Szaúdi nászutasok és fesztiválozók jöhetnek Magyarországra

Szaúd-Arábiában elsősorban nászutasok és a fesztiválozók érdeklődnek a magyarországi üdülések iránt - ez derült ki az arab ország turisztikai kiállításán. 

A Magyar Turizmus Zrt. a közelmúltban részt vett három társkiállítóval Szaúd-Arábia legjelentősebb utazási kiállításán. Újdonság, hogy egyre több fiatal pár szeretne nászútra jönni Magyarországra, illetve a fiatalok is szép számmal érdeklődnek a nyári fesztiválok iránt. A Riyadh Travel Fair 2015 nevű vásárra 2015. április 14. és 17. között mintegy 10.000 látogató – köztük utazási irodák vezetői, a média képviselői, minisztériumi dolgozók és a potenciális utazóközönség – érkezett.

Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt., az Atlasz World Travel, a B2Sky Hungary Kft. és a Prime Travel képviselte. A magyar standon az elmúlt évekhez képest érezhetően megnőtt a konkrét ajánlatokat keresők száma, akik már elhatározták, hogy ezen a nyáron hazánkba utaznak. A többség más európai úti céllal, például Ausztriával kötné össze magyarországi látogatását, sokan azonban csak hazánkba jönnének egy hét budapesti és egy hét vidéki tartózkodással.

A nyugodt vidéki pihenés a zöld természetben ugyanis egyre népszerűbb az arab utazók körében. Természetesen továbbra is kiemelt érdeklődés figyelhető meg az egészségturisztikai lehetőségek és a vadászat iránt. Újdonság, hogy a nagycsaládok mellett egyre több fiatal pár is szeretne Magyarországra utazni nászútra és feltűnően sok, fiatalokból álló társaság érdeklődött a nyári fesztiválok iránt is.

Turizmusdiplomáciai szempontból kiemelt jelentőségű, hogy a magyar standot felkereste a szaúdi kereskedelmi kamara elnöke His Excellency Khalid Al-Otabi, aki Czunyi Tímeával a Magyar Turizmus Zrt. piacfejlesztési menedzserével folytatott megbeszélést. Az elnök hamarosan egy hivatalos delegáció tagjaként érkezik hazánkba.

A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci marketingmunkájában továbbra is rendkívül fontos szempont az új célcsoportok megnyerése, ezért az Arab-öböl menti országok a stratégiai küldőpiacok között szerepelnek a társaság hároméves stratégiájában. Az Öböl-menti országok piaca turisztikai értelemben a világ egyik legmagasabb növekedési ütemű piaca. Utazói számára Európa, így hazánk is, a légi összeköttetések fejlődése miatt könnyen megközelíthető úti cél.

A szaúdi statisztikai hivatal adatai szerint a külföldre utazó szaúdiak turisztikai költése évről évre nő. 2014-ben közel 4 millió szaúdi költött 24 milliárd szaúdi riált az utazásai során. A szaúdi kormány szerint 2020-ra a turisztikai költések a 100 milliárd szaúdi riált is elérik az egyre intenzívebben növekvő utazási kedvnek köszönhetően.

A turisztikai marketingmunka kiemelt célja, hogy a potenciális arab utazók biztonságos és vallási szempontból is toleráns országként tekintsenek hazánkra. A térségből érkező turisták rendkívül igényesek és személyre szabott szolgáltatásokat várnak. Fontos számukra, hogy hazájuktól távol is megfelelő módon gyakorolhassák vallásukat. A fogadásukra való felkészülés éppen ezért nagy kihívás, ugyanakkor rendkívüli lehetőség is a magyar turisztikai szolgáltatók számára


Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tünetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.