Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől?

Közzétette 2024-es globális utasfelmérésének eredményeit a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amelyekből kiderül, hogy az utazók továbbra is a kényelem és a gyorsaság szempontjait helyezik előtérbe.

A gördülékenyebb utazási élmény érdekében szívesen használnak biometrikus azonosítást, és bizonyos utazási folyamatokat hajtanak végre, mielőtt elérik a repülőteret, olvasható az airlinerating.com cikkében.

Mint írják, 

  • a válaszadók 68 százaléka szerint a repülőtér közelsége volt a legfontosabb szempont az indulási repülőtér kiválasztásakor, 33 százalékuk szerint a teljes utazási idő minimalizálása, amit a legjobb jegyár megszerzése követett (25 százalék),
  • 71 százalék mondta azt, hogy online vagy mobilalkalmazáson keresztül foglal utazást, 53 százalék pedig a légitársaság webhelyét/alkalmazását részesíti előnyben, és csak 16 százalék preferálja az embert interakciót.
  • 32 százalék mondta azt, hogy szeretné, ha az utazás előtti folyamat során minden utazási információ egy helyen lenne összegyűjtve,
  • 79 százalékuk szívesebben fizet hitel- vagy betéti kártyával, ezt követi a digitális pénztárca 20%-kal, és az azonnali fizetési megoldások, például az IATA Pay,
  • általában a kényelem volt a fő oka annak, hogy az utasok egy bizonyos fizetési módot választottak (70 százalék), ezt követte a különböző előnyök (39 százalék) és a biztonság (33 százalék).


Fotó: depositphotos

Vagyis az utasok az utazás tervezési, foglalási és fizetési szakaszában a kényelmet helyezik előtérbe, és emiatt magasabb költségeket is hajlandók elfogadni, és egyre inkább hajlandóak olyan technológiákat használni, mint például a digitális pénztárcák.

„A technológia megváltoztatja az emberek utazási tervezési, foglalási és fizetési módját. Az utazók ugyanazokat a kényelmet várják utazási vásárláskor, mint amit más vásárlások alkalmával megkapnak. Ez egyszerűséget, áttekinthetőséget és olyan lehetőségeket jelent, amelyek megfelelnek a preferenciáiknak, miközben adataik biztonsága is garantált.”

– mondta Muhammad Albakri, az IATA pénzügyi elszámolási és elosztási szolgáltatásokért felelős alelnöke.


Fotó: depositphotos

Hetven százalék nyilatkozott úgy, hogy 30 perc vagy még annál is kevesebb idő alatt szeretné elérni a beszállókapuját, ha csak kézipoggyásszal utazik. A válaszadók 74 százaléka arra számít, hogy a feladott poggyász használata nem tart tovább 45 percnél, 85 százalékuk pedig hajlandó megosztani adataikat a hatóságokkal – például az útlevelet és a vízumot – indulás előtt, hogy felgyorsítsák a repülőtéri folyamatot, és 89 százalékuk érdeklődik olyan megbízható megoldások iránt, amelyek felgyorsítják a biztonsági átvizsgálást.

Az utazók 46 százaléka tapasztalt biometrikus azonosítást használó repülőtéri folyamatoka, 75 százalékuk szívesebben használja a biometrikus adatokat a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben, 50 százalék aggódik az adatvédelem miatt, 39 százalék nyitottabb lenne a biometrikus megoldásokra, ha biztosak lennének adataik biztonságában.

A tanulmányból kiderül, hogy az utazók egyértelmű üzenete az, hogy

a technológia és az intelligensebb folyamatok révén (amelyek jóval a repülőtér elérése előtt elkezdődnek) szeretnének gyorsabban felszállni gépeikre.

A digitális megoldásokat főképp a fiatalabb generációk részesítik előnyben, akik proaktívak a technológia felhasználásában utazásaik javítása érdekében, de szeretnének garanciát kapni a biztonságra.

51 százalékuk választaná a digitális pénztárcákat fizetéshez, ami jóval meghaladja a 20 százalékos globális átlagot, 90 százalékuk mutat érdeklődést az okostelefonok digitális pénztárcával, útlevéllel és hűségkártyákkal való használata iránt foglalás, fizetés és reptéri navigáció céljából, meghaladva ezzel a globális 77 százalékos átlagot. A fiatalabb generáció a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben a biometrikus azonosítást is előnyben részesíti, szemben az 56-75 évesek 43 százalékával.


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.