4 millió euróval nagyobb büdzsé az Österreich Werbungnál

Lisa Weddig, az Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatója a napokban interaktív online tájékoztató keretében mutatta be a nemzeti turisztikai marketingszervezet 2026-ig szóló új stratégiáját, valamint a társaság aktuális akciótervét.

Az előadásban elhangzott, hogy a fenntarthatóság kérdése a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap az ÖW piaci kommunikációjában. Felmérések alapján jók az üzleti kilátások az idei évre: "Ausztria, mint biztonságos úti cél  iránti bizalom a fő küldőpiacok esetében nemcsak töretlen, hanem fokozatosan nő, amely nagyon jó előjel, amit a februártól dinamikusan megindult foglalásosok is visszaigazolnak" - mondta Lisa Weddig, aki előadásában kitért arra, hogy a digitális megoldások minden területen elsőbbséget kapnak (digital first strategy) a társaság működtetése és tevékenysége során, a kommunikáció mellett pedig a szakma számára az információszolgáltatás és edukáció a jövőben szintén fontos horizontális cél - írja a GD Consulting.

 

Az ÖW büdzséje míg 2021-ben 32 millió euró volt, idén már 36 millió euró, amelyből 28 millió eurót a szövetségi kormány, 8 milliót pedig a gazdasági kamara (WKO) biztosít. Jövőre további 6 millió eurós forrással bővül a társaság költségvetése. Az idei évben forgalomélénkítő kampányokra 20 millió eurós büdzsét szán a társaság, amelyet a tartományi turisztikai hivatalokkal szoros egyeztetés során használnak fel a szinergiák mentén. Elhangzott továbbá, hogy idén külön kampány indul - 2,5 millió euró értékben - a városlátogatás népszerűsítése érdekében, illetve megduplázzák a Kongresszusi Iroda költségvetését.

A prezentáció során bemutatásra került, hogy a turizmus újraindulása során Ausztria európai szinten a negyedik legjobban teljesítő ország, szorosan Magyarország után. Míg hazánkban a tavalyi főszezon turisztikai forgalma 15 százalékkal marad el a világjárvány előtti szinttől, addig Ausztriában ugyanaz a mutató 16 százalékos elmaradást jelez. E kategóriában a legjobban teljesítő országok egyébként Hollandia (-5%) és Szlovénia (-13%) voltak. A GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda kérdésére válaszolva Lisa Weddig elmondta: a jövőben a turizmus újraindítása kapcsán rendkívül szoros együttműködésre törekszenek más országok nemzeti turisztikai szervezeteivel is. A turizmus újraindítása hosszú évekig tartó folyamat, elsősorban a bevételi eredmények és a minőség erősítése a cél, nem pedig a vendégéjszakák mindenáron való bővítése.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.