Így áll most a világ turizmusa bankkártya adatok alapján

Bár az utazások fellendülése globális szinten továbbra is egyenetlen, a vizsgált országok egyötöde a belföldi repülőjegy-foglalások tekintetében visszatért a járvány előtti szint 90%-ára. 

A Mastercard Economics Institute által készített jelentés a Mastercard globális hálózatának összesített és anonimizált értékesítési adatai alapján nyújt mélyebb betekintést az utazással kapcsolatos változásokba 32 ország adatait felhasználva. A tanulmány magában foglalja a szabadidős- és üzleti, a helyi- és távolsági utazások, valamint a megtakarítások - költekezések közötti megoszlás arányát. A jelentés kitér továbbá a növekedésnek induló költési kategóriákra és arra, hogy mit jelent mindez az utazás fellendülése szempontjából.

A fizetéstechnológiai cég azzal a céllal indította el a Recovery Insights-ot, hogy segítsen a vállalkozásoknak és a kormányoknak jobban kezelni a Covid-19 által jelentett gazdasági kihívásokat. E kezdeményezés révén  adatvezérelt betekintést, elemzéseket és egyéb szolgáltatásokat nyújt a vállalkozások és kormányok számára, hogy segítse a folyamatosan változó fogyasztói költési trendek megértését és azok megfelelő kezelését.

A legfontosabb trendek a következők:

  •  A benzinköltések globálisan 13%-kal* emelkednek a korábbi, 2019-es csúcshoz képest. Az autós utazások - a 2020-as év nagy trendje - nem tűnnek el. A jelentés szerint a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a kereslet.
  • Ahogy az emberek felkészülnek az újrakezdésre, a felhalmozott megtakarítások vásárlásokat indukálnak számos kategóriában. Többek között a szépségszalonok és a bőrönd üzletek forgalma is emelkedett, de a hajókereskedők (+30%) és a kerékpárboltok (+62%) forgalma is nőtt, köszönhetően a költségvetési ösztönzőknek és a mobilitási korlátozásoknak.
  • A légi közlekedés világszerte továbbra is jelentősen visszaesett, néhány pozitív kivételtől eltekintve. Az elemzés szerint a vizsgált országok egyötöde tért vissza a belföldi repülési aktivitásban a járvány előtti szint legalább 90%-ához. Míg egyes országok - köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország - meghaladják a járvány előtti belföldi járatfoglalásokat, mások - például Kanada, Thaiföld és Új-Zéland - a járvány kitörése előtti szint töredékét érték csak el.
  • Globális szinten az üzleti utazások körülbelül négy hónappal maradnak el a szabadidős utazásoktól. Az üzleti utazások a fellendülés jeleit mutatják, páldául az ausztrál belföldi üzleti utazási foglalások a járvány előtti szint közel 80%-át érik el.
  • A szabadidős utazások kapcsán a tanulmány rámutatott, hogy az USA-ban a belföldi járatfoglalások májusban a járvány előtti szint fölött voltak, bár a nemzetközi foglalások továbbra is 22%-kal maradtak el a 2019 negyedik negyedévétől. Európát tekintve Franciaországban és Olaszországban is hasonló a helyzet: a belföldi foglalások a járvány előtti szintek felett vannak, míg a nemzetközi foglalások jóval alacsonyabbak.


A korlátozott határnyitás kihívást jelentett az utazók és az utazási ágazat számára egyaránt. A kiválasztott nyitott folyosók, például az Ausztrália és Új-Zéland, valamint az USA és Latin-Amerika valamint a Karib-térség között elérik, sőt egyes esetekben meg is haladják a járvány előtti szintet.

A 10 legnépszerűbb légi folyosó az újra nyitás után:

·       Ausztrália – Ausztrália

·       Ausztrália – Új-Zéland

·       Dominikai Köztársaság – Egyesült Államok

·       Európa – Görögország

·       Európa – Maldív – szigetek

·       Európa – Egyesült Arab Emirátusok

·       Latin-Amerika – Egyesült Államok

·       Kelet – Közép Afrika – Egyiptom

·       Mexikó – Egyesült Államok

·       Egyesült Államok – Egyesült Államok

"Az elmúlt év megerősítette, hogy az utazás milyen sokat jelent számunkra - a barátainkkal, családunkkal és a nagyvilággal való kapcsolatunk, üzleti közösségeink szempontjából" - mondta Raj Seshadri, a Mastercard adat- és szolgáltatási részlegének elnöke. "A turizmus gazdasági hatásai óriásiak, és gyakorlatilag egyetlen iparág sem marad érintetlenül, ha az utazók otthon maradnak. A Recovery Insights segítségével segítettünk a légitársaságoknak az utazási útvonalak újratervezésében, a kiskereskedőknek a készletek átrendezésében, a városoknak pedig a környékbeli vásárlásokban bekövetkező változások megértésében. A célunk az, hogy ma és holnap okosabb döntéseket hozzunk a jobb eredmények érdekében."

Lényeges továbbá, hogy megértsük a turisztikai szegmensek helyi és ágazati tendenciáit, azt, hogy a turisták hogyan költenek, amíg a célállomáson tartózkodnak. Például a britek viszonylag többet költenek szállodákra, míg a Kínából érkező turisták áruházakban adnak ki több pénzt. Figyelemre méltó, hogy 2019-ben a kínaiak turisztikai költése a világ többi részén többet ért el, mint Németország (a világ 3. helyezettje) és az Egyesült Királyság (4. helyezett) turisztikai költése együttvéve. Az USA a világ 2. helyén állt a turisztikai költések tekintetében.

A teljes Recovery Insights: Ready for Takeoff? tanulmány erre a linkre kattintva érhető el. A Recovery Insights sorozat korábbi jelentései itt találhatóak.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.