Cápabőr-fóliát kapnak az osztrák légitársaság gépei

2024 decemberétől az Austrian Airlines lesz globálisan az első légitársaság, amelynél a Boeing 777-200ER repülőgépeket az innovatív „AeroSHARK” felületi technológiával szerelnek fel. Összesen négy Boeing 777-200ER repülőgép törzsére és hajtóműgondoláira kerül a Lufthansa Technik és a BASF cég által kifejlesztett „cápabőr” fólia.

A fóliából adódó jelentősen csökkent súrlódási ellenállás csökkenti az Austrian Airlines hosszú távú repülési flottájának CO2-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását.

Repülőgépenként összesen 830 négyzetméternyi Riblet-fólia felhordásával a törzs és a hajtóműgondolák felületére repülésenként a teljes üzemanyag-fogyasztás körülbelül egy százalékos megtakarítása érhető el.

Ez a négy gép esetében, négyéves élettartammal számolva összesen mintegy 2650 tonnával csökkenti a felhasznált üzemanyag mennyiségét és több mint 8300 tonnával a szén-dioxid-kibocsátást. A megtakarítás körülbelül 46, Bécsből New Yorkba tartó járatnak felel meg, írja az AirPortal.

„Komolyan vesszük felelősségünket, és minden lehetséges lépést megteszünk a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a repülési műveleteink során. Egy százaléknál a cápabőr hatékonysági potenciálja nem hangzik túl soknak, de összességében több ezer tonna CO2-t takarít meg évente a hosszú távú járatokon”

– olvasható Francesco Sciortino operatív igazgató gondolata az Austrian Airlines weboldalán.


Fotó: Austrian Airlines

Az AeroSHARK a Lufthansa Technik és a BASF által közösen kifejlesztett felületi technológia, amely körülbelül 50 mikrométer méretű átlátszó bordákból áll. Utánozza a különösen aerodinamikus cápabőr tulajdonságait, így optimalizálja az aerodinamikát a repülőgép releváns területein.

Az Austrian Airlines 2024 decemberétől a hat Boeing 777-200ER hosszú távú repülőgépe közül négyet egymás után felszerel a felületi technológiával, amellyel várhatóan  mind a négy repülőgépre 2025 márciusára készülnek el.

A cápabőr technológia egy másik fontos építőelem az Austrian Airlines CO2-csökkentési útján. A Lufthansa csoporttal együtt az Austrian célja, hogy 2030-ra 30,6%-kal csökkentse CO2-kibocsátását 2019-hez képest.

A Lufthansa-csoport flottájának eddig 17 tagját szerelték már fel Aero Shark bevonattal, köztük a német légitársaság egy Boeing 747-400, a Swiss 12 Boeing 777-300ER, valamint a Lufthansa Cargo négy Boeing 777F típusú gépét.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.