Az elfogadott javaslat szerint a kiviteli tervek elkészítéséhez, valamint a műszaki előkészítési, szakértői feladatokhoz szükséges pénzt fővárosi forrásból kell megelőlegezni azért, hogy a rekonstrukció tervezett véghatáridejét tartani tudják.
Ezek várható költsége nettó kétmilliárd forint, amelyet a fővárosi önkormányzat a 2016-os költségvetése terhére saját forrásból biztosít.
A projekt megvalósítása során felmerülő költségek uniós támogatásból vagy más külső forrásból finanszírozása esetén a lehívott támogatást a BKV Zrt. köteles lesz a fővárosi önkormányzatnak átutalni.
Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője a szavazást megelőző vitában azért vonta felelősségre a városvezetést, mert szerinte az elmúlt öt évben soha nem érvényesítette Budapest az érdekeit a kormánnyal szemben, és ez a 3-as metró felújításán is érződik.
Tarlós István főpolgármester válaszában ismét arra hívta fel a figyelmet, hogy a főváros előző, szocialista-szabad demokrata vezetése olyan mértékben eladósította a BKV-t, hogy az 2015 nyaráig semmilyen fejlesztést nem tudott vállalni.
Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok bicskanyitogatónak nevezte, hogy a DK képviselője számon kéri a kormányoldalt azt követően, hogy a kabinet 53 milliárd forint, korábbról származó adósságot vállalt át a BKV-tól.
"Éppen azt a kupacot lapátoljuk el, amit maguk itthagytak, majd maguk hátradőlnek a kempingszékben, és megmondják, hogyan fogjuk azt a lapátot" - fogalmazott a fideszes politikus, majd arra kérte Gy. Németh Erzsébetet, hogy "nagyon mélyen hallgasson" az ügyben.
Horváth Csaba szocialista képviselő hozzászólásában azt mondta, a kormány nemcsak a BKV adósságát, hanem a főváros több feladatát és az azért járó pénzt is elvitte, amivel összesen 100 milliárd forintot "lopott el a várostól".
A főpolgármester erre reagálva visszautasította, hogy a kormány meglopta volna Budapestet, majd kijelentette, az előző városvezetésnek a 4-es metró építése helyett a 3-as metró felújításával kellett volna foglalkoznia.
Forrás: MTI