A merevszárnyú repülőgépeknek hosszú, nyílt kifutópályára van szükségük ahhoz, hogy egy huzamosabb gyorsulási szakasz után elegendő lendületet vehessenek a felemelkedéshez. Az ilyen repülőgépek landoláskor a lassulási folyamathoz is hasonlóan sima és terjedelmes földterületet igényelnek. A felszállás során a kifutópályát csak akkor lehetne mellőzni, ha a szárnyas járművek a hagyományostól eltérő módon juthatnának fel a levegőbe.
Az XTI gépei épp ezzel a lehetőséggel kecsegtetnek, amikor a függőleges felemelkedés és földet érés lehetőségét kínálják a mindenkori utazók számára. Az öt ember szállítására képes, üzleti célú jármű különlegessége, hogy míg a billenőrotoros hajtóművével a fel- és leszállást a helikopterekhez hasonlóan hajtja végre, a fellegeket már suhanó repülőgép gyanánt szeli keresztül.
Az alábbi videó az XTI kampányának része, amellyel a találmány közösségi finanszírozását kívánják előmozdítani:
{youtube|id=A5tyDMMo-Ic|width=572}
A denveri cég által kiötlött, TriFan 600 nevű gép a szándékok szerint tehát öt utas és egy pilóta szállítására lenne képes. A masina legfeljebb 1200 mérföldet (1931 km) tudna megtenni, a végsebessége pedig a 400 mérföld per órát (640 km/h) környékezné. A gép repülési magassága 30 000 láb (kb. 9000 m) lenne. A repülőt három csőlégcsavar 90 másodperc alatt emelné a levegőbe, és ezekből kettő ezután párhuzamos helyzetből merőleges pozícióba billenne át, így biztosítván az előrehaladást a légi jármű számára. A harmadik propellert tolóajtóval zárnák el a külvilágtól, hogy ne keltsen zavart a repülőgép aerodinamikájában.
Az XTI jelenleg a StartEngine közösségi finanszírozási platformon gyűjti a projekthez szükséges anyagi forrásokat, ahol is támogatók vállalati részvénycsomagok lefoglalásával segíthetik elő az egyes koncepciók megvalósulását.
Forrás: Popular Science
Forrás: GyártásTrend