Válaszok a válságra - hasznos tippek szállodásoknak

„Válasz a válságra - A szállodai értékesítési tevékenység hatékonyabbá tétele” címmel rendezett konferenciát a VIMOSZ szervezésében a Turizmus-Vendéglátás Ágazati Párbeszéd Bizottság.

Az egynapos konferencia folytatása a VIMOSZ által 2009 októberében megkezdett rendezvénysorozatnak. A tavalyi októberi első konferencián a szállodaszektor képviselői az energetika költségcsökkentő hatásainak, a dolgozók irányításba történő bevonása, valamint az uniós pályázatok irányából kerestek választ az ágazat kérdéseire. A szerdai rendezvény nyitó előadása a szállodai szektor jelenlegi nehéz helyetét tárgyalta.

„Kollégák és sorstársak” - szólította meg Dr. Győrffy Anna a hallgatóságot, és fogott hozzá a szállodaipar helyzetét vázoló szenvedélyes hangvételű, ostorozó előadásához. Győrffy szerint 1-2 éven belül nem változik meg a környezet, továbbra is túl nagy a kínálati oldal, miközben a magyar turizmus a tömegturisztikai termelésre állt rá, amely leggyorsabban reagál a gazdasági változásokra, így a jelen körülmények között a kínálat meghaladja a keresletet. Az egyre csökkenő vendégeket az egyre több szálloda egymás elől szipkázza el.

Győrffy a KSH legfrisebb adataira hivatkozva tragikus mértékűnek nevezte az egy szobára jutó bevétel (RevPAR) csökkenését, mely 2010 első negyedévére elérte a bruttó 4836 forintot. A szakember úgy látja: hiába nőtt a vendégek és az általuk eltöltött éjszakák száma, az alacsony RevPAR miatt legfeljebb stagnálásról beszélhetünk.

Komoly akadálya a válságból történő kilábalásnak a szállodaipar eladósodottsága; Győrffy információi szerint vannak szállodák, amelyek a felvett hitel visszafizetésére is hitelt vesznek fel. Ezáltal nehéz a szállodáknak jövőképet kialakítani, máról holnapra élés jellemzi a szektort. A termék ára, az elosztási csatorna és a kommunikáció nincs összhangban a célközönség elvárásaival - véli Győrffy. Addig nincs esély jól eladni egy szálloda kínálatát, amíg nem foglalkozik mindenki a marketinggel, mert marketing az is, hogy van-e zsírfolt a poháron, vagy sem. Az a hozzáállás - folytatta a szakember - nem fog egységes marketingmunkát és csapatot építeni, ha a munkaadók nem becsülik meg munkavállalóikat. Győrffy Anna úgy látja: jelenleg az „Örülj, hogy munkád van” a jellemző hozzáállás a szállodaiparban is.

A szakember úgy véli: hosszú távon egy szállodának az egyéni vendégek megynyerése a cél, de ehhez egyenlő bánásmódban kell részesíteni a csoportokat, akikből a jövő egyéni vendégei verbuválódnak. A csoportok behozásához pedig fontos a jó együttműködés az utazásszervezőkkel, viszonteladókkal, akik számára áttekinthető tarifarendszereket kell kidolgozni. Az áttekinthetetlenség kezelhetetlenné és eladhatatlanná teszi a terméket Győrffy Anna szerint.

Győrffy Anna előadására reagálva Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) titkára elmondta: a szállodáknak valóban a mával kell foglalkozniuk, a változásokra szinte azonnal választ kell adni. Kovács kritikusan vélekedett az elmúlt tíz év szállodafejlesztéseiről, melyek felelősek a túlkínálatért. Kovács külön kiemelte a fővárosi szállodák nehézségeit, melyhez nagy mértékben hozzájárult, hogy Budapest, mint idegenforgalmi desztináció nem fejlődött.


Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese

Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese 

A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban

Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban 

Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén

Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén 

Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál

Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál 

Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál

Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál 

Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.
A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel

A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel 

A Hunguest Béke több évig tartó felújítás után december 17-től ismét megnyitotta kapuit a vendégek előtt.
Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál

Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál 

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostellánca, az a&o Hostels új szálláshelyet nyit Heidelbergben 2026 végén, ezzel tovább bővítve németországi jelenlétét.
Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél

Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél 

A szállodalánc új központi beszerzési igazgatója Várnai Krisztina.
Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban

Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban 

Szakmai versenyünk, a Junior Klasszis TopDesign 2024 – Formaruha pályázat ifjú győzteseit invitáltuk egy különleges megjelenésű és koncepciójú budapesti hotelbe január 20-án – és milyen jól tettük, hogy elkísértük nyerteseinket.
MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.