Itt az év első Trend Riportja

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb piaci elemzése.

Novemberben a vidéki hotelek teljesítménye javult a legnagyobb mértékben a múlt évhez képest. Ezek forgalma 8,4%-kal nőtt, míg Budapesten 5,3%, a balatoni régióban 7,3% volt a növekedés.

Az év tizenegyedik hónapjában Budapesten a szállodák kihasználtsága 72,2%, a bruttó átlag szobaár 24.214 Ft, a bruttó revpar 17.502 Ft volt. Az előbbi 7,6%-kal, az utóbbi 9,8%-kal múlta felül a tavalyit. November végéig a hazai szállodák teljesítményét főleg az erős belföldi kereslet húzta. Ezt igazolja, hogy országos szinten a belföldi vendégéjszakák száma 4,4%-kal, a külföldieké 1,9%-kal, Budapesten a belföldi 14,8%-kal, a külföldi 2,2%-kal volt nagyobb a tavalyinál. Ugyanezt mutatja a forgalom alakulása is. A szállodák összes árbevétele január - november között Budapesten 7,7%-kal, a fővároson kívüli szállodáinkban 10,3%-kal, a balatoni régióban 10,3%-kal múlta felül a bázist.

A balatoni régió szállodáinak teljesítménye a nyári szezon után, novemberben is nagyon jó volt. Ez az erős belföldi keresletnek köszönhető (+4,6%). Ugyanakkor a külföldi vendégéjszakák száma 6,9%-kal csökkent a múlt évhez hasonlítva. A meghatározó külföldi pacok közül ebben a hónapban csökkent a vendégéjszakák száma Csehországból 25,1%-kal, Oroszországból 24,5%-kal, Ausztriából 7,4%-kal, miközben Németországból 15,1% növekedés mutatkozott.

A SZÉP kártya forgalom országos szinten szállodáinkban november végéig 0,2%-kal elmaradt a tavalyitól, de novemberben, 2,2%-kal nagyobb volt a 2017 novemberinél.

Január – november között legfontosabb beutazó piacainkról átlagot meghaladó növekedés mutatkozott Izraelből (+13,4%), Az egyesült államokból (+12,2%), Spanyolországból (+12,2%), Romániából (+6,5%) Csehországból (+3,1%). Visszaesés volt, Franciaországból (-3,1%), Ausztriából (-1%), Oroszországból (-0,6%), Olaszországból (-2,6%).

2018 első tizenegy hónapjában a magyarországi szállodákban jelentkező külföldi vendégéjszakák 77,1%-a európából, 12,9%-a ázsiából, 8,5%-a amerikából, 1,5%-a ausztráliából és afrikából érkezett.

Az európai országokból 0,2%, az Európai Unióból 0,3%, Ázsiából 9,8% volt a növekedés. Utóbbi főleg a 15,2%-os kínai, 17,2%-os dél-koreai, 13,4% -os izraeli vendégéjszaka szám bővülésnek köszönhető.

A szállodai kategóriák között revparban – egy kiadható szobára jutó szállásdíjbevétel – november végéig országos szinten az 5*-osok teljesítettek a legjobban +7,3% növekedéssel.

A szállodai vendégéjszakák száma – a dél–dunántúli és a Tisza-tavi régió kivételével – mindenütt nőtt, a legnagyobb mértékben, +6,5%-kal Dél–Alföldön. Dél- Dunántúlon 1,5%, a Tisza-tónál 1,3% csökkenés mutatkozott. 2018 első tizenegy hónapjában országos szinten összesen 8 hotel nyílt meg 479 szobával, ebből 5 db Budapesten 408 szobával, 3 vidéken 71 szobával.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?