Nem minden repülőnek kell kifutópálya

Egy denveri vállalat gépe a felszállást és a landolást akár függőlegesen is képes lenne kivitelezni.


A merevszárnyú repülőgépeknek hosszú, nyílt kifutópályára van szükségük ahhoz, hogy egy huzamosabb gyorsulási szakasz után elegendő lendületet vehessenek a felemelkedéshez. Az ilyen repülőgépek landoláskor a lassulási folyamathoz is hasonlóan sima és terjedelmes földterületet igényelnek. A felszállás során a kifutópályát csak akkor lehetne mellőzni, ha a szárnyas járművek a hagyományostól eltérő módon juthatnának fel a levegőbe.

Az XTI gépei épp ezzel a lehetőséggel kecsegtetnek, amikor a függőleges felemelkedés és földet érés lehetőségét kínálják a mindenkori utazók számára. Az öt ember szállítására képes, üzleti célú jármű különlegessége, hogy míg a billenőrotoros hajtóművével a fel- és leszállást a helikopterekhez hasonlóan hajtja végre, a fellegeket már suhanó repülőgép gyanánt szeli keresztül.

Az alábbi videó az XTI kampányának része, amellyel a találmány közösségi finanszírozását kívánják előmozdítani:
{youtube|id=A5tyDMMo-Ic|width=572}
A denveri cég által kiötlött, TriFan 600 nevű gép a szándékok szerint tehát öt utas és egy pilóta szállítására lenne képes. A masina legfeljebb 1200 mérföldet (1931 km) tudna megtenni, a végsebessége pedig a 400 mérföld per órát (640 km/h) környékezné. A gép repülési magassága 30 000 láb (kb. 9000 m) lenne. A repülőt három csőlégcsavar 90 másodperc alatt emelné a levegőbe, és ezekből kettő ezután párhuzamos helyzetből merőleges pozícióba billenne át, így biztosítván az előrehaladást a légi jármű számára. A harmadik propellert tolóajtóval zárnák el a külvilágtól, hogy ne keltsen zavart a repülőgép aerodinamikájában.

Az XTI jelenleg a StartEngine közösségi finanszírozási platformon gyűjti a projekthez szükséges anyagi forrásokat, ahol is támogatók vállalati részvénycsomagok lefoglalásával segíthetik elő az egyes koncepciók megvalósulását.

Forrás: Popular Science

Forrás: GyártásTrend


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.