hirdetés
hirdetés

Nem kell félni a fiatalok alkalmazásától

Magyarországon a Z generáció az első, amely belenőtt a fogyasztói társadalomba. Ez, és az ehhez hasonló tények a jelenlegi fiatalok legtöbbjére igazak. A munkához való hozzáállásukban, elmélyedésükben tempójukban és lelkesedésükben azonban lehet, hgy inkább az egyéni tényezők számítanak.

hirdetés

Lazányi Kornélia, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja szerint a munkáltatóknak nem kell félniük a Z-generációs munkavállalók alkalmazásától. A generációs felosztás "nagyon nagy általánosítás", azon belül individumok, különböző értékrendeddel és attitűddel rendelkező emberek vannak. A Z-gerenációhoz hasonlóan sem az X-, sem az Y-generáció nem volt homogén. A generációs felosztás szerinte azért sem értelmezhető, mivel a földrajzi-társadalmi tényezők azt jelentősen árnyalják.

forrás: 123rf

"Amikor a felsővezetők félnek ezeket a fiatalokat alkalmazni, akkor sztereotípiáktól félnek, amelyek az egyén szintjén torzítanak" - fogalmazott. Ugyankkor - tette hozzá - megfigyelhetőek tendenciózus jellemzők: a Z-generáció esetében például az, hogy "az embert keresik először a munkaadójukban, és csak utána nézik a főnököt" - fejtette ki a dékán.

Lazányi Kornélia álláspontja szerint a vezető és a beosztott között kialakult emberi kapcsolat, majd az azután "kiérdemelt tisztelet" az alapja a sikeres együttműködésnek. "Ha egy vezető eljut idáig, akkor a Z-generáció tagjai legalább annyira hűségesek, mint a baby boomerek" - hangoztatta.

(forrás: MTI/Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai