Mi az a DMA? És miért jó nekünk?

A digitális világban egy várhatóan 2024 áprilisában életbe lépő vadonatúj szabályozási rendszert mutatott be az MSZÉSZ közgyűlésén a szakmai közönségnek Szigetvári József, a szállás.hu vezérigazgatója.

Meglehetősen friss szabályozó rendszerről hallhatott azon melegében a szállodás szakma, ugyanis éppen a közgyűlést megelőző nap véglegesítették a DMA (Direct memory access) szövegét, amelynek segítségével szabályozzák a világ sok pontján működő és elérhető nagy digitális platformokat. 

 

Mint az ismert szállodai szakértő elmondta, az EU 4,5 évnyi gondolkodási idő után jutott arra a döntő elhatározásra, hogy megregulázza az olyan nagy globális digitális platformokat, amilyen például a Google, a Facebook vagy az Apple. Teszi ezt annak érdekében, hogy megvédje a kisebb helyi digitális cégeket, így segítve őket azzal, hogy versenyben maradhassanak a multikkal szemben.

Kik azok a "kapuőrök"?

Mint Szigetvári Józseftől hallhattuk, a 2022. májusára véglegesített szöveg szerint 4 kritériumnak kell megfelelnie azoknak a multiknak, amelyek a 2024 áprilisától életbe lévő előírásoknak kell megfelelniük. Ezek a következők:

- 75 milliárd eurós cégértékkel kell rendelkezniük

- havi 41 millió aktív felhasználójuk van

- évi 10 ezer business user van náluk

- minimum 3 tagállamban nyújtanak szolgáltatást

Bár a booking.com is megfelelt a covid-világjárvány kitöréséig ugyanezen kritériumoknak, azonban attól kezdve nem, ezért a mostani megfogalmazás szerint ők nem tartoznak majd a "kapuőrök" közé.

Milyen kötelezettségekkel rendelkeznek?

Az előadó megemlítette, kötelezettségeik nem lesznek hatással a jelenlegi szállodai piacra, amelyek a következők:

- nem lehet preferencia saját szolgáltatásuk (ezt nem tekintheti majd senki alapértelmezettnek a digitális szolgáltatók közül)

- tilos az árparitás klauzulás

- nem lehet saját terméket előnyben részesíteni

- nem lehet személyes adatokat más szolgáltatás céljára felhasználni, átadni

- azonos felületen kell bemutatni a különböző szolgáltatókat

 

Mindez, összegezte zárásként Szigetvári, azt a célt szolgálja, hogy ne kerüljenek versenyhátrányba a multikkal szemben a kisebb szolgáltatók, mint amilyen például cégük is.. Aztán, hogy ez a valóságban miképp fog realizálódni - tegyük hozzá -, a már egész más kérdés. Hogy a nagy halak megeszik-e a kis halakat? - erre ma még nem tud választ adni az érdekes és informatív előadást tartó szakértő.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?