Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől?

Közzétette 2024-es globális utasfelmérésének eredményeit a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amelyekből kiderül, hogy az utazók továbbra is a kényelem és a gyorsaság szempontjait helyezik előtérbe.

A gördülékenyebb utazási élmény érdekében szívesen használnak biometrikus azonosítást, és bizonyos utazási folyamatokat hajtanak végre, mielőtt elérik a repülőteret, olvasható az airlinerating.com cikkében.

Mint írják, 

  • a válaszadók 68 százaléka szerint a repülőtér közelsége volt a legfontosabb szempont az indulási repülőtér kiválasztásakor, 33 százalékuk szerint a teljes utazási idő minimalizálása, amit a legjobb jegyár megszerzése követett (25 százalék),
  • 71 százalék mondta azt, hogy online vagy mobilalkalmazáson keresztül foglal utazást, 53 százalék pedig a légitársaság webhelyét/alkalmazását részesíti előnyben, és csak 16 százalék preferálja az embert interakciót.
  • 32 százalék mondta azt, hogy szeretné, ha az utazás előtti folyamat során minden utazási információ egy helyen lenne összegyűjtve,
  • 79 százalékuk szívesebben fizet hitel- vagy betéti kártyával, ezt követi a digitális pénztárca 20%-kal, és az azonnali fizetési megoldások, például az IATA Pay,
  • általában a kényelem volt a fő oka annak, hogy az utasok egy bizonyos fizetési módot választottak (70 százalék), ezt követte a különböző előnyök (39 százalék) és a biztonság (33 százalék).


Fotó: depositphotos

Vagyis az utasok az utazás tervezési, foglalási és fizetési szakaszában a kényelmet helyezik előtérbe, és emiatt magasabb költségeket is hajlandók elfogadni, és egyre inkább hajlandóak olyan technológiákat használni, mint például a digitális pénztárcák.

„A technológia megváltoztatja az emberek utazási tervezési, foglalási és fizetési módját. Az utazók ugyanazokat a kényelmet várják utazási vásárláskor, mint amit más vásárlások alkalmával megkapnak. Ez egyszerűséget, áttekinthetőséget és olyan lehetőségeket jelent, amelyek megfelelnek a preferenciáiknak, miközben adataik biztonsága is garantált.”

– mondta Muhammad Albakri, az IATA pénzügyi elszámolási és elosztási szolgáltatásokért felelős alelnöke.


Fotó: depositphotos

Hetven százalék nyilatkozott úgy, hogy 30 perc vagy még annál is kevesebb idő alatt szeretné elérni a beszállókapuját, ha csak kézipoggyásszal utazik. A válaszadók 74 százaléka arra számít, hogy a feladott poggyász használata nem tart tovább 45 percnél, 85 százalékuk pedig hajlandó megosztani adataikat a hatóságokkal – például az útlevelet és a vízumot – indulás előtt, hogy felgyorsítsák a repülőtéri folyamatot, és 89 százalékuk érdeklődik olyan megbízható megoldások iránt, amelyek felgyorsítják a biztonsági átvizsgálást.

Az utazók 46 százaléka tapasztalt biometrikus azonosítást használó repülőtéri folyamatoka, 75 százalékuk szívesebben használja a biometrikus adatokat a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben, 50 százalék aggódik az adatvédelem miatt, 39 százalék nyitottabb lenne a biometrikus megoldásokra, ha biztosak lennének adataik biztonságában.

A tanulmányból kiderül, hogy az utazók egyértelmű üzenete az, hogy

a technológia és az intelligensebb folyamatok révén (amelyek jóval a repülőtér elérése előtt elkezdődnek) szeretnének gyorsabban felszállni gépeikre.

A digitális megoldásokat főképp a fiatalabb generációk részesítik előnyben, akik proaktívak a technológia felhasználásában utazásaik javítása érdekében, de szeretnének garanciát kapni a biztonságra.

51 százalékuk választaná a digitális pénztárcákat fizetéshez, ami jóval meghaladja a 20 százalékos globális átlagot, 90 százalékuk mutat érdeklődést az okostelefonok digitális pénztárcával, útlevéllel és hűségkártyákkal való használata iránt foglalás, fizetés és reptéri navigáció céljából, meghaladva ezzel a globális 77 százalékos átlagot. A fiatalabb generáció a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben a biometrikus azonosítást is előnyben részesíti, szemben az 56-75 évesek 43 százalékával.


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.