Ennek, illetve egy, a Széchenyi Terv keretében lezáruló pályázat ismertetése történt meg október 31-jén a vállalat kecskeméti központjában. Dr. Szabó József ügyvezető mutatta be a két éves projekt főbb állomásait. Dr. Süth Miklós stratégiai igazgató a fejlesztések ívét, a két év során felvetődő kérdésekre adott szakmai válaszokat ismertette az előadása során. Elmondta, hogy két évvel ezelőtt 1 000 vásárló bevonásával felmérést készítettek arról, hogy a vásárlók milyen kenyeret szeretnének fogyasztani.
Kisebb kiszerelés, bakteriális íz-kovász
A felmérésből kiderült, hogy a fogyasztók tradicionális nagy kenyeret szeretnének vásárolni, csak nem nagy mennyiségben, hanem fél kilós csomagokban. A hagyományos kovászos kenyerek sokkal jobb ízűek, különösen, ha az egyedi ízt egy bakteriális íz-kovász hozza létre és nem az általánosan felhasznált sütőélesztő alakítja ki. Kevesebb lisztet, több zöldséget fogyasztanának.
Palásti József cégtulajdonos látva a felmérés eredményét, úgy gondolta, hogy egy egyedi íz- világot teremtő speciális kovászt kell ahhoz megalkotni, hogy az eddigiektől eltérő kenyeret lehessen a piacra készíteni. Abból indult ki, hogy azokban az országokban ahol jó bor van, ott jó kenyeret sütnek. Így a Tokaj – Hegyalja pincéiben aszúbornak készülő mustból nyerték ki azt az élőflórát, melyből egy különleges íz-kovászt készítettek. Kis Mihály fejlesztési igazgató elmondta, hogy adalék és tartósítószer-mentes bakteriális kovászolású tradicionális kenyeret és sós péksüteményeket, valamint egyéb innovatív termékeket fejlesztettek ki a két év során.
A szilvás papucsban debütál
Négy új termékcsaláddal találkozhatnak a Fornetti kedvelők: az adalékanyag és tartósítószer-mentes különleges íz-kovásszal készülő kenyérrel; Megalkották a zöldséges kenyeret, amelynél 30-40 százalékban kiváltották a lisztet friss zöldséggel; Szintén az egészségtudatos vásárlói igényeknek megfelelő több magvas termékeket készítettek (több magvas, kukoricás, tönkölyös, rozsos, burgonyás stb.); Illetve a hagyományos termékekben hasznosul a fejlesztések eredménye. November hónapban elérhető lesz a franchise hálózatban, elsőként a szilvás papucsban a Fornetti saját, egyedi tokaji élőflórával készített terméke.
A Fornetti termékek legfontosabb közös tulajdonsága, hogy egészségesek, valamint a már megszokott magas minőségűek. Az élelmiszergyártó cég kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók biztonságára és a fogyasztók péksüteményekkel szemben támasztott igényeinek kielégítésére. Kiváló minőségű termékei mind élelmiszerbiztonsági szempontból, mind a termékekhez felhasznált alapanyagok kiválasztásában ezt példázzák. A fogyasztók érdekében elsők között alkalmazta a minőségbiztosítási rendszereket (FSSC 22000, IFS), kezdte használni a transz-zsírsavmentes margarint.
Forrás: Élelmiszer Online