Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

A vendéglátóipari innováció élvonalában az AI (mesterséges intelligencia) áll. Ahogy a vendégek egyre magasabb szintű, személyre szabott élményeket keresnek, a szállodák és az éttermek olyan megoldások után kutatnak, amelyekkel lépést tarthatnak a változó igényekkel.

A vendégértékelésekből származó adatok feldolgozására és hasznosítására alapvetően  három megközelítést használhatnak a létesítmények: a valós idejű adatok alapján azonnal beavatkozhatnak, az utólagosan érkező vélemények tanulságaiból építkezve a hosszú távú fejlesztési stratégiára helyezhetik a hangsúlyt, vagy kombinálhatják a két módszertant, ami a leghatékonyabb megoldás. Az AI rendszerek ez utóbbi kapcsán jelentenek komoly előrelépést: nagy mennyiségű adat folyamatos elemzésével konkrét és releváns javaslatokkal szolgálhatnak.

Megfelelő szoftverezettség nélkül a legnagyobb kihívást egyértelműen a valós időben érkező vélemények feldolgozása jelenti. A tapasztalatok alapján — és ezt támasztja alá az Everguest év eleji kutatása is — a vendégek mintegy negyede ír véleményt. Egy 150 szobás hotel esetében egy nap alatt ez közel 40 visszajelzést jelenthet, ha optimistán feltételezzük, hogy egy vendég csak egy alkalommal küld be észrevételt.


Fotó: Everguest

A válaszadás elmaradása és a visszajelzések figyelmen kívül hagyása azonban komoly  kockázatot jelentenek. A vendég ugyanis azt fogja feltételezni, hogy az észrevétele nem számít, így várhatóan rosszabb értékelést ad majd — ezt pedig a potenciális új vendégek is látni fogják. Az AI rendszerek azonban minimalizálhatják a rizikófaktorokat, hiszen képesek pillanatok alatt azonosítani a trendeket, és kiemelni a problémás területeket.

Az AI által vezérelt automatizáció, például az önkiszolgáló check-in vagy a rutinfeladatok elvégzése, ráadásul tehermentesítheti a személyzetet, így ők teljes mértékben a vendégekre és az egyedi igényekre fókuszálhatnak. Azoknak, akik átfogó megoldást keresnek, érdemes megismerniük az AI-alapú Everguest Intelligence rendszert, amely operatív támogatást nyújt, például véleményekre adott AI-válaszokkal, illetve szöveges elemzésekkel, tippekkel segíti a vezetői döntéshozatalt. A valós idejű visszajelzések kezelésére hatékony szoftveres lehetőség az önálló termékként is elérhető a SurvAI by Everguest Intelligence.


Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.
Újjászervezte értékesítési csapatát az Accent Hotels

Újjászervezte értékesítési csapatát az Accent Hotels 

Magyarország piacvezető független szállodaüzemeltetője öt szakembert léptetett elő értékesítési csapatában.
A mátrai erdő mélyén rejtőző vendégházat díjazott az Alvásszövetség

A mátrai erdő mélyén rejtőző vendégházat díjazott az Alvásszövetség 

Először kapott egy vendégház Alvásbarát Kiválóság Díjat.
Ilyenek a foglalási előrejelzések a március 15-i hétvégére

Ilyenek a foglalási előrejelzések a március 15-i hétvégére 

A nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz a hétvégén a belföldi utazás is.
Petit Bois Füred: nagypolgári nyaraló volt, elegáns butikhotel lett

Petit Bois Füred: nagypolgári nyaraló volt, elegáns butikhotel lett 

Balatonfüred egyik ikonikus épülete, az egykori Rodostó-villa, Petit Bois Füred néven új életre kelt.
A nemzetközi szállodalánc Európa-szerte egyre hangsúlyosabban van jelen

A nemzetközi szállodalánc Európa-szerte egyre hangsúlyosabban van jelen 

A Novotel számos új európai egységét nyitja 2025-ben. Mutatjuk, hol milyen házat nyit a nemzetközi szállodalánc.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.