 5-én létrejött a társulás, ezzel a világ legnagyobb légitársasága született meg.
• A KLM 2004 szeptemberében csatlakozott a SkyTeam-hez.


Fedélzeti platformok

• 2013. május 29-én indult meg a fedélzeti wifi tesztüzeme a KLM flotta két gépén, amelyre 20ezer láb utazómagasság elérése után csatlakozhatnak az utasok a készülékeikkel.
• A Facebook, a Twitter és a VKontakte után a KLM a világon az első légitársaság, amelyik jelen van a LinkedIn-en, 24/7 órás ügyfélszolgálatot biztosít.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai