Gyorsan megtérülő beruházás – a fenntarthatóság jegyében

Valahogy még mindig uralkodó a régi beidegződés miszerint: egy saját mosoda felállítása és üzemeltetése biztos sokba kerül. Pedig, ha utánaszámol a szállodatulajdonos/üzemeltető – fehéren-feketén kiderül, a folyamatosan külső szolgáltatóra bízott textilmosatásért sokkal többet kell fizetni, mintha házon belül saját professzionális minőséget biztosító mosó-, szárító- és mángorlógépet használ. A leggyakoribb kérdések megválaszolásával – és így a kételyek eloszlatásával - mutatjuk, miért éri meg a beszerzésük. Miért érdemes a mai, nagyon is meghatározónak számító, elszálló energiaárakkal teli világunkban minőségi mosodai szolgáltatást működtetni – házon belül? Sándor Gábor, a Miele szakértője válaszol kérdéseinkre.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

Két opcióról beszélhetünk a hazai gyakorlatban: egyik esetben a szálloda saját mosodát működtet, a másik változatnál pedig külső szolgáltatót vesz igénybe. Miért kifizetődőbb egy saját mosodát üzemeltetnem, mintha a második variációt választom, ami sokkal egyszerűbbnek tűnik?

Először nézzük át a kérdés megválaszolásához, hogy mi a helyzet a külső szolgáltatók körében a fővárosban és másutt, vidéken? Budapesten sokkal több szolgáltató van jelen, ezért itt sokkal többen választják a szállodások az outsourcing megoldást, sokan bíznak meg külső szolgáltatót. Tény, hogy a több szolgáltató jelenléte nagyobb árversenyt generál – ez vidéken nem jellemző, hiszen ott kevesebb a szolgáltató, így ők diktálhatják a feltételeket. Nézzünk egy konkrét példát: egy balatoni régióban közel a dupláját tudja elkérni a mosodai szolgáltatást végző a budapesti hasonló szolgáltatóhoz képest. Hiszen a fővárosban sokkal többen vannak jelen, ezért kénytelenek a vállalkozók lejjebb menni az árakkal azért, hogy ők kapják meg a megbízatást, ne a versenytárs.

Másik gond, ami szintén jellemző idehaza, hogy a régebben kialakított szálláshelyek esetén nem gondoltak az építtetők arra, hogy kialakítsanak a házban mosodai helyiséget. Így ott úgy gondolják, nincs is más megoldás: külső szolgáltatóval kell elvégezni ezt a feladatot. Csakhogy ez nem minden esetben van így. Keresni kell a házban egy olyan helyiséget, amit mosodává lehet átalakítani – és ebben a mi szakembergárdánk, a Miele csapata maximálisan segít.

Sándor Gábor, a Miele szakértője
Sándor Gábor, a Miele szakértője

Azt is sokan hozzák fel érvként a külső mosatás érdekében, hogy nem akarnak szállodások egy újabb gondot a nyakukba venni. Hiszen egy mosodát folyamatosan működtetni kell, ahová embert kell felvenni, akinek a bérét fizetni kell.

Csakhogy. Míg egy új szálloda esetén azt mindenki elfogadja, hogy minimum tíz év annak megtérülési ideje, azt sokan elfelejtik, és nem számolnak vele, hogy egy mosoda kialakítása és annak működtetésének megtérülési ideje 

mindössze egy-két év közé tehető - a teljes beruházás összes költségét beleértve.

Az is döntő tény, hogy az elszálló energiaárak nemcsak a szállodákat, hanem ezzel párhuzamosan a külső mosatást végző cégeket is érintik. És a megnövekedett energiaárak miatt a külső szolgáltatók egyre jobban emelik az áraikat – vagyis egyre jobban szétnyílik az az olló, ami a két megoldás között van – előállítási költség tekintetében a külső helyen végzett mosatás egyre többe kerül, míg a helyben történő már az energiaárakat tekintve is olcsóbban végezhető el. És akkor még nem beszéltünk az oda-vissza szállítás esetén a folyamatosan növekvő benzinköltségekről, munkabérekről, munkaerőhiányról – ami ezt a szolgáltató ágazatot ugyanúgy sújtja, mint más szolgáltatások területét. És nyilvánvalóan a szolgáltató a saját árrését is ráteszi a fizetendő összegre, hiszen különben nem éri meg számára elvégezni a munkát. Mindez végképp a házon belüli megoldás felé billenti a mérleg nyelvét – ott nem növekednek ilyen mértékben a költségek, vagyis sokkal kevesebb összegből kihozható ugyanaz az eredmény: frissen mosott, tiszta és a vendég részére ismét felhasználható legyen a szállodai textília.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

A Miele jól ismert arról, hogy felső kategóriás, csúcstermékeket kínáló mosodai megoldást kínál. Miért érdemes ennek tudatában mégis ajánlatot kérnem a cégtől, ha nem vagyok milliárdos? Mitől kifizetődő innen vásárolnom, ha egy mosodát szeretnék kialakítani a házon belül?

Sokszor meglepődnek a hozzánk fordulók azon, hogy olyan árajánlatot küldünk, amilyenre egyáltalán nem számítottak. Főként a kisebb, professzionális készülékeink körét érinti ez. Az még külön hab a tortán ezekben az esetekben, hogy hosszútávú, fenntarthatósági szempontok alapján még kedvezőbb az az ár, amiért kínáljuk ezeket a termékeinket. Hosszabb időtávlat tekintetében a fenntartási, karbantartási költségek és szervíz tekintetében a Miele elől jár és gyakorlatilag verhetetlen a magyar piacon.

