Gyorsan megtérülő beruházás – a fenntarthatóság jegyében

Valahogy még mindig uralkodó a régi beidegződés miszerint: egy saját mosoda felállítása és üzemeltetése biztos sokba kerül. Pedig, ha utánaszámol a szállodatulajdonos/üzemeltető – fehéren-feketén kiderül, a folyamatosan külső szolgáltatóra bízott textilmosatásért sokkal többet kell fizetni, mintha házon belül saját professzionális minőséget biztosító mosó-, szárító- és mángorlógépet használ. A leggyakoribb kérdések megválaszolásával – és így a kételyek eloszlatásával - mutatjuk, miért éri meg a beszerzésük. Miért érdemes a mai, nagyon is meghatározónak számító, elszálló energiaárakkal teli világunkban minőségi mosodai szolgáltatást működtetni – házon belül? Sándor Gábor, a Miele szakértője válaszol kérdéseinkre.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

Két opcióról beszélhetünk a hazai gyakorlatban: egyik esetben a szálloda saját mosodát működtet, a másik változatnál pedig külső szolgáltatót vesz igénybe. Miért kifizetődőbb egy saját mosodát üzemeltetnem, mintha a második variációt választom, ami sokkal egyszerűbbnek tűnik?

Először nézzük át a kérdés megválaszolásához, hogy mi a helyzet a külső szolgáltatók körében a fővárosban és másutt, vidéken? Budapesten sokkal több szolgáltató van jelen, ezért itt sokkal többen választják a szállodások az outsourcing megoldást, sokan bíznak meg külső szolgáltatót. Tény, hogy a több szolgáltató jelenléte nagyobb árversenyt generál – ez vidéken nem jellemző, hiszen ott kevesebb a szolgáltató, így ők diktálhatják a feltételeket. Nézzünk egy konkrét példát: egy balatoni régióban közel a dupláját tudja elkérni a mosodai szolgáltatást végző a budapesti hasonló szolgáltatóhoz képest. Hiszen a fővárosban sokkal többen vannak jelen, ezért kénytelenek a vállalkozók lejjebb menni az árakkal azért, hogy ők kapják meg a megbízatást, ne a versenytárs.

Másik gond, ami szintén jellemző idehaza, hogy a régebben kialakított szálláshelyek esetén nem gondoltak az építtetők arra, hogy kialakítsanak a házban mosodai helyiséget. Így ott úgy gondolják, nincs is más megoldás: külső szolgáltatóval kell elvégezni ezt a feladatot. Csakhogy ez nem minden esetben van így. Keresni kell a házban egy olyan helyiséget, amit mosodává lehet átalakítani – és ebben a mi szakembergárdánk, a Miele csapata maximálisan segít.

Sándor Gábor, a Miele szakértője
Sándor Gábor, a Miele szakértője

Azt is sokan hozzák fel érvként a külső mosatás érdekében, hogy nem akarnak szállodások egy újabb gondot a nyakukba venni. Hiszen egy mosodát folyamatosan működtetni kell, ahová embert kell felvenni, akinek a bérét fizetni kell.

Csakhogy. Míg egy új szálloda esetén azt mindenki elfogadja, hogy minimum tíz év annak megtérülési ideje, azt sokan elfelejtik, és nem számolnak vele, hogy egy mosoda kialakítása és annak működtetésének megtérülési ideje 

mindössze egy-két év közé tehető - a teljes beruházás összes költségét beleértve.

Az is döntő tény, hogy az elszálló energiaárak nemcsak a szállodákat, hanem ezzel párhuzamosan a külső mosatást végző cégeket is érintik. És a megnövekedett energiaárak miatt a külső szolgáltatók egyre jobban emelik az áraikat – vagyis egyre jobban szétnyílik az az olló, ami a két megoldás között van – előállítási költség tekintetében a külső helyen végzett mosatás egyre többe kerül, míg a helyben történő már az energiaárakat tekintve is olcsóbban végezhető el. És akkor még nem beszéltünk az oda-vissza szállítás esetén a folyamatosan növekvő benzinköltségekről, munkabérekről, munkaerőhiányról – ami ezt a szolgáltató ágazatot ugyanúgy sújtja, mint más szolgáltatások területét. És nyilvánvalóan a szolgáltató a saját árrését is ráteszi a fizetendő összegre, hiszen különben nem éri meg számára elvégezni a munkát. Mindez végképp a házon belüli megoldás felé billenti a mérleg nyelvét – ott nem növekednek ilyen mértékben a költségek, vagyis sokkal kevesebb összegből kihozható ugyanaz az eredmény: frissen mosott, tiszta és a vendég részére ismét felhasználható legyen a szállodai textília.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

A Miele jól ismert arról, hogy felső kategóriás, csúcstermékeket kínáló mosodai megoldást kínál. Miért érdemes ennek tudatában mégis ajánlatot kérnem a cégtől, ha nem vagyok milliárdos? Mitől kifizetődő innen vásárolnom, ha egy mosodát szeretnék kialakítani a házon belül?

Sokszor meglepődnek a hozzánk fordulók azon, hogy olyan árajánlatot küldünk, amilyenre egyáltalán nem számítottak. Főként a kisebb, professzionális készülékeink körét érinti ez. Az még külön hab a tortán ezekben az esetekben, hogy hosszútávú, fenntarthatósági szempontok alapján még kedvezőbb az az ár, amiért kínáljuk ezeket a termékeinket. Hosszabb időtávlat tekintetében a fenntartási, karbantartási költségek és szervíz tekintetében a Miele elől jár és gyakorlatilag verhetetlen a magyar piacon.

