hirdetés
hirdetés

Jelentősen növeli budapesti kapacitásait az Emirates

Decembertől Boeing 777-eseket állít forgalomba az Emirates légitársaság a Dubaj-Budapest útvonalon, így a jelenlegi napi 278 helyett 364 ülést foglalhatnak majd az utasok.

hirdetés

Az Emirates Airline Dubaj-Budapest járatának foglaltsági szintje elérte a 80%-ot, ezért lassan eljön az ideje, hogy nagyobb kapacitású repülőgép közlekedjen a két város között - jelentette be egy mai budapesti sajtóeseményen Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi működéséért felelős alelnöke. 

Az útvonalon eddig szolgálatot teljesítő Airbus A330-200-as gépeit ezért decembertől Boeing B777-300-asokra cseréli a légitársaság. Jelenleg 27 business és 251 turistaosztályú ülés található a budapestre közlekedő A330-asokon, decembertől 12 first class, 42 business és 310 turistaosztályú ülés áll majd az utasok rendelkezésére. Ez heti viszonylatban 5000 ülést jelent. 

Az első Emirates 777-es gép 2015. december 1-jén landol a budapesti reptéren. A Boeing 777-es repülőgép a First és Business Class utasokat teljesen vízszintesre állítható luxusülésekkel, az Economy Class utasait pedig még tágasabb utastérrel várja. 

A Budapestről utazók kényelméről magyar légiutas-kísérőkkel is rendelkező, többnyelvű csapat gondoskodik a fedélzeten, ahol világszínvonalú szolgáltatások, így gourmet fogások és a több mint 1000 csatornával rendelkező, díjnyertes ice fedélzeti szórakoztató rendszer teszik élménnyé a repülést. Az Emirates poggyász-szabályozása a First Class utasainak 50 kg, a Business Class-en utazóknak 40 kg, az Economy Class-t választóknak pedig 30 kg csomag feladását teszi lehetővé díjmentesen.

80%-os átlagos töltés a budapesti járaton

Az Emirates nyereséggel zárta a 2014-2015-ös pénzügyi évet is, árbevétele 7,5%-os növekedés mellett 21,3 milliárd euróra nőtt, üzemi eredményét pedig kimagasló, 38,3%-os emelkedéssel 1,4 milliárd euróval zárta. Ebben szerepet kapott az újonnan indított járatok sikere is, köztük a 2014 októberében elindított Dubaj-Budapest útvonalé. Az Emirates a magyar fővárost Dubajjal összekötő járatán eddig több mint 55 ezer utast szállított, és április végéig a járatok foglaltsági szintje elérte a 80%-ot.

Kérdésünkre Horváth Gábor, a légitársaság magyarországi igazgatója elmondta, hogy a forgalomnak körülbelül a fele a beutazó turizmus, és ugyanekkora a kiutazó forgalom részesedése. Thierry Aucoc kiemelte, hogy a budapesti szállodákban is érezhető távoli piacokról származó forgalom fellendülése, közel 20%-kal nőtt  az Ázsiából és Ausztráliából érkező vendégek éjszakáinak száma.

A társaság termékei és szolgáltatásai iránt folyamatosan nő az igény, ezért az Emirates az Airbus A330-200-as flotta cseréje mellett döntött.

„A Dubaj-Budapest útvonal foglalásai jelentősen meghaladták előzetes várakozásainkat, a növekvő kereslet pedig nagyobb repülőgép-típust igényel. A világ legfiatalabb repülőgépeit és egyúttal a legnagyobb Boeing B777-es flottát üzemeltető légitársaságként, az Emirates képes változtatni a stratégiáján, ha a piaci kereslet úgy kívánja. Örömmel indítjuk el a Boeing B777-300-as típust a magyar piacon” – mondta el Thierry Aucoc.

Az új típus bevezetésével megnő a cargo kapacitás. Az Emirates SkyCargo már több mint 1500 tonna árut szállított, a 777-es bevezetésével pedig a cargo kapacitás csaknem a duplájára nő, így még hatékonyabban segítheti a magyarországi vállalatok exporttevékenységét.

