Kevesebb üti a légitársaságok markát jövőre

A IATA majdnem 30%-kal leverte a jövő évre szóló előrejelzését a légitársaságok nyereségére vonatkozóan.

Korábbi előrejelzéséhez képest 28,6%-kal alacsonyabb, 3,5 milliárd dollár nettó nyereségre számíthatnak 2012-ben a világ légitársaságai a IATA új előrejelzése szerint. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint egy másik forgatókönyv szerint akár 8,3 milliárd dolláros vesztesége is lehet a társaságoknak jövőre, ha az eurózóna krízise egy újabb bank válságot is  magával hoz és a világ GDP-jének növekedési üteme 0,8%-ra lassul. 

Korábbi, szeptemberi előrejelzésében a világ légitársaságainak 2012-es nyereségét 4,9 milliárd dollárra jósolta a szövetség. 

"The biggest risk facing airline profitability over the next year is the economic turmoil that would result from a failure of governments to resolve the Eurozone sovereign debt crisis. Such an outcome could lead to losses of over $8 billion—the largest since the 2008 financial crisis," IATA DG and CEO Tony Tyler told reporters at IATA's Global Media Day in Geneva.

In this worst-case scenario, all regions would fall into losses. Europe would be expected to post the deepest loss at $4.4 billion, followed by North America at $1.8 billion and Asia/Pacific at $1.1 billion. The Middle East and Latin America would both be expected to post $400 million losses, respectively, while Africa would be $200 million in the red.

Tyler said, "This admittedly worst-case—but by no means unimaginable—scenario should serve as a wake-up call to governments around the world. Government policies need to recognize aviation’s vital contribution to the health of the economy."

He added, "Even our best-case scenario for 2012 [the predicted $3.5 billion profit] is for a net margin of just 0.6% on revenues of $618 billion. But the industry is really moving at two speeds, with highly taxed European carriers headed into the red."

Under IATA's forecast, European carriers are expected to fall to a $600 million loss in 2012 resulting from the weakness of their home market economies and further increases in passenger taxes, while North American carriers are expected to generate profits of $1.7 billion as limited capacity growth is providing some protection against the downward pressure on profits.

Asia/Pacific carriers are forecast to deliver the largest absolute profit at $2.1 billion. Middle East carriers will see their earnings decrease to $300 million, less than half the previously forecast $700 million profit, as long-haul market conditions deteriorate—in particular those linked to the weak European economies. Latin American carriers will see profits decline to $100 million—a $400 million negative swing from the previous forecast, partly a carry-over from the recent weakness of profitability in the large Brazilian market. African carriers will fall to a loss of $100 million, unchanged from the previous forecast.

On a more positive note, IATA kept its net profit outlook for this year unchanged at $6.9 billion, which equates to a net margin of 1.2%, but regional differences have widened. Airlines in Europe, the Middle East Airlines and Latin America had their forecast downgraded to $1 billion (down from the previously forecast $1.4 billion), $400 million (down from the previously forecast $800 million) and $200 million (from the previously forecast $600 million), respectively.

Conversely, carriers in North America and the Asia/Pacific region had their 2011 profitability outlook raised. African carriers are still expected to breakeven.

Passenger demand for the full year is expected to expand by 6.1% globally—which is stronger than the 5.9% forecast in September—and yields to increase by 4%. IATA is forecasting global airline revenue of $596 billion in 2011.


Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.