Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

A vendéglátóipari innováció élvonalában az AI (mesterséges intelligencia) áll. Ahogy a vendégek egyre magasabb szintű, személyre szabott élményeket keresnek, a szállodák és az éttermek olyan megoldások után kutatnak, amelyekkel lépést tarthatnak a változó igényekkel.

A vendégértékelésekből származó adatok feldolgozására és hasznosítására alapvetően  három megközelítést használhatnak a létesítmények: a valós idejű adatok alapján azonnal beavatkozhatnak, az utólagosan érkező vélemények tanulságaiból építkezve a hosszú távú fejlesztési stratégiára helyezhetik a hangsúlyt, vagy kombinálhatják a két módszertant, ami a leghatékonyabb megoldás. Az AI rendszerek ez utóbbi kapcsán jelentenek komoly előrelépést: nagy mennyiségű adat folyamatos elemzésével konkrét és releváns javaslatokkal szolgálhatnak.

Megfelelő szoftverezettség nélkül a legnagyobb kihívást egyértelműen a valós időben érkező vélemények feldolgozása jelenti. A tapasztalatok alapján — és ezt támasztja alá az Everguest év eleji kutatása is — a vendégek mintegy negyede ír véleményt. Egy 150 szobás hotel esetében egy nap alatt ez közel 40 visszajelzést jelenthet, ha optimistán feltételezzük, hogy egy vendég csak egy alkalommal küld be észrevételt.


Fotó: Everguest

A válaszadás elmaradása és a visszajelzések figyelmen kívül hagyása azonban komoly  kockázatot jelentenek. A vendég ugyanis azt fogja feltételezni, hogy az észrevétele nem számít, így várhatóan rosszabb értékelést ad majd — ezt pedig a potenciális új vendégek is látni fogják. Az AI rendszerek azonban minimalizálhatják a rizikófaktorokat, hiszen képesek pillanatok alatt azonosítani a trendeket, és kiemelni a problémás területeket.

Az AI által vezérelt automatizáció, például az önkiszolgáló check-in vagy a rutinfeladatok elvégzése, ráadásul tehermentesítheti a személyzetet, így ők teljes mértékben a vendégekre és az egyedi igényekre fókuszálhatnak. Azoknak, akik átfogó megoldást keresnek, érdemes megismerniük az AI-alapú Everguest Intelligence rendszert, amely operatív támogatást nyújt, például véleményekre adott AI-válaszokkal, illetve szöveges elemzésekkel, tippekkel segíti a vezetői döntéshozatalt. A valós idejű visszajelzések kezelésére hatékony szoftveres lehetőség az önálló termékként is elérhető a SurvAI by Everguest Intelligence.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.