Az egykori járművet a tiszafüredi Hámori András Szakközép-és Szakiskola szakoktatóinak irányításával, a szerkezetlakatos és hegesztő tanulók szorgalmas munkájával sikerült felújítani. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tulajdonában levő, kiállítási tárgyként nyilvántartott gőzös szerkezetét ugyanis az elmúlt évtizedekben az időjárás és ismeretlen emberek jelentősen megrongáltak. A mozdony fémlemezei elrozsdásodtak, néhány darabját letörték és el is vitték.
Így időszerűvé vált tehát a felújítása, amely a szakközépiskola fiataljainak derekas munkájával meg is valósult. Az egykori gőzgépen kicserélték a korrodált fémlemezeket, a hiányzó részeket pedig pótolták. Mint érdekességet megtudtuk, a gőzgép lámpáinak egyikét például egy gyűjtő adományozta. A mozdonymatuzsálem megfelelő festéssel visszakapta az eredeti fényes fekete színét, a kerekei pedig fehér és piros színt kaptak. Emellett a kiállított szobor környékét is rendbe tették.
A tiszafüredi állomáson látható, Nyalókának becézett gőzmozdony ma már ipartörténeti különlegességnek számít. A fennmaradt dokumentumok szerint Budapesten, a MÁVAG telephelyén 1938-ban gyártották és a 275-ös sorozatjellel, valamint a 120-as sorszámmal látták el. A 28 és fél tonna súlyú erőgép óránként 70 kilométeres sebességgel haladt és 37 évig szállította az utasokat. A XX. század második felében, 1975-ig volt forgalomban, és ez idő alatt több mint kétmillió kilométert tett meg. A II. világháború után két évig a régi Osztrák Államvasutak keleti vonalain futott. Később, 1948 őszén érkezett vissza Magyarországra, ahol ismét a MÁV tulajdona lett.
Akkoriban főleg a Dunántúlon vontatott, míg 1976. október végén döntöttek az illetékesek a leselejtezéséről. Az öreg járművet a hazai vasúttársaság püspökladányi műhelyében újították fel, és 1984 őszétől kiállítási tárgyként helyezték el Tiszafüreden. Azóta hozzánőtt a városhoz és sok érdeklődő látogatót vonzott. Most, hogy ismét felújították, a Tisza-tavi város egyik érdekes attrakciója lett.