Egyre több rendbontással járó incidens történik a világjárvány lecsengése óta, ugyanis míg 2021-ben 835 járatra jutott egy ilyen esemény, tavaly már minden 568.-ra - írja az AIRportal.hu.
Az ilyen esetek három leggyakrabban előforduló formája a személyzet utasításainak, illetve a szabályoknak nem megfelelő viselkedés, a verbális bántalmazás, illetve az ittas állapotra jellemző magatartás. Bár szerencsére a fizikai bántalmazással járó incidensek rendkívül ritkák, ezek száma is kiugróan megnőtt, 61 százalékkal több ilyen történt tavaly, mint az előző évben.
A személyzet utasításait be nem tartó viselkedés leggyakoribb formái: az utastérben vagy a mosdókban folytatott dohányzás (beleértve az e-cigarettákat is), a biztonsági övek bekapcsolásának elmulasztása, a kézipoggyászokra vonatkozó szabályok be nem tartása, vagy ezek elhelyezése, illetve a saját alkohol fedélzeti fogyasztása.
A rendbontó viselkedéssel szemben az iparág zéró toleranciát alkalmaz, az IATA pedig kétpilléres stratégia mentén szorítaná vissza az ilyen esetek előfordulását.
Elsőként az országoknak megfelelő hatáskörrel és az incidens súlyossága szerinti végrehajtási intézkedésekkel kellene rendelkezniük a rendbontó utasok felelősségre vonására. A stratégia második pillére, hogy a légitársaságok az iparági partnerekkel együtt legyenek képesek megelőzni az incidenseket, felhívva az utasok figyelmét a rendbontó viselkedés következményeire.
A teljes cikk ITT olvasható.