Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

A vendéglátóipari innováció élvonalában az AI (mesterséges intelligencia) áll. Ahogy a vendégek egyre magasabb szintű, személyre szabott élményeket keresnek, a szállodák és az éttermek olyan megoldások után kutatnak, amelyekkel lépést tarthatnak a változó igényekkel.

A vendégértékelésekből származó adatok feldolgozására és hasznosítására alapvetően  három megközelítést használhatnak a létesítmények: a valós idejű adatok alapján azonnal beavatkozhatnak, az utólagosan érkező vélemények tanulságaiból építkezve a hosszú távú fejlesztési stratégiára helyezhetik a hangsúlyt, vagy kombinálhatják a két módszertant, ami a leghatékonyabb megoldás. Az AI rendszerek ez utóbbi kapcsán jelentenek komoly előrelépést: nagy mennyiségű adat folyamatos elemzésével konkrét és releváns javaslatokkal szolgálhatnak.

Megfelelő szoftverezettség nélkül a legnagyobb kihívást egyértelműen a valós időben érkező vélemények feldolgozása jelenti. A tapasztalatok alapján — és ezt támasztja alá az Everguest év eleji kutatása is — a vendégek mintegy negyede ír véleményt. Egy 150 szobás hotel esetében egy nap alatt ez közel 40 visszajelzést jelenthet, ha optimistán feltételezzük, hogy egy vendég csak egy alkalommal küld be észrevételt.


Fotó: Everguest

A válaszadás elmaradása és a visszajelzések figyelmen kívül hagyása azonban komoly  kockázatot jelentenek. A vendég ugyanis azt fogja feltételezni, hogy az észrevétele nem számít, így várhatóan rosszabb értékelést ad majd — ezt pedig a potenciális új vendégek is látni fogják. Az AI rendszerek azonban minimalizálhatják a rizikófaktorokat, hiszen képesek pillanatok alatt azonosítani a trendeket, és kiemelni a problémás területeket.

Az AI által vezérelt automatizáció, például az önkiszolgáló check-in vagy a rutinfeladatok elvégzése, ráadásul tehermentesítheti a személyzetet, így ők teljes mértékben a vendégekre és az egyedi igényekre fókuszálhatnak. Azoknak, akik átfogó megoldást keresnek, érdemes megismerniük az AI-alapú Everguest Intelligence rendszert, amely operatív támogatást nyújt, például véleményekre adott AI-válaszokkal, illetve szöveges elemzésekkel, tippekkel segíti a vezetői döntéshozatalt. A valós idejű visszajelzések kezelésére hatékony szoftveres lehetőség az önálló termékként is elérhető a SurvAI by Everguest Intelligence.


Ünnepi gasztronómia az ötcsillagos budapesti házban

Ünnepi gasztronómia az ötcsillagos budapesti házban  

A Matild Palota az idei ünnepi időszakra igazi téli csodavilágot teremt, ahol hatalmas üveg jégcsapok és óriás gyöngydíszek egyedi és modern összehatása ejti majd ámulatba a látogatókat az eleganciát sugárzó arany kiegészítőkkel karöltve.
Igazgatói kinevezések az Accent házainál

Igazgatói kinevezések az Accent házainál 

Koós Melinda vezeti a májusban újranyitott Kenese Bay Garden Resort & Conference szállodát, őt Maul Kitti váltja a Gotthard Therme Hotel & Conference élén.
Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára

Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára 

A szállodaiparban egyre nagyobb figyelmet kapnak az új technológiák és intelligens algoritmusok, amelyek célja az incidensek megelőzése és hatékony felderítése.
Újabb TRIBE-egységek a láthatáron

Újabb TRIBE-egységek a láthatáron 

Az utazók az elkövetkező években több mint negyven TRIBE-szálloda megnyitására számíthatnak, Európában olyan helyszíneken, mint Párizs, Krakkó, a Budapest Airport és Mainz.
MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok

MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette októberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.