KSH elemzés a februári vendégforgalom alakulásáról

A KSH legfrissebb adatai alapján, a februári számok ismeretében, még nem lehetett érzékelni, milyen súlyos mértékű lesz a következő időszakban a zuhanás.

A vendégéjszakák száma februárban 9,8 százalékkal, az árbevétel 21 százalékkal nőtt. Februárban a koronavírus-járvány negatív hatása még nem jelentkezett a vendégforgalomban. A külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 11,2 százalékkal, a belföldi vendégeké 8,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek - folyó áron számolt - összes bruttó árbevétele 21,3 százalékkal emelkedett és 33,597 milliárd forintot tett ki - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal.

A szezonális és naptárhatás figyelembevételével a külföldi vendégéjszakák száma 6,2 százalékkal, a belföldi vendégéjszakáké 5,7 százalékkal lett több.
Februárban összességében 756 ezer vendég 1,747 millió vendégéjszakát töltött el a szállásokon, a vendégek száma 8,6 százalékkal, a vendégéjszakáké 9,8 százalékkal volt több, mint tavaly februárban. 
A szállodai szobák átlagára 14,1 százalékkal 19 ezer 600 forintra emelkedett. A szobakihasználtság 1,2 százalékponttal, 52,0 százalékra nőtt. Az egy szobára jutó szállásdíjbevétel (REVPAR) 16,9 százalékkal 10 ezer 200 forintra nőtt, a szállodák egy szobára jutó összes árbevétele (TREVPAR) 14,0 százalékkal 19 ezer forintra emelkedett.
Az összes bruttó árbevétel folyó áron 21,3 százalékkal 33,597 milliárd forintra emelkedett. Ezen belül a szállásdíj-bevétel 24,1 százalékkal 17,906 milliárd forintra nőtt, a vendéglátásból befolyt 9,620 milliárd forint bevétel 22,0 százalékkal több a tavaly februárinál. 
Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken 85 százalékkal többet, összességében 2,219 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.
Az év első két hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 10,8 százalékkal több, összesen 3,452 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 14,0 százalékkal, a belföldi vendégek 7,5 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A szállodák szobakihasználtsága 2,3 százalékponttal, 49,6 százalékosra emelkedett.
A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 19,8 százalékkal több, 68,056 milliárd forint bruttó árbevételt értek el január-februárban. A külföldiektől származó szállásdíjbevétel 26,0 százalékkal, a belföldiektől befolyt 19,5 százalékkal nőtt.

 

Forrás: KSH / MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?