Tokaji cikkek
3 érdekesség a furmint világnapja alkalmából
Immár harmadik éve ünnepeljük február elsején a furmint világnapját, mely az első magyar szőlőtípushoz rendelt nemzetközi ünnep. Ennek alkalmából az IMO – Time for wine 3 érdekességet gyűjtött össze a tokaji borvidék csúcsgasztronómiában is helytálló fő fajtájának.
Tokaji: földrajzi oltalom Kínában
A Tokaji is szerepel az Európai Unió és Kína között létrejött, száz európai és száz kínai terméket tartalmazó listán, amelyeket földrajzi árujelző oltalom alá helyeznek – írja a Euronews.
Tokaji borok kapták a legtöbb érmet Bordeaux-ban a magyar borok közül
A magyar borok között a tokajiak kapták a legtöbb érmet a Challenge International du Vin borversenyen, amelyet 41. alkalommal rendeztek meg Bordeaux-ban.
A forradalom tiszteletére újrapalackoznak százötven 1956-os évjáratú tokajit
Újrapalackoznak 150 tokajit a Nemzeti Borvagyon pincéjében található 1956-os évjáratú aszúkból.
A magyar gasztronómiát népszerűsítő rendezvény kezdődött Spanyolországban
Magyar gasztronómiai napok kezdődtek csütörtökön a dél-spanyolországi Marbellában, az ország ízvilágát bemutató kínálatban egyebek mellett mangalicasült, gulyásleves, villányi és tokaji borok, valamint kürtőskalács szerepel.
Különleges magyar borokkal hódítjuk a kínai piacot!
Tizenegy hazai kiállító – köztük tokaji, villányi és balatoni vezető borászatok – képviseltetik magukat az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság közösségi standján Kína vezető bor és szeszesital szakkiállításán, a ProWine-on. A csak szakmai látogatóknak szóló seregszemlén tavaly 38 országból 650 kiállító vett részt, a látogatók száma pedig megközelítette a 6500 főt.
Amerikát, Kínát, és Angliát célozzák meg a Tokaji borokkal
Az aszúborokra és a száraz furmintra épül a megújult Tokaj Borvidéki borstratégia.
Magasabb sebességbe kapcsol a tokaji
Széles körű nemzetközi marketingkampány indul 2015-ben a tokaji borok külföldi ismertségének és presztízsének erősítése érdekében. A Tokaj Kereskedőház kezdeményezésére és közreműködésével jövőre a legnevesebb tokaji pincészetek termékei rangos külföldi események egész során mutatkozhatnak be. A nemzetközi kiállítások és vásárok mellett a borászati társaság szakmai konferenciákon, valamint mesterkurzusokon és kóstolókon igyekszik majd a borszakértők, valamint a borkedvelő fogyasztók figyelmét ráirányítani a tokaji borokra. A 2015-ös kampány két legfontosabb célterülete az Egyesült Államok és Kína, amelyek az elkövetkező években a tokaji borok legfontosabb exportpiacává válhatnak. A külföldi marketingakciók mellett cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház rangos nemzetközi szakmai konferenciákat szeretne házigazdaként vendégül látni Tokajban.
Magasabb sebességbe kapcsol a tokaji
Széles körű nemzetközi marketingkampány indul 2015-ben a tokaji borok külföldi ismertségének és presztízsének erősítése érdekében. A Tokaj Kereskedőház kezdeményezésére és közreműködésével jövőre a legnevesebb tokaji pincészetek termékei rangos külföldi események egész során mutatkozhatnak be. A nemzetközi kiállítások és vásárok mellett a borászati társaság szakmai konferenciákon, valamint mesterkurzusokon és kóstolókon igyekszik majd a borszakértők, valamint a borkedvelő fogyasztók figyelmét ráirányítani a tokaji borokra. A 2015-ös kampány két legfontosabb célterülete az Egyesült Államok és Kína, amelyek az elkövetkező években a tokaji borok legfontosabb exportpiacává válhatnak. A külföldi marketingakciók mellett cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház rangos nemzetközi szakmai konferenciákat szeretne házigazdaként vendégül látni Tokajban.
