Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől?

Közzétette 2024-es globális utasfelmérésének eredményeit a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amelyekből kiderül, hogy az utazók továbbra is a kényelem és a gyorsaság szempontjait helyezik előtérbe.

A gördülékenyebb utazási élmény érdekében szívesen használnak biometrikus azonosítást, és bizonyos utazási folyamatokat hajtanak végre, mielőtt elérik a repülőteret, olvasható az airlinerating.com cikkében.

Mint írják, 

  • a válaszadók 68 százaléka szerint a repülőtér közelsége volt a legfontosabb szempont az indulási repülőtér kiválasztásakor, 33 százalékuk szerint a teljes utazási idő minimalizálása, amit a legjobb jegyár megszerzése követett (25 százalék),
  • 71 százalék mondta azt, hogy online vagy mobilalkalmazáson keresztül foglal utazást, 53 százalék pedig a légitársaság webhelyét/alkalmazását részesíti előnyben, és csak 16 százalék preferálja az embert interakciót.
  • 32 százalék mondta azt, hogy szeretné, ha az utazás előtti folyamat során minden utazási információ egy helyen lenne összegyűjtve,
  • 79 százalékuk szívesebben fizet hitel- vagy betéti kártyával, ezt követi a digitális pénztárca 20%-kal, és az azonnali fizetési megoldások, például az IATA Pay,
  • általában a kényelem volt a fő oka annak, hogy az utasok egy bizonyos fizetési módot választottak (70 százalék), ezt követte a különböző előnyök (39 százalék) és a biztonság (33 százalék).


Fotó: depositphotos

Vagyis az utasok az utazás tervezési, foglalási és fizetési szakaszában a kényelmet helyezik előtérbe, és emiatt magasabb költségeket is hajlandók elfogadni, és egyre inkább hajlandóak olyan technológiákat használni, mint például a digitális pénztárcák.

„A technológia megváltoztatja az emberek utazási tervezési, foglalási és fizetési módját. Az utazók ugyanazokat a kényelmet várják utazási vásárláskor, mint amit más vásárlások alkalmával megkapnak. Ez egyszerűséget, áttekinthetőséget és olyan lehetőségeket jelent, amelyek megfelelnek a preferenciáiknak, miközben adataik biztonsága is garantált.”

– mondta Muhammad Albakri, az IATA pénzügyi elszámolási és elosztási szolgáltatásokért felelős alelnöke.


Fotó: depositphotos

Hetven százalék nyilatkozott úgy, hogy 30 perc vagy még annál is kevesebb idő alatt szeretné elérni a beszállókapuját, ha csak kézipoggyásszal utazik. A válaszadók 74 százaléka arra számít, hogy a feladott poggyász használata nem tart tovább 45 percnél, 85 százalékuk pedig hajlandó megosztani adataikat a hatóságokkal – például az útlevelet és a vízumot – indulás előtt, hogy felgyorsítsák a repülőtéri folyamatot, és 89 százalékuk érdeklődik olyan megbízható megoldások iránt, amelyek felgyorsítják a biztonsági átvizsgálást.

Az utazók 46 százaléka tapasztalt biometrikus azonosítást használó repülőtéri folyamatoka, 75 százalékuk szívesebben használja a biometrikus adatokat a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben, 50 százalék aggódik az adatvédelem miatt, 39 százalék nyitottabb lenne a biometrikus megoldásokra, ha biztosak lennének adataik biztonságában.

A tanulmányból kiderül, hogy az utazók egyértelmű üzenete az, hogy

a technológia és az intelligensebb folyamatok révén (amelyek jóval a repülőtér elérése előtt elkezdődnek) szeretnének gyorsabban felszállni gépeikre.

A digitális megoldásokat főképp a fiatalabb generációk részesítik előnyben, akik proaktívak a technológia felhasználásában utazásaik javítása érdekében, de szeretnének garanciát kapni a biztonságra.

51 százalékuk választaná a digitális pénztárcákat fizetéshez, ami jóval meghaladja a 20 százalékos globális átlagot, 90 százalékuk mutat érdeklődést az okostelefonok digitális pénztárcával, útlevéllel és hűségkártyákkal való használata iránt foglalás, fizetés és reptéri navigáció céljából, meghaladva ezzel a globális 77 százalékos átlagot. A fiatalabb generáció a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben a biometrikus azonosítást is előnyben részesíti, szemben az 56-75 évesek 43 százalékával.


A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.