Orbán Ráhel elmondta, mikorra várja a nagy áttörést

Cégének 2024-es év eredményeinek áttekintése mellett hazai és nemzetközi trendekről, a longevity turizmusról és a mesterséges intelligencia alapú megoldásokról is beszélt Orbán Ráhel, a BDPST Koncept alapítója a Trend FM „A Nap Vendége” című műsorában.

Orbán Ráhel a műsor – melyet a Turizmus.com szemlézett – elején 2024 eredményeit értékelve elmondta, az idei év még mindig része a Covid utáni gyógyulási folyamatnak, bár a tünetek már csak kis mértékben érezhetők. A jövővel kapcsolatban pedig megállapította, hogy 2025-től további növekedést várnak, viszont a nagy áttörést nem 2025-re, hanem 2026-27-re prognosztizálják. Szerinte Budapestnek a fejlődő desztinációk között jó a pozíciója, az üzleti turizmus területén azonban erőteljesebb jelenlétre van szüksége.

Orbán Ráhel
Orbán Ráhel
Fotó: BDPST Koncept

Az év fontos momentumának tartja a budapesti repülőtér visszavásárlását, ennek az előnyei szerinte 2026-27-ben válnak majd markánsan érezhetővé.

Az emberek utazási vágya töretlen, a legnagyobb feladat azoknak a szakembereknek a pótlása, akik a pandémia alatt elhagyták a szakmát 

– állapította meg a Covid negatív hatásaival kapcsolatban.

Az interjúban a nemzetközi trendek is szóba kerültek.

A mesterséges intelligencia az utazásszervező felületek, a chatboxok révén egyre nagyobb szerephez jut. Az MI elterjedése mind a felhasználókat, mind a szolgáltatókat segíti az információk eljuttatásában, megszűrésében és személyre szabásában

– Orbán Ráhel szerint.

Beszélt az újkeletű „longevity” fogalomról is:

Az egészséges életmód az emberek életében egy előkelőbb helyre kerül, és erre az idegenforgalomnak is választ kell adnia

Többek közt elhangzott az is, hogy a hatékonyságnövelés igénye a szabadidő kapcsán is megjelenik, az utazók egységnyi idő alatt nemcsak a lehető legtöbbet, hanem a legjobb minőségben szeretnének pihenni.

Míg a néhány éve divatos „wellbeing” értelmében az adott időszakban kell jól érezni magunkat, az új keletű „longevity” ennél hosszabb távú célt fogalmaz meg, olyan változásokat, amelyeket a vendégek egy tanulási folyamatot követően, hazavihetnek és beépíthetnek a hétköznapjaikba, tette hozzá a beszélgetés során.

A teljes interjú itt hallgatható meg:


Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval

Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval 

Újabb Zsolnay remekművek kerültek a pesti ResoArt Villa bemutatótereibe.
Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon

Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon 

A most nyíló Vízhez hasonló című kiállítás gerincét azok a művek adják, amelyek Stuttgartban készültek 1993-1995 között.
További fejlesztések Szigligeten

További fejlesztések Szigligeten 

A fejlesztés a 2021-ben befejezett szigligeti várfelújításra épül, amelynek következtében immáron éves szinten több mint 200.000 látogató érkezik a szigligeti várba, így magára a településre is.
Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről

Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről 

Egyrészt a közvetlen légi járatok, másrészt az a tény, hogy 2024-ben Budapest és Alicante holtversenyben az első helyet szerezte meg a világon a városok közötti versenyben – vendégszám tekintetében.
Érkezik az Art and Antique

Érkezik az Art and Antique  

Idén február 6. és 9. között rendezik meg Magyarország legnagyobb klasszikus és kortárs művészeti vásárát.
Ötvenéves a Kiskunsági Nemzeti Park

Ötvenéves a Kiskunsági Nemzeti Park 

A park az elmúlt fél évszázad során a természeti értékek védelmének, az ökoturizmus fejlesztésének és a környezeti nevelésnek a szimbólumává vált, egyedülálló természeti kincseket és kulturális örökséget őrizve az utókornak.
Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák

Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette novemberi trendriportját a KSH adatai alapján.
A lead szerepe a webshopok világában

A lead szerepe a webshopok világában 

A webáruházak világában a lead fogalma egy olyan kifejezés, amiről talán már hallottál, de miért is annyira fontos a digitális kereskedelemben? Adott esetben egy lead az a személy, aki valamilyen szinten érdeklődést mutat a termékeid iránt. Ő lesz az az érdeklődő, aki talán még csak vacillál, de már az első lépéseket megtette feléd – például megadta az e-mail címét vagy telefonszámát. 
Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz

Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz 

Az idegenhonos, különösen az inváziós állat- és növényfajok egyre nagyobb problémát jelentenek világszerte.
Új helyszínen a Zarándok Konferencia

Új helyszínen a Zarándok Konferencia 

A rendezvényre érkező hazai és külföldi előadókon túl meghatározó szakemberek is érkeznek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.