Kiemelt árak a tokaji cégnél
A prémium Tokaji márka építéséhez szükséges termelési és szüretelési módszerek alkalmazására ösztönzi a Tokaji Borvidék szőlőtermesztőit a Tokaj Kereskedőház Zrt. Ennek érdekében a társaság 2014-ben kiemelt felvásárlási árakkal honorálja a vele szerződésben álló, magas minőségű alapanyagot beszállító termelőket. Egyúttal a kiszámíthatóság jegyében a Tokaj Kereskedőház idén minden eddiginél korábban, július végén közzéteszi felvásárlási árait. Így a termelők eldönthetik, hogy a könnyű száraz borok; vagy a késői szüretelésű borok és borkülönlegességek alapanyagának előállítására törekedjenek, ennek megfelelően szüretelve, illetve gondozva ültetvényeiket a szüretig hátra lévő időszakban.
Sétáló borkóstoló az Ybl Palotában
A Tokaj Reneszánsz Egyesület tizenöt pincészetének borait ízlelhetik meg az idei Tokaj Nyitány sétáló kóstoló vendégei pénteken a budapesti Ybl Palotában, ahol a tokaji pezsgőkről, illetve a 2010-es aszúkról szóló, ingyenes mesterkurzusokon is részt vehetnek.
"Luxusmárkát" építenek Tokajon
A tokaji bor, mint első számú nemzeti márkaértékként történő sikeressé tétele érdekében a legnevesebb helyi borászok és külföldi marketingszakemberek részvételével egy új luxusmárka létrehozásába kezd a Tokaj Kereskedőház Zrt.
Melyik lesz idén Magyarország tortája?
A székesfehérvári Damniczki cukrászat Somlói revolúció, a budapesti Művész Kávéház Aranyló tokaji és ugyanennek a háznak az Eper furmint nevű tortáját választotta ki első körben a szakmai zsűri a Magyarország tortája versenyben.
Tokajit és libamájat kóstolhatunk a repülőtéren
Az idei húsvéti utazási szezonban a tokaji bor és a magyar libamáj a slágercikk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport, a Heinemann Duty Free és a hazai gyártók hármas összefogásának köszönhetően a tavaszi kereskedelmi ajánlatban a Royal Tokaji és a Merian termékeit kiemelt formában mutatja be a repülőtér.
Kalapács alatt Tokaj legjobbjai
Második alkalommal rendezik meg a Nagy Tokaji Borárverést.
Bornetti?
Összekapcsolódik a világhírű tokaji borvidék és az ugyancsak nagy nemzetközi elismertséggel rendelkező Fornetti Kft. neve. A magyar tulajdonú sütőipari nagyvállalat egy különleges egyedi, saját íz-kovászt fejlesztett ki. Kétévnyi kutató-fejlesztő tevékenység előzte meg ennek a megalkotását, melyben a cég munkatársai és egy külföldi vállalat is részt vett.
Távozik a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója
Dr. Kiss Istvánnal, a Tokaj Kereskedőház Zrt. 2007-ben kinevezett vezetőjével közös megegyezéssel szerződést bontott a munkáltató Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.
Félmillió egyetlen palack tokajiért!
Már közel 30 palack muzeális bor kelt el április óta a budapesti repülőtér új csarnokában, a SkyCourtban. A prémium magyar gasztronómiai termékek között is kétségkívül kiemelkedőnek számító tokaji borkülönlegességek reptéri megjelenése nagy sikert aratott a külföldi utazóközönség körében, tájkoztatta lapunkat a Budapest Airport.
Tárgyalások a Tokaji borvidékről
Szlovákiának legkésőbb az év végéig kérelmeznie kell az Európai Bizottságnál a Tokaj bormárkanév használatát, és pontosítania kell a szlovákiai Tokaji borvidék paramétereit. Amennyiben erre nem kerül sor, a szlovák fél elveszítheti a Tokaj márka használatának jogát.
Az Aranyhordó és a Neptun
A Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Szamos Marcipán Kft. szerdán mutatta be közös termékeit.
Először kóstolhattak tokaji borokat a Hungaroringen
Tokaji nedűket kóstolhattak idén a Hungaroringen, a Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Hungaroring Sport Zrt. együttműködésének köszönhetően ugyanis az ENI Magyar Nagydíj 2011-en bemutatkozott a borászat két nemzetközi szinten is elismert bora: az idei évjáratú Tokaji Aszú 4 puttonyos és a Grand Selection 2009 Tokaji Furmint Barrique Száraz.