hirdetés
hirdetés

Közvetlen légi járat Kolozsvárra és Marosvásárhelyre

Szeptember 5-étől két hónapon át, heti háromszor közlekedteti az Aeroexpress Regional járatait, amelyek Budapestet Kolozsvárral, Debrecent  Marosvásárhellyel és Kolozsvárral kötik össze.

hirdetés

Az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. közleménye szerint a magyar légiközlekedési piacon egy évtizede lefedetlen területnek számít a regionális repülés, ezért egy bevezető időszakkal felmérik az utazók visszajelzését, így az 1991-ben alapított, 100%-ban magyar tulajdonú BASe Airlines Zrt-vel közösen új részvénytársaság alakult.

Az Aeroexpress Regional márkanevet viselő vállalkozás a Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég együttműködésével, szeptembertől kéthónapos bevezető üzemmel készül, régóta várt légi összeköttetést létrehozva erdélyi és magyar városok között, melyekre a jegyértékesítés megkezdődött.

 

A járatok hétfőn, szerdán és pénteken indulnak a Budapest-Kolozsvár-Debrecen-Marosvásárhely- Debrecen-Kolozsvár-Budapest útvonalon, tehát speciális „dupla W" útvonalat végigrepülve szolgálják ki egyszerre több város utasforgalmát is. A Budapestet Kolozsvárral összekötő járatok menetrendje egy munkanap alatt oda-vissza teljesíthető utazásokat tesz lehetővé, amely az üzleti utasok számára különlegesen értékes alternatívát jelent. A kolozsvári utasok Debrecenben tehetnek hasonló villámlátogatást, míg a cívisváros és Marosvásárhely között fordulójárat közlekedik.

Az Aeroexpress Regional alapító résztulajdonosa a BASe Airlines, amely három Embraer 120-as repülőgépével annak idején már a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett. Amint Ármai Zoltán oktatókapitány, a BASe Airlines igazgatója elmondta: cégük olasz, horvát, dán és spanyol turisztikai és közszolgáltatási feladatok sikeres ellátása mellett, hosszú évek óta Finnországban teljesít menetrend szerinti járatokat a finn állam megrendelésére. A cég központi bázisa kezdettől a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, repülőgépei pedig az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben, és ez időszak alatt megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen.
A légitársaság által használt Embraer 120 ER brazil gyártmányú turboprop utasszállítót kifejezetten a rövidtávú, regionális járatok hatékony és gazdaságos üzemeltetésére fejlesztették ki. Hatótávolsága 1750 km, a törzs hossza és a szárnyfesztávolsága egyaránt 20 méter. Két, egyenként 1800 lóerős Pratt&Whitney hajtómű gondoskodik a megfelelő utazósebességről, ami 552 km/óra, a repülőgép maximális utazómagassága pedig 8.500 méter.


(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk