Stagnáló vendégforgalom, növekvő bevételek Budapesten

A fővárosban az első negyedévben stagnáló vendégforgalom mellett nőtt a kereskedelmi szálláshelyek bevétele a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ elemzése szerint.

Az MTI-hez hétfőn eljuttatott elemzésben kiemelték, hogy Budapesten stabilizálódni látszik az utóbbi évek vendégforgalmi boomja, a tavalyi első negyedévhez hasonlóan kétmillió felett alakult a vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken. Az első három hónapban az egy évvel korábbinál 0,7 százalékkal több, 874 727 vendég kereste fel a fővárost, akik összesen 2 millió 7 ezer 410 vendégéjszakát töltöttek el, a külföldi vendégszám fél százalékkal, 723 099-re emelkedett, miközben a külföldi vendégéjszakák száma lényegében változatlan, 1 millió 720 ezer 615. Budapesten továbbra is markáns a belföldi vendégkör, a vendégek száma 2 százalékkal 151 628-ra nőtt, ám az általuk eltöltött vendégéjszakáké 1,9 százalékkal 286 795-re csökkent.

Az összes bruttó szállásdíj-árbevétel 4,3 százalékkal 24,3 milliárd forintra nőtt, a külföldiektől származó 21,6 milliárd forint árbevétel 5,6 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakit. A szállodai szobák bruttó átlagára 4 százalékkal, 21 492 forintra, a REVPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) 2,6 százalékkal 13 164 forintra nőtt január-márciusban. Kiemelték, hogy vendégszámban az enyhe többlet kizárólag az első két hónap forgalmának köszönhető, márciusban valamennyi főbb dimenzióban 2-3 százalékos csökkenést mértek.

Az elemzésben rámutatnak arra, hogy a vendégéjszakák márciusi, 6,5 százalékos csökkenését várhatóan az áprilisi adatok ellensúlyozzák majd, a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Budapesti Tavaszi Vásár és Hagyományőrző Kulturális Fesztivál, valamint a húsvéti hosszú hétvége hatására. Az első negyedévben a fővárosban a külföldi vendégéjszakák stagnáló száma mögött erős differenciálódás látszik az egyes küldő piacokra lebontva: jelentősen csökkent a svéd, a holland és a belga, miközben erőteljesen nőtt az indiai és az ukrán vendégek száma.

Budapest legnagyobb küldő piaca továbbra is az Egyesült Királyság, Olaszország és Németország előtt. Az Egyesült Államok a téli hónapokban kissé lemaradt, de a kedvező márciusi forgalomnak köszönhetően visszafoglalta a negyedik helyet. Az ötödik Oroszország, szorosan mögötte áll Franciaország, a hetedik Izrael, a nyolcadik Spanyolország. A tízes lista végén két ázsiai küldő ország, a Koreai Köztársaság és Kína áll - derül ki a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ elemzéséből.

Forrás: MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?