Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől?

Közzétette 2024-es globális utasfelmérésének eredményeit a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amelyekből kiderül, hogy az utazók továbbra is a kényelem és a gyorsaság szempontjait helyezik előtérbe.

A gördülékenyebb utazási élmény érdekében szívesen használnak biometrikus azonosítást, és bizonyos utazási folyamatokat hajtanak végre, mielőtt elérik a repülőteret, olvasható az airlinerating.com cikkében.

Mint írják, 

  • a válaszadók 68 százaléka szerint a repülőtér közelsége volt a legfontosabb szempont az indulási repülőtér kiválasztásakor, 33 százalékuk szerint a teljes utazási idő minimalizálása, amit a legjobb jegyár megszerzése követett (25 százalék),
  • 71 százalék mondta azt, hogy online vagy mobilalkalmazáson keresztül foglal utazást, 53 százalék pedig a légitársaság webhelyét/alkalmazását részesíti előnyben, és csak 16 százalék preferálja az embert interakciót.
  • 32 százalék mondta azt, hogy szeretné, ha az utazás előtti folyamat során minden utazási információ egy helyen lenne összegyűjtve,
  • 79 százalékuk szívesebben fizet hitel- vagy betéti kártyával, ezt követi a digitális pénztárca 20%-kal, és az azonnali fizetési megoldások, például az IATA Pay,
  • általában a kényelem volt a fő oka annak, hogy az utasok egy bizonyos fizetési módot választottak (70 százalék), ezt követte a különböző előnyök (39 százalék) és a biztonság (33 százalék).


Fotó: depositphotos

Vagyis az utasok az utazás tervezési, foglalási és fizetési szakaszában a kényelmet helyezik előtérbe, és emiatt magasabb költségeket is hajlandók elfogadni, és egyre inkább hajlandóak olyan technológiákat használni, mint például a digitális pénztárcák.

„A technológia megváltoztatja az emberek utazási tervezési, foglalási és fizetési módját. Az utazók ugyanazokat a kényelmet várják utazási vásárláskor, mint amit más vásárlások alkalmával megkapnak. Ez egyszerűséget, áttekinthetőséget és olyan lehetőségeket jelent, amelyek megfelelnek a preferenciáiknak, miközben adataik biztonsága is garantált.”

– mondta Muhammad Albakri, az IATA pénzügyi elszámolási és elosztási szolgáltatásokért felelős alelnöke.


Fotó: depositphotos

Hetven százalék nyilatkozott úgy, hogy 30 perc vagy még annál is kevesebb idő alatt szeretné elérni a beszállókapuját, ha csak kézipoggyásszal utazik. A válaszadók 74 százaléka arra számít, hogy a feladott poggyász használata nem tart tovább 45 percnél, 85 százalékuk pedig hajlandó megosztani adataikat a hatóságokkal – például az útlevelet és a vízumot – indulás előtt, hogy felgyorsítsák a repülőtéri folyamatot, és 89 százalékuk érdeklődik olyan megbízható megoldások iránt, amelyek felgyorsítják a biztonsági átvizsgálást.

Az utazók 46 százaléka tapasztalt biometrikus azonosítást használó repülőtéri folyamatoka, 75 százalékuk szívesebben használja a biometrikus adatokat a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben, 50 százalék aggódik az adatvédelem miatt, 39 százalék nyitottabb lenne a biometrikus megoldásokra, ha biztosak lennének adataik biztonságában.

A tanulmányból kiderül, hogy az utazók egyértelmű üzenete az, hogy

a technológia és az intelligensebb folyamatok révén (amelyek jóval a repülőtér elérése előtt elkezdődnek) szeretnének gyorsabban felszállni gépeikre.

A digitális megoldásokat főképp a fiatalabb generációk részesítik előnyben, akik proaktívak a technológia felhasználásában utazásaik javítása érdekében, de szeretnének garanciát kapni a biztonságra.

51 százalékuk választaná a digitális pénztárcákat fizetéshez, ami jóval meghaladja a 20 százalékos globális átlagot, 90 százalékuk mutat érdeklődést az okostelefonok digitális pénztárcával, útlevéllel és hűségkártyákkal való használata iránt foglalás, fizetés és reptéri navigáció céljából, meghaladva ezzel a globális 77 százalékos átlagot. A fiatalabb generáció a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben a biometrikus azonosítást is előnyben részesíti, szemben az 56-75 évesek 43 százalékával.


Öt új célállomás az ultrafapados légitársaságnál

Öt új célállomás az ultrafapados légitársaságnál 

A légitársaság több mint 28 millió ülőhelyet kínál a március végéig tartó időszakban.
Új code-share megállapodás két légitársaság között

Új code-share megállapodás két légitársaság között 

Október 23-án az airBaltic code-share megállapodást kötött az Air Canada-val.
Változik a vonatok, a buszok és a HÉV-ek közlekedési rendje

Változik a vonatok, a buszok és a HÉV-ek közlekedési rendje 

A kegyeleti ünnep alkalmából változik a vonatok, a buszok és a HÉV-ek közlekedési rendje – közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel.
Tíz éve repül Budapestre ez a légitársaság

Tíz éve repül Budapestre ez a légitársaság 

A légitársaság 1,5 millió utast és több mint 77 ezer tonna rakományt szállított egy évtized alatt a magyar főváros és a közel-keleti metropolisz között, hozzájárulva ezzel a magyar turizmus és kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez. 
Szokatlan járművek a brnói versenypályán

Szokatlan járművek a brnói versenypályán 

A brnói Masaryk Circuit pályán került sor az első gyakorlati biztonsági képzésre a távolsági autóbuszos társaság járművezetői számára Csehországban.
Hét új célállomás az Air France-KLM téli kínálatában

Hét új célállomás az Air France-KLM téli kínálatában 

Az Air France hat, a KLM pedig egy új célállomást kínál utasainak, és több meglévő útvonalon is bővítik kínálatukat.
Tiltakozás az erzsébetvárosi új parkolási rendelet ellen

Tiltakozás az erzsébetvárosi új parkolási rendelet ellen 

Az aláírásgyűjtéssel most azt szeretnék elérni, hogy visszavonják a képviselőtesület által október 22-én megszavazott parkolási díjemelést.
Kilenc új úti cél a Budapest Airport téli menetrendjében

Kilenc új úti cél a Budapest Airport téli menetrendjében 

Marrákes bazárai, a Guggenheim múzeum, párizsi romantika, a híres rózsaszín város – néhány a Budapest Airport október végén, az óraátállításkor életbe lépett téli menetrendjéből.
Fejlemények a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi út ügyében

Fejlemények a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi út ügyében 

Fejlesztések lesznek a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi úton. Most kiderült, megvalósulhat-e a fejlesztés.
TAP-privatizáció: az Air France-KLM vagy a Lufthansa a befutó?

TAP-privatizáció: az Air France-KLM vagy a Lufthansa a befutó? 

Az Air France-KLM is részt kíván venni a portugáliai TAP légitársaság privatizációjában, és nyitott a kormány által felkínált különféle lehetőségekre.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.