"Addig minden marad a régiben, amíg az új tulajdonos nem kezdi el a felújítást"

Június 22-én jelentették be a szenzációs hírt: a Danubius Hotels Group eladta portfóliójának egyik ékkövét, a Szabadság-híd budai lábánál álló Gellért Hotelt egy magyar ingatlanbefektető cégnek, az Indotek Csoportnak. A történet részleteiről kérdezzük a szállodalánc vezérigazgatóját, Kovács Balázst.

Épp egy hete söpört végig a hír hazai médiában, hogy eladták az egykori Sárfürdő helyén épült, sokáig Európa egyik legszebb szállodájának tartott, ám az utóbbi évtizedekre alaposan leromlott állapotba került, horribilis összegű felújítást igénylő szállodájukat.

Igen, én jelentettem be a hírt az ott dolgozóknak.

Mit szóltak hozzá?

Nyilván úgy éreztek, ahogy én is: szomorúan álltunk ott mindannyian, hiszen a vállalatunk nehezen hozta meg ezt a döntést. Ahogy az aznap kiadott közleményből is kiderül: cégünk stratégiája alapvetően a növekedésre és a beruházásokra épül, nem pedig házaink eladására.

Akkor mégis, hogy jöhetett létre ez a merőben más helyzet?

Az elmúlt két évben folyamatosan azzal foglalkoztunk, hogy stratégiai partnert, pénzügyi társbefektetőt kerestünk a tovább már nem halasztható felújítási munkálatokhoz, hogy visszaadhassuk a Gellért Hotel korábbi dicsőségét. Ez a keresés azonban nem vezetett sikerre. Ettől a folyamattól teljesen függetlenül az Indotektől érkezett egy ajánlat a hotel megvásárlására, amit elfogadtunk.

A Gellért az ottani lehangoló állapotok mellett is évek óta hihetetlen magas vendégszámokat produkált. Mégis megszületett a döntés, hogy ilyen töltöttség esetében is eladja a Danubius...

Mindkét megállapítás igaz, viszont nincs a két tény között összefüggés. Azt pontosan tudtuk, hogy önerőből ezt a felújítást képtelenek lennénk elvégezni, emiatt kerestünk pénzügyi társbefektetőt. Ilyet éveken át nem találtunk, a helyzet pedig egyre tarthatatlanabbná vált. Ekkor érkezett az Indotek ajánlata, amely tartalmazza, hogy jelentős tőkét fordítanának a hotel felújítására a megvétel után, így ismét elfoglalhatja a Gellért a budapesti luxushotelek közt méltó helyét.

Mi lesz az ott dolgozók sorsa?

Elmondtam nekik a bejelentés alkalmával: mivel ma a szállodás szakma komoly munkaerőhiánnyal küzd, és a magas színvonalú szolgáltatások megtartásának egyetlen módja a lojális és elkötelezett munkavállalói csapat, így a Danubius, tizenöt magyarországi szállodájában mindig biztosít lehetőséget a kiváló munkatársaknak.

És mi történik az átmenetei időszak – az átadás-átvétel – idején?

Én azért ennél tovább is mennék: ahogy a közleményben is leszögeztük, nemcsak a tranzakció idején, hanem azon túlmenően sem lesz egy jó darabig komoly változás. Vagyis a foglalásokat, a ház napi működését, a vendégfogadást, a vendégek megfelelő kiszolgálását még egy jó darabig nem érinti az akvizíció, ez alatt az időszak alatt végig mi üzemeltetjük a szállodát. Sőt, mivel a homlokzat megtartásával teljes rekonstrukcióra készül az új tulajdonos, egy ilyen hatalmas horderejű beruházás, rekonstrukció hosszadalmas előkészítéssel, engedélyeztetéssel, tervek készítésével, elfogadtatásával jár – ez mind idő. Úgy vélem, minimum egy év, de lehet, hogy még tovább nem történik változás.

Az új tulajdonos a már említett közleményben kijelentette, az általa elvégzett munkálatok után a Gellért ötcsillagos hotelként egy luxus színvonalú nemzetközi hotellánchoz csatlakozik. Lehet erről többet tudni?

Erről ne engem, hanem az új tulajdonost kérdezze.

Végül egy utolsó, személyes kérdés: mikor járt utoljára a Gellértben?

A múlt héten, amikor az adás-vételt bejelentettem az ott dolgozóknak. Nem volt könnyű, összeszorul ma is a szívem, ha visszagondolok arra a napra.

 

 

 

                                                                                                                                                         

Forrás: turizmusonline.hu


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.