Az előadásban elhangzott, hogy a fenntarthatóság kérdése a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap az ÖW piaci kommunikációjában. Felmérések alapján jók az üzleti kilátások az idei évre: "Ausztria, mint biztonságos úti cél iránti bizalom a fő küldőpiacok esetében nemcsak töretlen, hanem fokozatosan nő, amely nagyon jó előjel, amit a februártól dinamikusan megindult foglalásosok is visszaigazolnak" - mondta Lisa Weddig, aki előadásában kitért arra, hogy a digitális megoldások minden területen elsőbbséget kapnak (digital first strategy) a társaság működtetése és tevékenysége során, a kommunikáció mellett pedig a szakma számára az információszolgáltatás és edukáció a jövőben szintén fontos horizontális cél - írja a GD Consulting.
Az ÖW büdzséje míg 2021-ben 32 millió euró volt, idén már 36 millió euró, amelyből 28 millió eurót a szövetségi kormány, 8 milliót pedig a gazdasági kamara (WKO) biztosít. Jövőre további 6 millió eurós forrással bővül a társaság költségvetése. Az idei évben forgalomélénkítő kampányokra 20 millió eurós büdzsét szán a társaság, amelyet a tartományi turisztikai hivatalokkal szoros egyeztetés során használnak fel a szinergiák mentén. Elhangzott továbbá, hogy idén külön kampány indul - 2,5 millió euró értékben - a városlátogatás népszerűsítése érdekében, illetve megduplázzák a Kongresszusi Iroda költségvetését.
A prezentáció során bemutatásra került, hogy a turizmus újraindulása során Ausztria európai szinten a negyedik legjobban teljesítő ország, szorosan Magyarország után. Míg hazánkban a tavalyi főszezon turisztikai forgalma 15 százalékkal marad el a világjárvány előtti szinttől, addig Ausztriában ugyanaz a mutató 16 százalékos elmaradást jelez. E kategóriában a legjobban teljesítő országok egyébként Hollandia (-5%) és Szlovénia (-13%) voltak. A GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda kérdésére válaszolva Lisa Weddig elmondta: a jövőben a turizmus újraindítása kapcsán rendkívül szoros együttműködésre törekszenek más országok nemzeti turisztikai szervezeteivel is. A turizmus újraindítása hosszú évekig tartó folyamat, elsősorban a bevételi eredmények és a minőség erősítése a cél, nem pedig a vendégéjszakák mindenáron való bővítése.