A készülékeinket 30 ezer üzemórára tervezzük, ez a gyakorlatban 15 évet jelent.

Ez úgy értendő, hogy minden áldott nap 8 órán át folyamatosan dolgozhatnak a gépeink – így működnek megbízhatóan 15 éven keresztül, erre már a gyárban a gyártás folyamán letesztelik azokat.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

Már egy jóideje jelen vannak a hazai piacon a Benchmark készülékekkel. Ez miben más, mint a korábbi technológiák?

Lassan az egész portfólió ezt a nevet vette át. Az ilyen típusú készülékek között a Miele által kínált készülékek elsők között szerepelnek energia- és víztakarékosság területén: 1 kg ruhához 5,9 liter vizet használ el a teljes mosási ciklus alatt – ez valóban egyedülálló teljesítmény. Ennél energia- és víztakarékosabb megoldásra más cég terméke nemigen képes.

Mi a Miele technológiai sikerének titka?

A Mielének van egy szabadalmaztatott egyedi technológiája – ez a méhsejtcellás dob, amely esetben a legfontosabb jellemző, hogy egy vékony vízréteget képez a dobban, és így lebegteti a ruhát, vagyis nem tapad ki a textília a dob falára, emiatt nincs olyan erős súrlódás, mint más mosási megoldások esetén. Ennek a kíméletes mosási technológiának köszönhetően az ilyen módon mosott textíliák élettartama jelentősen, mintegy 5-6-szorosára megnő. És ez korántsem mindegy, főleg annak tudatában, hogy a külső szolgáltatók igénybevétele esetén gyakran évente szükséges cserélni a szállodai textíliákat, mert nem ezzel a kímélő megoldással mosnak a gépeik. Van olyan partnerünk, aki elmondta, hogy korábban évente kellett venniük új textíliát, mióta viszont saját mosodát működtetnek Miele gépekkel – azóta erre nem kell költeniük.

Sok helyütt kemény a víz Magyarországon. Ilyen esetre milyen megoldást javasol a Miele?

A vízlágyítás nagyon fontos szempont a mosoda esetén. Ha kemény a víz – márpedig Magyarországon ez sok helyre igaz -, akkor több vegyszert kell használni. A gépnek sem tesz jót a kemény víz – ezért a vízlágyítás ilyen esetben mindenképp javasolt.

MIELE, mosodai szolgáltatás
MIELE, mosodai szolgáltatás

Teljes körben, azaz 360 fokban fedik le a mosodai feladatokat. Ez pontosan mit jelent?

Teljes körű megoldást kínálunk egy saját mosoda kialakítása esetén: mosógépet, szárítót és mángorlót is biztosítunk a partnereinknek. Amikor egy leendő ügyfélhez ellátogatunk, ott felmérjük a lehetőségeket, figyelembe vesszük a helyi adottságokat, és többféle megoldást ajánlunk. Ami egy teljes körű, 360 fokos Miele Professional megoldást jelent: ebben szerepel műszaki, üzleti tanácsadás éppúgy, mint az, hogy megrendelés esetén teljes szervíz szolgáltatást biztosítunk partnereinknek.

Ma minden területen szóba kerül a fenntarthatóság. A Mielénél is? Ha igen, akkor hogyan valósul ez meg a gyakorlatban?

Valóban kikerülhetetlenül fontos téma, és az előbbiekben már láttunk erre példát mind a víz-, mind az energiafelhasználás területén. Ehhez még hozzáadódik az a tény, hogy ipari készülékeink 95 százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek. A Mielénél a zöld jövő meghatározó szempont, mindig elmondjuk, hogy ha egy szálláshely saját mosodát működtet – már ezzel hozzájárul a fenntarthatósághoz. Hiszen ebben az esetben nem jön-megy minden reggel a tisztaruhát szállító autó, és nem viszi el a szennyest – már ezzel az apró lépéssel is hozzájárulhat az ökotudatos szállodás környezete védelméhez. Az sem mellékes, ha valaki külső mosodát alkalmaz a szállodai textilek tisztításához – ehhez sokkal több garnitúrára van szükség, mintha házon belül oldja meg ugyanezt a feladatot. Hiszen ebben az esetben 2-3 teljes textilgarnitúra elég, ellentétben a másik variációval – amikor a dupla mennyiséggel kell számolni.

Nem elhanyagolható tény a minél kisebb ökolábnyom érdekében a Miele-készülékek esetén az is, hogy a mosógépeinkhez saját automata vegyszeradagolást szoktunk javasolni, nem véletlenül. Ugyanis a vegyszereket készítő cégek a pontos mennyiséget be tudják állítani az optimális eredmény eléréhez, míg, ha valaki ezt saját maga oldja meg – rendszerint túladagolja a vegyszert, ami nem éppen egy környezetvédő megoldás, amikor a mosógépből a víz a csatornába kerül. Sőt, ma már olyan megoldást is lehet alkalmazni – ezt is minden esetben javasoljuk partnereinknek -, amikor zéróvegyszerekkel történik a mosás. Ezek olyan, a legkorszerűbb megoldást jelentő vegyszerek, amelyek nem terhelik a környezetet. Tehát ha ez kerül a szálloda, az adott település vízhálózatába – semmilyen károsító tevékenységet nem okoz.

További információk:  Miele Professional kapcsolat kereskedelmi ügyfelek számára | Miele

(x)


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.