Nem minden repülőnek kell kifutópálya

Egy denveri vállalat gépe a felszállást és a landolást akár függőlegesen is képes lenne kivitelezni.


A merevszárnyú repülőgépeknek hosszú, nyílt kifutópályára van szükségük ahhoz, hogy egy huzamosabb gyorsulási szakasz után elegendő lendületet vehessenek a felemelkedéshez. Az ilyen repülőgépek landoláskor a lassulási folyamathoz is hasonlóan sima és terjedelmes földterületet igényelnek. A felszállás során a kifutópályát csak akkor lehetne mellőzni, ha a szárnyas járművek a hagyományostól eltérő módon juthatnának fel a levegőbe.

Az XTI gépei épp ezzel a lehetőséggel kecsegtetnek, amikor a függőleges felemelkedés és földet érés lehetőségét kínálják a mindenkori utazók számára. Az öt ember szállítására képes, üzleti célú jármű különlegessége, hogy míg a billenőrotoros hajtóművével a fel- és leszállást a helikopterekhez hasonlóan hajtja végre, a fellegeket már suhanó repülőgép gyanánt szeli keresztül.

Az alábbi videó az XTI kampányának része, amellyel a találmány közösségi finanszírozását kívánják előmozdítani:
{youtube|id=A5tyDMMo-Ic|width=572}
A denveri cég által kiötlött, TriFan 600 nevű gép a szándékok szerint tehát öt utas és egy pilóta szállítására lenne képes. A masina legfeljebb 1200 mérföldet (1931 km) tudna megtenni, a végsebessége pedig a 400 mérföld per órát (640 km/h) környékezné. A gép repülési magassága 30 000 láb (kb. 9000 m) lenne. A repülőt három csőlégcsavar 90 másodperc alatt emelné a levegőbe, és ezekből kettő ezután párhuzamos helyzetből merőleges pozícióba billenne át, így biztosítván az előrehaladást a légi jármű számára. A harmadik propellert tolóajtóval zárnák el a külvilágtól, hogy ne keltsen zavart a repülőgép aerodinamikájában.

Az XTI jelenleg a StartEngine közösségi finanszírozási platformon gyűjti a projekthez szükséges anyagi forrásokat, ahol is támogatók vállalati részvénycsomagok lefoglalásával segíthetik elő az egyes koncepciók megvalósulását.

Forrás: Popular Science

Forrás: GyártásTrend


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.