Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől?

Közzétette 2024-es globális utasfelmérésének eredményeit a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amelyekből kiderül, hogy az utazók továbbra is a kényelem és a gyorsaság szempontjait helyezik előtérbe.

A gördülékenyebb utazási élmény érdekében szívesen használnak biometrikus azonosítást, és bizonyos utazási folyamatokat hajtanak végre, mielőtt elérik a repülőteret, olvasható az airlinerating.com cikkében.

Mint írják, 

  • a válaszadók 68 százaléka szerint a repülőtér közelsége volt a legfontosabb szempont az indulási repülőtér kiválasztásakor, 33 százalékuk szerint a teljes utazási idő minimalizálása, amit a legjobb jegyár megszerzése követett (25 százalék),
  • 71 százalék mondta azt, hogy online vagy mobilalkalmazáson keresztül foglal utazást, 53 százalék pedig a légitársaság webhelyét/alkalmazását részesíti előnyben, és csak 16 százalék preferálja az embert interakciót.
  • 32 százalék mondta azt, hogy szeretné, ha az utazás előtti folyamat során minden utazási információ egy helyen lenne összegyűjtve,
  • 79 százalékuk szívesebben fizet hitel- vagy betéti kártyával, ezt követi a digitális pénztárca 20%-kal, és az azonnali fizetési megoldások, például az IATA Pay,
  • általában a kényelem volt a fő oka annak, hogy az utasok egy bizonyos fizetési módot választottak (70 százalék), ezt követte a különböző előnyök (39 százalék) és a biztonság (33 százalék).


Fotó: depositphotos

Vagyis az utasok az utazás tervezési, foglalási és fizetési szakaszában a kényelmet helyezik előtérbe, és emiatt magasabb költségeket is hajlandók elfogadni, és egyre inkább hajlandóak olyan technológiákat használni, mint például a digitális pénztárcák.

„A technológia megváltoztatja az emberek utazási tervezési, foglalási és fizetési módját. Az utazók ugyanazokat a kényelmet várják utazási vásárláskor, mint amit más vásárlások alkalmával megkapnak. Ez egyszerűséget, áttekinthetőséget és olyan lehetőségeket jelent, amelyek megfelelnek a preferenciáiknak, miközben adataik biztonsága is garantált.”

– mondta Muhammad Albakri, az IATA pénzügyi elszámolási és elosztási szolgáltatásokért felelős alelnöke.


Fotó: depositphotos

Hetven százalék nyilatkozott úgy, hogy 30 perc vagy még annál is kevesebb idő alatt szeretné elérni a beszállókapuját, ha csak kézipoggyásszal utazik. A válaszadók 74 százaléka arra számít, hogy a feladott poggyász használata nem tart tovább 45 percnél, 85 százalékuk pedig hajlandó megosztani adataikat a hatóságokkal – például az útlevelet és a vízumot – indulás előtt, hogy felgyorsítsák a repülőtéri folyamatot, és 89 százalékuk érdeklődik olyan megbízható megoldások iránt, amelyek felgyorsítják a biztonsági átvizsgálást.

Az utazók 46 százaléka tapasztalt biometrikus azonosítást használó repülőtéri folyamatoka, 75 százalékuk szívesebben használja a biometrikus adatokat a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben, 50 százalék aggódik az adatvédelem miatt, 39 százalék nyitottabb lenne a biometrikus megoldásokra, ha biztosak lennének adataik biztonságában.

A tanulmányból kiderül, hogy az utazók egyértelmű üzenete az, hogy

a technológia és az intelligensebb folyamatok révén (amelyek jóval a repülőtér elérése előtt elkezdődnek) szeretnének gyorsabban felszállni gépeikre.

A digitális megoldásokat főképp a fiatalabb generációk részesítik előnyben, akik proaktívak a technológia felhasználásában utazásaik javítása érdekében, de szeretnének garanciát kapni a biztonságra.

51 százalékuk választaná a digitális pénztárcákat fizetéshez, ami jóval meghaladja a 20 százalékos globális átlagot, 90 százalékuk mutat érdeklődést az okostelefonok digitális pénztárcával, útlevéllel és hűségkártyákkal való használata iránt foglalás, fizetés és reptéri navigáció céljából, meghaladva ezzel a globális 77 százalékos átlagot. A fiatalabb generáció a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben a biometrikus azonosítást is előnyben részesíti, szemben az 56-75 évesek 43 százalékával.


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.