Az AccorHotels Europe tulajdonosi kapcsolatokért felelős ügyvezető igazgatója, Europe Denys Sappey elmondta, hogy a vállalat portfóliójában 2019-ben már 33 brand szerepel és négy éve már Európán kívüli márkák is találhatók közöttük. 2015 és 2018 között 15 százalékkal 874-ről 1031-re emelkedett az általuk jegyzett hotelek száma. Európában még mindig jelentős fejlődési potenciál van és különösen a luxus illetve a budget kategória nagy bővülésnek a tanúja. A vállalat elsődleges tevékenysége a saját beruházások helyett egyre inkább a szállodaüzemeltetés, bérlés, lízingelés és franchise-jogok értékesítése. Ennek érdekében a közelmúltban adtak el ingatlanokat, hogy a már bizonyított Accor know how-t továbbfejlesszék. A bevételeket szakképzésre, brandépítésre, csúcstechnológiára költik.
A vállalat feltett szándéka, hogy 2022-re is megőrzze vezető pozícióját Európában, Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában. A portfóliót nem globálisan, hanem a piaci igényekhez alkalmazkodva fejlesztik. Házaik minél jobb kihasználása érdekében igazodnak az új trendekhez: nemrég nyitottak a közeli lakosság felé számos szolgáltatással, most például üres konferencia helyiségeiket igyekeznek világszerte kihasználni a manapság divatos co-working irodák létesítésével.
Sappey arról is beszélt, hogy a szállodatulajdonosok, befektetők - akiknek a házait üzemeltetik - fele több mint 4 hotellel rendelkezik. A közép-kelet-európai régióban most jelentősen növekedhet az érdeklődés a szállodafejlesztők, beruházók részéről, olyan városok mint Budapest és Varsó iránt, miután számos nyugat-európai úti célban szállodaépítési tilalom van érvényben (pl. Barcelona, Amszterdam) a lakosság számára nehezen elviselhető mértéket öltött turizmus visszaszorítása érdekében.