4 millió euróval nagyobb büdzsé az Österreich Werbungnál

Lisa Weddig, az Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatója a napokban interaktív online tájékoztató keretében mutatta be a nemzeti turisztikai marketingszervezet 2026-ig szóló új stratégiáját, valamint a társaság aktuális akciótervét.

Az előadásban elhangzott, hogy a fenntarthatóság kérdése a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap az ÖW piaci kommunikációjában. Felmérések alapján jók az üzleti kilátások az idei évre: "Ausztria, mint biztonságos úti cél  iránti bizalom a fő küldőpiacok esetében nemcsak töretlen, hanem fokozatosan nő, amely nagyon jó előjel, amit a februártól dinamikusan megindult foglalásosok is visszaigazolnak" - mondta Lisa Weddig, aki előadásában kitért arra, hogy a digitális megoldások minden területen elsőbbséget kapnak (digital first strategy) a társaság működtetése és tevékenysége során, a kommunikáció mellett pedig a szakma számára az információszolgáltatás és edukáció a jövőben szintén fontos horizontális cél - írja a GD Consulting.

 

Az ÖW büdzséje míg 2021-ben 32 millió euró volt, idén már 36 millió euró, amelyből 28 millió eurót a szövetségi kormány, 8 milliót pedig a gazdasági kamara (WKO) biztosít. Jövőre további 6 millió eurós forrással bővül a társaság költségvetése. Az idei évben forgalomélénkítő kampányokra 20 millió eurós büdzsét szán a társaság, amelyet a tartományi turisztikai hivatalokkal szoros egyeztetés során használnak fel a szinergiák mentén. Elhangzott továbbá, hogy idén külön kampány indul - 2,5 millió euró értékben - a városlátogatás népszerűsítése érdekében, illetve megduplázzák a Kongresszusi Iroda költségvetését.

A prezentáció során bemutatásra került, hogy a turizmus újraindulása során Ausztria európai szinten a negyedik legjobban teljesítő ország, szorosan Magyarország után. Míg hazánkban a tavalyi főszezon turisztikai forgalma 15 százalékkal marad el a világjárvány előtti szinttől, addig Ausztriában ugyanaz a mutató 16 százalékos elmaradást jelez. E kategóriában a legjobban teljesítő országok egyébként Hollandia (-5%) és Szlovénia (-13%) voltak. A GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda kérdésére válaszolva Lisa Weddig elmondta: a jövőben a turizmus újraindítása kapcsán rendkívül szoros együttműködésre törekszenek más országok nemzeti turisztikai szervezeteivel is. A turizmus újraindítása hosszú évekig tartó folyamat, elsősorban a bevételi eredmények és a minőség erősítése a cél, nem pedig a vendégéjszakák mindenáron való bővítése.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.