A készülékeinket 30 ezer üzemórára tervezzük, ez a gyakorlatban 15 évet jelent.

Ez úgy értendő, hogy minden áldott nap 8 órán át folyamatosan dolgozhatnak a gépeink – így működnek megbízhatóan 15 éven keresztül, erre már a gyárban a gyártás folyamán letesztelik azokat.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

Már egy jóideje jelen vannak a hazai piacon a Benchmark készülékekkel. Ez miben más, mint a korábbi technológiák?

Lassan az egész portfólió ezt a nevet vette át. Az ilyen típusú készülékek között a Miele által kínált készülékek elsők között szerepelnek energia- és víztakarékosság területén: 1 kg ruhához 5,9 liter vizet használ el a teljes mosási ciklus alatt – ez valóban egyedülálló teljesítmény. Ennél energia- és víztakarékosabb megoldásra más cég terméke nemigen képes.

Mi a Miele technológiai sikerének titka?

A Mielének van egy szabadalmaztatott egyedi technológiája – ez a méhsejtcellás dob, amely esetben a legfontosabb jellemző, hogy egy vékony vízréteget képez a dobban, és így lebegteti a ruhát, vagyis nem tapad ki a textília a dob falára, emiatt nincs olyan erős súrlódás, mint más mosási megoldások esetén. Ennek a kíméletes mosási technológiának köszönhetően az ilyen módon mosott textíliák élettartama jelentősen, mintegy 5-6-szorosára megnő. És ez korántsem mindegy, főleg annak tudatában, hogy a külső szolgáltatók igénybevétele esetén gyakran évente szükséges cserélni a szállodai textíliákat, mert nem ezzel a kímélő megoldással mosnak a gépeik. Van olyan partnerünk, aki elmondta, hogy korábban évente kellett venniük új textíliát, mióta viszont saját mosodát működtetnek Miele gépekkel – azóta erre nem kell költeniük.

Sok helyütt kemény a víz Magyarországon. Ilyen esetre milyen megoldást javasol a Miele?

A vízlágyítás nagyon fontos szempont a mosoda esetén. Ha kemény a víz – márpedig Magyarországon ez sok helyre igaz -, akkor több vegyszert kell használni. A gépnek sem tesz jót a kemény víz – ezért a vízlágyítás ilyen esetben mindenképp javasolt.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

Teljes körben, azaz 360 fokban fedik le a mosodai feladatokat. Ez pontosan mit jelent?

Teljes körű megoldást kínálunk egy saját mosoda kialakítása esetén: mosógépet, szárítót és mángorlót is biztosítunk a partnereinknek. Amikor egy leendő ügyfélhez ellátogatunk, ott felmérjük a lehetőségeket, figyelembe vesszük a helyi adottságokat, és többféle megoldást ajánlunk. Ami egy teljes körű, 360 fokos Miele Professional megoldást jelent: ebben szerepel műszaki, üzleti tanácsadás éppúgy, mint az, hogy megrendelés esetén teljes szervíz szolgáltatást biztosítunk partnereinknek.

Ma minden területen szóba kerül a fenntarthatóság. A Mielénél is? Ha igen, akkor hogyan valósul ez meg a gyakorlatban?

Valóban kikerülhetetlenül fontos téma, és az előbbiekben már láttunk erre példát mind a víz-, mind az energiafelhasználás területén. Ehhez még hozzáadódik az a tény, hogy ipari készülékeink 95 százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek. A Mielénél a zöld jövő meghatározó szempont, mindig elmondjuk, hogy ha egy szálláshely saját mosodát működtet – már ezzel hozzájárul a fenntarthatósághoz. Hiszen ebben az esetben nem jön-megy minden reggel a tisztaruhát szállító autó, és nem viszi el a szennyest – már ezzel az apró lépéssel is hozzájárulhat az ökotudatos szállodás környezete védelméhez. Az sem mellékes, ha valaki külső mosodát alkalmaz a szállodai textilek tisztításához – ehhez sokkal több garnitúrára van szükség, mintha házon belül oldja meg ugyanezt a feladatot. Hiszen ebben az esetben 2-3 teljes textilgarnitúra elég, ellentétben a másik variációval – amikor a dupla mennyiséggel kell számolni.

Nem elhanyagolható tény a minél kisebb ökolábnyom érdekében a Miele-készülékek esetén az is, hogy a mosógépeinkhez saját automata vegyszeradagolást szoktunk javasolni, nem véletlenül. Ugyanis a vegyszereket készítő cégek a pontos mennyiséget be tudják állítani az optimális eredmény eléréhez, míg, ha valaki ezt saját maga oldja meg – rendszerint túladagolja a vegyszert, ami nem éppen egy környezetvédő megoldás, amikor a mosógépből a víz a csatornába kerül. Sőt, ma már olyan megoldást is lehet alkalmazni – ezt is minden esetben javasoljuk partnereinknek -, amikor zéróvegyszerekkel történik a mosás. Ezek olyan, a legkorszerűbb megoldást jelentő vegyszerek, amelyek nem terhelik a környezetet. Tehát ha ez kerül a szálloda, az adott település vízhálózatába – semmilyen károsító tevékenységet nem okoz.

További információk:  Miele Professional kapcsolat kereskedelmi ügyfelek számára | Miele

(x)


Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.
Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén

Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén 

Májustól az Accent Hotels üzemelteti a Cardoner Hotelt és a Tihany Yacht Clubot.
Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás

Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás 

Olaszországi tanulmányúton inspirálódtak a hazai kastélyszállodások.
Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén

Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén 

A Hotel Clark Budapestben a munkát idén májustól Lakézi András vezeti, aki Lukács Istvánt követi az igazgatói székben.
Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.