hirdetés
hirdetés

Elvitte a járvány a bérautóflotta felét

Az autóbérlés forgalmát megfelezte a koronavírus-járvány, a cégek a járműparkjukat is piacra dobták a fennmaradásukért. A szektor azért készül az újranyitásra.

hirdetés

Minimum a felére esett tavaly a hazai autókölcsönző cégek forgalma 2019-hez képest a pandémia miatt – erről  Sződi János, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) elnöke, az Avalon Rent a Car ügyvezetője beszélt a Világgazdaságnak.

A két éve még rekordszintű, 30 milliárd forintos forgalmat lebonyolító szegmens 2020-ban legfeljebb 15 milliárdot érhetett el. A végleges statisztika még nem áll rendelkezésre, de az előző évi első nyolc hónap hivatalos adataiból jól látszik, milyen ütemben omlott össze a rövid távú autóbérlés piaca. A folyamat teljes mértékben lekövette a turizmus leállását.



A visszaesés áprilisban és májusban érte el a mélypontját, akkorra eltűnt a szektor forgalmának 71-87 százaléka. Az őszi–téli időszak nem hozott újabb mélypontot, de legalábbis nem múlta alul a májusi számokat. Addigra a vállalkozásoknak legalább rövid távra volt B tervük: a belföldi és a tartós bérlet felé fordultak, kialakították a transzfer és a csomagkiszállítási profiljukat. A mintegy 7000 járműből álló hazai bérautóflotta körülbelül felét még így is eladták, mivel a 2019-ben megkötött 300 ezer bérleti szerződés is megfeleződött.
A járműpark 2020 júniusára 48-58 százalékra olvadt, és augusztusban is még 39-43 százalékkal kevesebb bérautó volt forgalomban, mint az előző év azonos időszakában.

A MAKSZ pesszimista, realista és optimista forgatókönyvvel is készül az újraindulásra. Az utóbbira abban az esetben van esély, ha a 2021-re tervezett nagyobb rendezvényeket (labdarúgó-Európa-bajnokság, magyar Forma–1-es futam) nézőkkel tartják meg. Az ő kiszolgálásukra a jelenlegi kapacitásokat mindenképpen bővíteni kell, viszont mivel időközben megugrott az új autók ára, az autókölcsönző vállalatok díjemelésre kényszerülnek.

„Ha a nyitás terv szerint megy végbe, akkor is csak reménykedni lehet, hogy a 2019-es szintet valamikor 2023 után újra hozni tudjuk” – emelte ki az elnök. Eddig a cégek zöme talpon maradt, a legnagyobb nemzetközi szereplők – Hertz, Sixt, Avis – kivonulásáról sem hallani, de csődök is bekövetkeztek. A mintegy 1100 fős foglalkoztatotti kör harmadát, felét nem tudták megtartani a vállalkozások, az ő pótlásuk a jövőben kihívás lesz.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk