Válaszok a válságra - hasznos tippek szállodásoknak

„Válasz a válságra - A szállodai értékesítési tevékenység hatékonyabbá tétele” címmel rendezett konferenciát a VIMOSZ szervezésében a Turizmus-Vendéglátás Ágazati Párbeszéd Bizottság.

Az egynapos konferencia folytatása a VIMOSZ által 2009 októberében megkezdett rendezvénysorozatnak. A tavalyi októberi első konferencián a szállodaszektor képviselői az energetika költségcsökkentő hatásainak, a dolgozók irányításba történő bevonása, valamint az uniós pályázatok irányából kerestek választ az ágazat kérdéseire. A szerdai rendezvény nyitó előadása a szállodai szektor jelenlegi nehéz helyetét tárgyalta.

„Kollégák és sorstársak” - szólította meg Dr. Győrffy Anna a hallgatóságot, és fogott hozzá a szállodaipar helyzetét vázoló szenvedélyes hangvételű, ostorozó előadásához. Győrffy szerint 1-2 éven belül nem változik meg a környezet, továbbra is túl nagy a kínálati oldal, miközben a magyar turizmus a tömegturisztikai termelésre állt rá, amely leggyorsabban reagál a gazdasági változásokra, így a jelen körülmények között a kínálat meghaladja a keresletet. Az egyre csökkenő vendégeket az egyre több szálloda egymás elől szipkázza el.

Győrffy a KSH legfrisebb adataira hivatkozva tragikus mértékűnek nevezte az egy szobára jutó bevétel (RevPAR) csökkenését, mely 2010 első negyedévére elérte a bruttó 4836 forintot. A szakember úgy látja: hiába nőtt a vendégek és az általuk eltöltött éjszakák száma, az alacsony RevPAR miatt legfeljebb stagnálásról beszélhetünk.

Komoly akadálya a válságból történő kilábalásnak a szállodaipar eladósodottsága; Győrffy információi szerint vannak szállodák, amelyek a felvett hitel visszafizetésére is hitelt vesznek fel. Ezáltal nehéz a szállodáknak jövőképet kialakítani, máról holnapra élés jellemzi a szektort. A termék ára, az elosztási csatorna és a kommunikáció nincs összhangban a célközönség elvárásaival - véli Győrffy. Addig nincs esély jól eladni egy szálloda kínálatát, amíg nem foglalkozik mindenki a marketinggel, mert marketing az is, hogy van-e zsírfolt a poháron, vagy sem. Az a hozzáállás - folytatta a szakember - nem fog egységes marketingmunkát és csapatot építeni, ha a munkaadók nem becsülik meg munkavállalóikat. Győrffy Anna úgy látja: jelenleg az „Örülj, hogy munkád van” a jellemző hozzáállás a szállodaiparban is.

A szakember úgy véli: hosszú távon egy szállodának az egyéni vendégek megynyerése a cél, de ehhez egyenlő bánásmódban kell részesíteni a csoportokat, akikből a jövő egyéni vendégei verbuválódnak. A csoportok behozásához pedig fontos a jó együttműködés az utazásszervezőkkel, viszonteladókkal, akik számára áttekinthető tarifarendszereket kell kidolgozni. Az áttekinthetetlenség kezelhetetlenné és eladhatatlanná teszi a terméket Győrffy Anna szerint.

Győrffy Anna előadására reagálva Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) titkára elmondta: a szállodáknak valóban a mával kell foglalkozniuk, a változásokra szinte azonnal választ kell adni. Kovács kritikusan vélekedett az elmúlt tíz év szállodafejlesztéseiről, melyek felelősek a túlkínálatért. Kovács külön kiemelte a fővárosi szállodák nehézségeit, melyhez nagy mértékben hozzájárult, hogy Budapest, mint idegenforgalmi desztináció nem fejlődött.


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.