hirdetés
hirdetés

Azonnali örömök - megoldás utazási irodáknak

Az emberek manapság személyre szabott, élményekkel teli utazásra és azonnali örömre vágynak, amit akár egy hirtelen ötlettől vezérelve is lefoglalnak mobileszközükön keresztül. Ehhez a trendhez kell igazodnia az utazásszervezőknek, ha nem akarnak eltűnni a süllyesztőben - véli Peter Kerkar, a brit Cox & Kings utazásszervező vezérigazgatója.

hirdetés

A jövő utazási trendjeiről kérdezték Peter Kerkart, a brit Cox & Kings utazásszervező vezérigazgatóját a CNN Facetime című sorozatának egyik részében. Elmondja, hogy az utazás manapság túlmutat mindenféle politikai és hétköznapi válságon, amivel találkozunk, egyre inkább egyfajta életstílussá válik, és az emberek utazni fognak, akármi is történjék.

A turizmus iparága az elvárások alapján kétszámjegyű növekedést produkál például az ázsiai-csendes-óceáni régióban, valamint 4%-os növekedést Európában, amely önmagában magasabb, mint bármely ország GDP-növekedése.

Utazási trendek

A következő meghatározó trend az utazási piacon belül - amelyben a szereplők komolyan versengenek egymással - nem más, minthogy ki tud a vásárlóinak egy olyan összetett és dinamikus utazási csomagkínálatot biztosítani, ami akár egy mobilalkalmazáson keresztül is elérhető. Az emberek manapság inkább élményekben gazdag utazásokat keresnek, ilyen lehet mondjuk egy 12 napos út részletes útitervvel például Peruba, ahol az utas bejárhatja az Inka Ösvényt, utazhat a Hiram Bingham Expressz-szel, vagy akár a saját idegenvezetőivel meglátogatja a Casa de Aliagát, ami a világörökség része, és közben megvacsorázik ott a családjával. Ez ebben a formában jelenleg nem elérhető online - teszi hozzá a szakember. Az a cég, amelyik a neten elsőként be tud törni az ilyen jellegű, dinamikus csomagkínálatok piacára, lesz a győztes, aki mindent visz. Kerkar hozzáteszi, hogy véleménye szerint ez meg is fog történni az elkövetkező másfél-két évben.

Forrás: Wikimedia Commons
Forrás: Wikimedia Commons


Az új trendek természetesen magukban hordozzák az utazási ajánlatok bővülését és új igényekhez igazodását, így ma már egyre többen foglalnak a hagyományos csomagoktól eltérő ajánlatokat, amik akár jóval személyre szabottak az eddigieknél. Mivel az interneten nem vagy csak nagyon nehezen lehet önállóan egy ilyen komplett utazást összeállítani a repülőjegy, a helyi utazás, a belépőjegyek, a szállás stb. egyenként való megvásárlásával, ezért szükség van azokra az utazásszervezőkre, amelyek ilyen csomagokat tudnak kínálni.

Szükséges az igény szerint összeállított utazási forma
A dinamikus utazási csomagok kérdése természetesen nem most vetődött fel először: már 2013-ban is beszámoltunk arról a Turizmus Online-on, hogy az Európai Bizottság által készített hatástanulmányból kiderül: a klasszikus utazási csomagokat az utazók 23%-a választja, az egy eladási helyen történő csomagelemek összeválogatása, vagyis a dinamikus utazási csomag foglalása 17%-ra jellemző, csupán 6% az utazás egymáshoz kapcsolódó weboldalakon történő összeállítása, míg a független utazásszervezést már a turisták 54%-a választja.

A felülvizsgálat szükségességét figyelembe véve az Európai Bizottság 2013. július 9-én tette közzé a szervezett utazási formákról szóló „package irányelv” tervezetét, amelyet 2015-ben hagytak jóvá, a hazai jogrendbe ültetés folyamata már megkezdődött. A vizsgált szabályozási modellek közül a klasszikus utazási csomagok dinamikus csomagokkal való kiegészítése tekinthető irányelvnek, ami egy igény szerint összeállított utazási formát jelöl.

Innovációk az utazásban

Az iparágnak egyre inkább szembe kell néznie azzal a helyzettel, hogy az emberek manapság azonnali örömre vágynak, és az okostelefonjuk lehetővé teszi számukra, hogy bármilyen hirtelen ötlettől vezérelve lefoglaljanak egy hétvégi kirándulást Prágába, vagy akár kiruccanjanak New Yorkba, pontosan azért, mert minden szükséges információ rendelkezésükre áll online a mobileszközökön. Ha a jövőben egy turisztikai cég nem tud jelen lenni ezeken az eszközökön, akkor az Kerkar véleménye szerint el fog tűnni a süllyesztőben.

Vezetői nézőpont

"Sikerre törekvő cégvezetőként mindenképpen ügyfélközpontúnak kell lenned, de ami talán még fontosabb, az az, hogy kész legyél – akármi is legyen a terméked – teljes mértékig racionálisan és helyesen látni azt, hogy hogyan illeszkedik ez az aktuális trendbe. Ha nem, akkor menj le egészen az alapokig, dobj ki mindent, amid van, és kezdd az egészet a nulláról, hogy kiszolgálhasd az ügyfeleid igényeit. Itt minden a kreativitásról és az alkalmazkodóképességről szól, ha túl szeretnénk élni ebben a piaci környezetben" - fejezi be mondanivalóját a vezérigazgató.

Itt megnézheti a Peter Kerkarral készült videót:

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai