Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

A vendéglátóipari innováció élvonalában az AI (mesterséges intelligencia) áll. Ahogy a vendégek egyre magasabb szintű, személyre szabott élményeket keresnek, a szállodák és az éttermek olyan megoldások után kutatnak, amelyekkel lépést tarthatnak a változó igényekkel.

A vendégértékelésekből származó adatok feldolgozására és hasznosítására alapvetően  három megközelítést használhatnak a létesítmények: a valós idejű adatok alapján azonnal beavatkozhatnak, az utólagosan érkező vélemények tanulságaiból építkezve a hosszú távú fejlesztési stratégiára helyezhetik a hangsúlyt, vagy kombinálhatják a két módszertant, ami a leghatékonyabb megoldás. Az AI rendszerek ez utóbbi kapcsán jelentenek komoly előrelépést: nagy mennyiségű adat folyamatos elemzésével konkrét és releváns javaslatokkal szolgálhatnak.

Megfelelő szoftverezettség nélkül a legnagyobb kihívást egyértelműen a valós időben érkező vélemények feldolgozása jelenti. A tapasztalatok alapján — és ezt támasztja alá az Everguest év eleji kutatása is — a vendégek mintegy negyede ír véleményt. Egy 150 szobás hotel esetében egy nap alatt ez közel 40 visszajelzést jelenthet, ha optimistán feltételezzük, hogy egy vendég csak egy alkalommal küld be észrevételt.


Fotó: Everguest

A válaszadás elmaradása és a visszajelzések figyelmen kívül hagyása azonban komoly  kockázatot jelentenek. A vendég ugyanis azt fogja feltételezni, hogy az észrevétele nem számít, így várhatóan rosszabb értékelést ad majd — ezt pedig a potenciális új vendégek is látni fogják. Az AI rendszerek azonban minimalizálhatják a rizikófaktorokat, hiszen képesek pillanatok alatt azonosítani a trendeket, és kiemelni a problémás területeket.

Az AI által vezérelt automatizáció, például az önkiszolgáló check-in vagy a rutinfeladatok elvégzése, ráadásul tehermentesítheti a személyzetet, így ők teljes mértékben a vendégekre és az egyedi igényekre fókuszálhatnak. Azoknak, akik átfogó megoldást keresnek, érdemes megismerniük az AI-alapú Everguest Intelligence rendszert, amely operatív támogatást nyújt, például véleményekre adott AI-válaszokkal, illetve szöveges elemzésekkel, tippekkel segíti a vezetői döntéshozatalt. A valós idejű visszajelzések kezelésére hatékony szoftveres lehetőség az önálló termékként is elérhető a SurvAI by Everguest Intelligence.


Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.