„Úgy gondoljuk, hogy továbbra is az elektronikai cikkek és a gyógyszeripari termékek szállításában kap kulcsszerepet a SkyCargo a Dubaj-Budapest útvonalon, a jelentősen megnőtt kapacitás viszont még gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a helyi vállalatok kiszolgálását. Természetesen a jövőben is lesz mód charter cargo igénybevételére, amelyre már az idei évben is volt példa a magyar piacon” – ismertette Thierry Aucoc a cargo új kapacitását, hozzátéve, hogy a magyar vállalatok továbbra is számíthatnak a légitársaságra a sürgős szállítmányok célba juttatásában. A szakemberek becslései szerint a légiközlekedés iránti kereslet a duplájára nő majd a következő 5-10 évben.

A flottacsere azt bizonyítja, hogy az Emirates képes azonnal reagálni a növekvő keresletre, és elkötelezett a magyar piac iránt. Az új típus előnyeit viszont nem csak az utasok élvezhetik majd, de tágabb értelemben véve jótékony hatást gyakorol a magyar gazdaságra is: a nagyobb gépek több utast és üzleti utazót hozhatnak Magyarországra, a társaság még hatékonyabban segítheti a magyar vállalkozások külkereskedelmi kapcsolatainak építését, és így indirekt módon, jótékony hatást gyakorol a foglalkoztatásra is. 

A rendezvényen elhangzott, hogy az Emirates légitársaság több mint 200 magyar állampolgárságú dolgozót foglalkoztat, közülük 120 stewardess, akad számos pilóta is, továbbá 78 főt foglalkoztat a légitársaság budapesti regionális call centere, ahonnan német, spanyol, olasz és angol nyelven szolgálják ki a segítséget kérő ügyfeleket. A nyár folyamán a call center létszáma 120 főre nő. 

Boeing 777-300-as, ez a típus repül decembertől Budapestre
Boeing 777-300-as, ez a típus repül decembertől Budapestre

Az Emirates-ről

1985-ös megalapítása óta több mint 500 nemzetközi díjjal ismerték el az Emirates Airline azon törekvését, hogy páratlan minőségű szolgáltatásokat nyújtson. A légitársaság gyorsan és folyamatosan növekszik - átlagosan évi 20 százalékot meghaladó ütemben -, és az elmúlt több mint két évtized alatt folyamatosan nyereségesen működött. Pénzügyi szempontból önfenntartó és független.

Az Emirates a 2014-2015-ös pénzügyi évben 49,3 millió utast szállított, és 1,2 milliárd dollár adózás utáni eredményt ért el. Az Emirates központja Dubajban működik, a világ azon néhány városának egyikében, amely a „Nyitott Égbolt” szabályozást követi, és több mint 120 légitársaságnak biztosítja a szabad és tiszta versenyt. A 234, egytől-egyig széles törzsű repülőgépből, köztük 14 teherszállító gépből álló flottája a világ legfiatalabbjai közé tartozik. A légitársaság 2020-ig a flotta méretét a duplájára kívánja növelni.

Az Emirates 278 új repülőgépének szállítása jelenleg folyamatban van, listaáruk több mint 135 milliárd dollár. Az Emirates felülírta a polgári repülés minden eddigi rekordját a valaha bejelentett legnagyobb megrendeléssel: 150 Boeing 777X típusú gépet rendelt, köztük 35 Boeing 777-8Xs-t és 115 Boeing 777-9Xs-t, valamint 88 Airbus A380 repülőgépet. Az Emirates járatai 144 célállomásra repülnek, a világ 81 országában; Európában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, a Közel-Keleten, Afrikában, az indiai szubkontinensen és az Ázsia-Csendes-óceáni térségben.

Az Emirates code-share megállapodást kötött a következő légitársaságokkal: Air Malta, Air Mauritius, Continental Airlines, Japan Airlines, Jet Airways, JetBlue, Korean Airlines, Oman Air, Philippine Airlines, Qantas, South African Airways, Thai Airways, V-Australia.

Az Emirates Airline része az Emirates SkyCargo és a Destination & Leisure Management (D&LM), amely a Wolgan Valley Resort & Spa-t, az Emirates Holidays-t, az Arabian Adventures-t és a Congress Solution International-t működteti. A légitársaság az Emirates Csoport tagja, amely magába foglalja a dnata, a Mercator, a Transguard és az EmQuest társvállalatokat.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai