A fóliából adódó jelentősen csökkent súrlódási ellenállás csökkenti az Austrian Airlines hosszú távú repülési flottájának CO2-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását.
Repülőgépenként összesen 830 négyzetméternyi Riblet-fólia felhordásával a törzs és a hajtóműgondolák felületére repülésenként a teljes üzemanyag-fogyasztás körülbelül egy százalékos megtakarítása érhető el.
Ez a négy gép esetében, négyéves élettartammal számolva összesen mintegy 2650 tonnával csökkenti a felhasznált üzemanyag mennyiségét és több mint 8300 tonnával a szén-dioxid-kibocsátást. A megtakarítás körülbelül 46, Bécsből New Yorkba tartó járatnak felel meg, írja az AirPortal.
„Komolyan vesszük felelősségünket, és minden lehetséges lépést megteszünk a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a repülési műveleteink során. Egy százaléknál a cápabőr hatékonysági potenciálja nem hangzik túl soknak, de összességében több ezer tonna CO2-t takarít meg évente a hosszú távú járatokon”
– olvasható Francesco Sciortino operatív igazgató gondolata az Austrian Airlines weboldalán.
Az AeroSHARK a Lufthansa Technik és a BASF által közösen kifejlesztett felületi technológia, amely körülbelül 50 mikrométer méretű átlátszó bordákból áll. Utánozza a különösen aerodinamikus cápabőr tulajdonságait, így optimalizálja az aerodinamikát a repülőgép releváns területein.
Az Austrian Airlines 2024 decemberétől a hat Boeing 777-200ER hosszú távú repülőgépe közül négyet egymás után felszerel a felületi technológiával, amellyel várhatóan mind a négy repülőgépre 2025 márciusára készülnek el.
A cápabőr technológia egy másik fontos építőelem az Austrian Airlines CO2-csökkentési útján. A Lufthansa csoporttal együtt az Austrian célja, hogy 2030-ra 30,6%-kal csökkentse CO2-kibocsátását 2019-hez képest.
A Lufthansa-csoport flottájának eddig 17 tagját szerelték már fel Aero Shark bevonattal, köztük a német légitársaság egy Boeing 747-400, a Swiss 12 Boeing 777-300ER, valamint a Lufthansa Cargo négy Boeing 777F típusú gépét.