hirdetés

#kikapcs – Mobil OFF, Élmény ON

Lelkes mozgalmárok, egy mindenki számára ismerős probléma és tenni akaró családbarát szolgáltatók. Ez lenne a mérleg nyelve, amely egyensúlyt teremt a kütyüvilág jelentette virtuális örömök és a valós térben és közösségben megélt maradandó élmények között?

hirdetés

Ez nem luddita anyák lázadása!

A mozgalom egyik alapítója és elindítója, Szántó Mónika, édesanyaként maga is érintett a problémában. „Szülőként nagy felelősség meghúzni az egészséges határvonalat: tölthet-e egyáltalán időt a gyerek a kütyükkel, és ha igen, akkor mennyit? A XXI. században élünk, így ezek a készülékek nem iktathatók ki az életünkből, sok hasznos funkciójuk is van. Azt viszont nem szabad szem elől téveszteni, hogy sok mindent, például a tartalmas családi együttléteket, a valós környezetben, másokkal megélt »hús-vér« élményeket nem pótolhatja.”

Veszélyes játék

Addig, amíg valaki megtalálja az egészséges egyensúlyt a valós élmények megélése és a kütyük által szerzett kikapcsolódás öröme között, addig nincsen semmi probléma. Ám a virtuális világ csalóka: észrevétlenül képes rabságban tartani az embert. A számítógépes játékfüggőség már olyannyira nagy gondot jelent világszerte, hogy a WHO nemrég hivatalosan is a függőségek közé sorolta. Indoklásuk szerint: „játékfüggőség olyan súlyosan tartós vagy visszatérő viselkedés, amelyben a játék elsőbbséget élvez az élet más területeivel szemben". Ez egyre nagyobb gondokat okoz több országban, köztük az Egyesült Királyságban is, ahol már működnek kifejezetten videojáték-függőséget kezelő magánklinikák. Az Ipsos által végzett felmérés szerint a magyarok több mint fele a vécére is gyakran mobillal megy, 45 százalékuk ébredés után először a telefonja után nyúl, közel kétharmaduk pedig a mobilját nézegeti elalvás előtt. Naponta átlagosan 1,8 órát töltenek a közösségi oldalakon a 16 és 37 év közötti fiatalok – derült ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából.

A mozgalomhoz csatlakozó szakemberek – pszichológusok és virtualitást kutató szakértők – elbeszéléseiből azonban az is kiderül, hogy a harmincasok azok, akiket a legkevésbé lehet „elszakítani” az okostelefonok képernyőjétől, míg a korai tizenévesek már-már maguktól teszik le és használják arra, hogy a valós élményeket megszervezzék barátaikkal. Nem szabad azonban elfelejtenünk azt, hogy a felnövekvő generációnak már az idegrendszeri fejlődését is befolyásolja a virtualitás, így nem valószínű, hogy jót teszünk azzal, ha kitépjük kezükből a digitális készülékeket vagy eltiltjuk őket a használatuktól. A tudatos digitális tartalomfogyasztásra nevelés – a felnőttebb generációk számára a tudatos önvizsgálat – tehát már a személyiségformálási, ezáltal nevelési folyamat része is ezekben az időkben. A gyermekeinkkel kialakított bizalom, önmagunk időről időre történő felülvizsgálata rendkívül fontos. Ebben kíván a #kikapcs – Mobil OFF, Élmény ON mozgalom segítséget nyújtani. Alternatívát a való világban, tudatosságot a tartalomfogyasztásban és a nevelésben. „Ezért gyűjtünk magunk köré szakértőket és kutatókat, akik számára szintén platformot biztosítunk, hogy meglátásaik közérthető formában szivároghassanak be az emberek tudatába.”- mondták el a szervezők.

Ehhez az egyedülálló kezdeményezéshez számos olyan nagynevű cég csatlakozott már, mint az Aquaworld Resort Budapest Hotel és Élményfürdő, a Miniversum Élményközpont, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vagy a Csodák Palotája, a Danubius Hotels által működtetett Bubbles Club, Bükfürdő Turisztikai Egyesülete és a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum, melyek vezetői fontosnak tartják, hogy felhívják a figyelmet a közösen és tartalmasan eltöltött idő fontosságára. Az együtt töltött idő, a tartalmas programok összehozzák az embereket, így könnyebben megbirkóznak a hétköznapi gondokkal is. A #kikapcs Mobil OFF, Élmény ON mozgalom célja, hogy felhívja a figyelmet a minőségi időtöltés fontosságára, a virtuális világ alternatívájaként a valós környezetben megélt élmények egészséges arányban tartására. A mozgalom abban szeretne segítséget nyújtani, hogy ötleteket, tanácsokat, tippeket adjon az igazán kikapcsoló családi és egyéni kalandokhoz. Ehhez a kezdeményezéshez számos nagynevű cég csatlakozott már, amelyek vezetői szintén fontosnak tartják, hogy egyesítve törekvéseiket és elkötelezettségüket valódi élményeket kínáljanak.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai