"Az utazási szerződésről szóló szabályozás nem a jelenlegi rendkívüli helyzetre született. Nincs benne minden fél számára megnyugtató megoldás egy olyan mostani szituációra, amelyben egyszerűen ellehetetlenül a szolgáltatás. Jelen esetben pedig a jogszabály a vonatkozó uniós szabályozás miatt leginkább csak az utas érdekeit veszi figyelembe azáltal, hogyha az utas amellett dönt, hogy vissza szeretné kapni a pénzét, akkor az iroda kénytelen visszafizetni azt 14 napon belül, miközben az utas által befizetett összeg nem is nála, hanem a légitársaságnál, a szállodánál, a földi kiszolgáló cégnél, stb. van. Ez tömegesen okozhat az utaztatók körében súlyos likviditási gondokat, amellyel egy teljes ágazat és vele a gazdaság jelentős része is ellehetetlenül. Úgy véljük, ilyen helyzetekben az összes érdekeltnek együtt kell működnie, és mindannyiunk érdekének kell érvényesülnie. Változó, hogy az utasok miként reagálnak a koronavírus-járvány teremtette helyzetre: van aki azonnal pénzénél szeretne lenni, és valaki szélesebb perspektívából tekintve a történésekre, későbbre halasztja utazását. A Magyar Turisztikai Ügynökséghez benyújtott javaslatunkkal azt szeretnénk elérni, hogy a jogalkotók úgy módosítsanak a jogszabályon, hogy az előírja: az iroda nem köteles azonnal visszafizetni az utasnak a részvételi díjat, hanem az utas egy évig felhasználhatja a járvány előtt lefoglalt programját" - nyilatkozta a Turizmus Online-nak Molnár Judit, a MUISZ elnöke.
Forrás: Turizmus Online