A Heinemann Duty Free reptéri bolt kínálatában a Tokaj Kereskedőház összesen nyolcféle muzeális bor található meg, valamennyi tokaji aszú. A legidősebb (és egyben a legdrágább) muzeális bor születésénél még 1940-et írtunk, de a legfiatalabb bor is már elmúlt 23 éves. Elsősorban közép- és kelet-európai utasok választják az 1940-1988 közötti évjáratú különleges, a világon máshol nem elérhető aszúkat, de több palack hegyaljai bor meg sem állt új gazdája kíséretében a Távol-Keletig.
Az árusítás áprilisi kezdete óta összesen 28 palack kelt el a Tokaj Kereskedőház gondozásában álló muzeális borokból. Ez mindenképpen kiemelkedő eredmény, hiszen a világ egyik legkülönlegesebb, és féltve őrzött nedűi nem az átlag pénztárcájú utazót célozzák meg. A főleg orosz, ukrán, lengyel és cseh vásárlók a legolcsóbb palackért is több száz, a legdrágább, 1940-es évjáratért pedig, nem kevesebb, mint 1800 eurót (kb. 540 000 forintot) hagynak a pénztárnál. Igaz, ezeket a borokat csak különleges szakértők és megszállott gyűjtők vásárolják.
A borsos árért cserébe valóban egyedülálló értéket kap az utazó: az évtizedeken át stabil pincekörülmények között megőrzött borok a reptéri üzletben lévő különleges bortrezorban is tökéletesen beállított hőmérsékleten (12 fok Celsius) és páratartalomban (és a vásárlóktól kulccsal elzárva) pihennek. Ez érdeklődők a trezor fölötti polcon tekinthetik meg valamennyi muzeális bor színhelyes másolatát, úgynevezett „dummy”, vagyis látszat-palackokban, mielőtt a vásárlás mellett döntenének. A kivételes minőségről a vásárló egy hivatalos tanúsítványt is kap a Tokaj Kereskedőháztól.
A legkelendőbb az 1988-as 6 puttonyos aszú, amelyből eddig tizenhárom palack talált gazdára, a második helyezett, az 1972-es 5 puttonyos, amit eddig hat vásárló vitt haza. A tehetős utasok harmadik kedvence megosztva az 1956-os 5 puttonyos és az 1968-as 6 puttonyos aszú, ezekből 3-3 palack kelt el eddig. A legértékesebb, 1940-es aszúesszenciából eddig egy palackot vásárolt meg egy orosz utas, de az eddig eladott muzeális borok több mint egyharmadára is orosz nemzetiségű utazó csapott le.
A SkyCourtban nem csak a muzeális, hanem a „mai” tokaji címkés palackok is kelendőek. A Heinemann Duty Free kínálatában található tokaji borok eladásai egy év alatt 12 százalékkal nőttek. A Heinemann egyébként az 1500 négyzetméteres üzletében külön szekciót alakított ki a magyar termékeknek. A hazai áruk a reptéri bolt bevételeinek mintegy 20 százalékát teszik ki.