Válaszok a válságra - hasznos tippek szállodásoknak

„Válasz a válságra - A szállodai értékesítési tevékenység hatékonyabbá tétele” címmel rendezett konferenciát a VIMOSZ szervezésében a Turizmus-Vendéglátás Ágazati Párbeszéd Bizottság.

Az egynapos konferencia folytatása a VIMOSZ által 2009 októberében megkezdett rendezvénysorozatnak. A tavalyi októberi első konferencián a szállodaszektor képviselői az energetika költségcsökkentő hatásainak, a dolgozók irányításba történő bevonása, valamint az uniós pályázatok irányából kerestek választ az ágazat kérdéseire. A szerdai rendezvény nyitó előadása a szállodai szektor jelenlegi nehéz helyetét tárgyalta.

„Kollégák és sorstársak” - szólította meg Dr. Győrffy Anna a hallgatóságot, és fogott hozzá a szállodaipar helyzetét vázoló szenvedélyes hangvételű, ostorozó előadásához. Győrffy szerint 1-2 éven belül nem változik meg a környezet, továbbra is túl nagy a kínálati oldal, miközben a magyar turizmus a tömegturisztikai termelésre állt rá, amely leggyorsabban reagál a gazdasági változásokra, így a jelen körülmények között a kínálat meghaladja a keresletet. Az egyre csökkenő vendégeket az egyre több szálloda egymás elől szipkázza el.

Győrffy a KSH legfrisebb adataira hivatkozva tragikus mértékűnek nevezte az egy szobára jutó bevétel (RevPAR) csökkenését, mely 2010 első negyedévére elérte a bruttó 4836 forintot. A szakember úgy látja: hiába nőtt a vendégek és az általuk eltöltött éjszakák száma, az alacsony RevPAR miatt legfeljebb stagnálásról beszélhetünk.

Komoly akadálya a válságból történő kilábalásnak a szállodaipar eladósodottsága; Győrffy információi szerint vannak szállodák, amelyek a felvett hitel visszafizetésére is hitelt vesznek fel. Ezáltal nehéz a szállodáknak jövőképet kialakítani, máról holnapra élés jellemzi a szektort. A termék ára, az elosztási csatorna és a kommunikáció nincs összhangban a célközönség elvárásaival - véli Győrffy. Addig nincs esély jól eladni egy szálloda kínálatát, amíg nem foglalkozik mindenki a marketinggel, mert marketing az is, hogy van-e zsírfolt a poháron, vagy sem. Az a hozzáállás - folytatta a szakember - nem fog egységes marketingmunkát és csapatot építeni, ha a munkaadók nem becsülik meg munkavállalóikat. Győrffy Anna úgy látja: jelenleg az „Örülj, hogy munkád van” a jellemző hozzáállás a szállodaiparban is.

A szakember úgy véli: hosszú távon egy szállodának az egyéni vendégek megynyerése a cél, de ehhez egyenlő bánásmódban kell részesíteni a csoportokat, akikből a jövő egyéni vendégei verbuválódnak. A csoportok behozásához pedig fontos a jó együttműködés az utazásszervezőkkel, viszonteladókkal, akik számára áttekinthető tarifarendszereket kell kidolgozni. Az áttekinthetetlenség kezelhetetlenné és eladhatatlanná teszi a terméket Győrffy Anna szerint.

Győrffy Anna előadására reagálva Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) titkára elmondta: a szállodáknak valóban a mával kell foglalkozniuk, a változásokra szinte azonnal választ kell adni. Kovács kritikusan vélekedett az elmúlt tíz év szállodafejlesztéseiről, melyek felelősek a túlkínálatért. Kovács külön kiemelte a fővárosi szállodák nehézségeit, melyhez nagy mértékben hozzájárult, hogy Budapest, mint idegenforgalmi desztináció nem fejlődött.


Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.