Bornetti?

Összekapcsolódik a világhírű tokaji borvidék és az ugyancsak nagy nemzetközi elismertséggel rendelkező Fornetti Kft. neve. A magyar tulajdonú sütőipari nagyvállalat egy különleges egyedi, saját íz-kovászt fejlesztett ki. Kétévnyi kutató-fejlesztő tevékenység előzte meg ennek a megalkotását, melyben a cég munkatársai és egy külföldi vállalat is részt vett.

Ennek, illetve egy, a Széchenyi Terv keretében lezáruló pályázat ismertetése történt meg október 31-jén a vállalat kecskeméti központjában. Dr. Szabó József ügyvezető mutatta be a két éves projekt főbb állomásait. Dr. Süth Miklós stratégiai igazgató a fejlesztések ívét, a két év során felvetődő kérdésekre adott szakmai válaszokat ismertette az előadása során. Elmondta, hogy két évvel ezelőtt 1 000 vásárló bevonásával felmérést készítettek arról, hogy a vásárlók milyen kenyeret szeretnének fogyasztani.

Kisebb kiszerelés, bakteriális íz-kovász

A felmérésből kiderült, hogy a fogyasztók tradicionális nagy kenyeret szeretnének vásárolni, csak nem nagy mennyiségben, hanem fél kilós csomagokban. A hagyományos kovászos kenyerek sokkal jobb ízűek, különösen, ha az egyedi ízt egy bakteriális íz-kovász hozza létre és nem az általánosan felhasznált sütőélesztő alakítja ki. Kevesebb lisztet, több zöldséget fogyasztanának.

Palásti József cégtulajdonos látva a felmérés eredményét, úgy gondolta, hogy egy egyedi íz- világot teremtő speciális kovászt kell ahhoz megalkotni, hogy az eddigiektől eltérő kenyeret lehessen a piacra készíteni. Abból indult ki, hogy azokban az országokban ahol jó bor van, ott jó kenyeret sütnek. Így a Tokaj – Hegyalja pincéiben aszúbornak készülő mustból nyerték ki azt az élőflórát, melyből egy különleges íz-kovászt készítettek. Kis Mihály fejlesztési igazgató elmondta, hogy adalék és tartósítószer-mentes bakteriális kovászolású tradicionális kenyeret és sós péksüteményeket, valamint egyéb innovatív termékeket fejlesztettek ki a két év során.

A szilvás papucsban debütál

Négy új termékcsaláddal találkozhatnak a Fornetti kedvelők: az adalékanyag és tartósítószer-mentes különleges íz-kovásszal készülő kenyérrel; Megalkották a zöldséges kenyeret, amelynél 30-40 százalékban kiváltották a lisztet friss zöldséggel; Szintén az egészségtudatos vásárlói igényeknek megfelelő több magvas termékeket készítettek (több magvas, kukoricás, tönkölyös, rozsos, burgonyás stb.); Illetve a hagyományos termékekben hasznosul a fejlesztések eredménye. November hónapban elérhető lesz a franchise hálózatban, elsőként a szilvás papucsban a Fornetti saját, egyedi tokaji élőflórával készített terméke.

A Fornetti termékek legfontosabb közös tulajdonsága, hogy egészségesek, valamint a már megszokott magas minőségűek. Az élelmiszergyártó cég kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók biztonságára és a fogyasztók péksüteményekkel szemben támasztott igényeinek kielégítésére. Kiváló minőségű termékei mind élelmiszerbiztonsági szempontból, mind a termékekhez felhasznált alapanyagok kiválasztásában ezt példázzák. A fogyasztók érdekében elsők között alkalmazta a minőségbiztosítási rendszereket (FSSC 22000, IFS), kezdte használni a transz-zsírsavmentes margarint.

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.