hirdetés
hirdetés

Soha nem látott csúcson a budapesti bringázás

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15%-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. Soha nem mértek ennyi embert, 2020-ban összesen 2.771.710. kerékpározót számoltak ezeken az útvonalakon.

hirdetés

Az aszfaltba telepített érzékelők felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek. Arányaiban decemberben nőtt legjobban a biciklis forgalom az előző év azonos hónapjához képest, helyenként 29% és 95% közti emelkedést produkálva.

A budai rakparti bicikliút a legnépszerűbb útvonal, ahol 2020-ban számoltak először 1 milliónál több kerékpározót. A növekedés nyertese 2019-hez képest viszont a Csepelre vezető Weiss Manfréd út kerékpárútja.

Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a fővárosi kerékpárforgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő eredmény.

A Kerékpárosklub szerint a növekedést egyszerre okozhatta, hogy a koronavírust sokan a távolságtartást biztosító biciklis közlekedéssel akarják elkerülni, illetve a lezárások alatt is könnyen elérhető szabadidős tevékenységet nyújt a bicikli. Egyre többen ismerhetik fel, hogy kerékpáron elkerülhetők a dugók és parkolóhelyeket sem kell keresni.

Sokakat a Kerékpárosklub javaslatára kialakított új kerékpársávok és a rakparti korzó ültethetett biciklire. Ezt bizonyítja reprezentatív kutatásunk, mely szerint a budapestiek többsége szívesen kerékpározik, ha ezt kijelölt biciklisávok, utak teszik vonzóbbá.

2020-ban lezárták a 3-as metrót és a Csepeli HÉV-et, ami a párhuzamos Múzeum körúti és Weiss Manfréd úti biciklisávok forgalmának növekedését motiválhatta.

Az adatok nagy lakossági igényt mutatnak a kerékpározás iránt. A Kerékpárosklub szerint érdemes lenne folytatni a kerékpársávok fejlesztését, mert így olcsón és gyorsan lehet egészségesebb környezetet teremteni.

Mi várható 2021-ben?

A koronavírus miatti korlátozások – legalább a lakossági nagy részének átoltottságáig – velünk maradhatnak, a kerékpározás növekedésének viszont tovább kell tartania, hiszen egészségesebb, biztonságosabb, élhetőbb Budapestet nyerhetnek vele a nem kerékpározók is. A koronavírust, a 3-as metró lezárását és a szinte lehetetlenné vált parkolási helyzeteket is egyszerűen meg lehet úszni biciklivel. A bringa télen is a legszabadabb, legmegbízhatóbb, legegészségesebb közlekedési eszköz. - hangsúlyozza a BKK.


hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai