Osztrák visszatérési terv részletei

Országos konzultációt követően elkészült az osztrák turizmus helyreállítási terve.

A világjárvány miatt a turizmuságazatot ért válság hatásainak kezelése, valamint a turisztikai vállalkozások megerősítése érdekében Ausztriában elfogadták a "turizmus visszatérésének tervét" (comeback-terv), adja hírül a GD Consulting szakportál.

 

Turizmuskonzultáció, négy szakaszban

Ausztriában a szövetségi turisztikai minisztérium koordinálásban idén áprilisban egy 4 szakaszos konzultációs és újratervezési folyamat vette kezdetét, amely során az ágazat valamennyi szereplője, érdekképviseleti szerve és az érintett vállalkozások mind elmondhatták elképzeléseiket, javaslataikat az ágazat jövőjével kapcsolatban. Az április és május hónapban zajló országos turizmuskonzultáció eredményeit július 8-án egy zárókonferencia keretében mutatták be Bécsben, amelyen az érdekképviseleti szervek, az osztrák turisztikai ágazat képviselő mellett részt vett Sebastian Kurz, osztrák kancellár is.

Elisabeth Köstinger szövetségi turisztikai miniszter a rendezvény megnyitásakor elmondta, hogy a visszatérési (comeback) terv a két évvel korábban megfogalmazott osztrák turizmus-stratégia, a „Masterplan T” folytatása, annak kiegészítése, amely a válságra adott válaszokat és intézkedési terveket tartalmazza. A kormányzati támogatások, a beruházások és visszatérési terv segítségével az osztrák turizmus megerősödve kerül ki a válságból – foglalható össze a zárókonferencia üzenete.

Folytatódik a "kurzarbeit-támogatás"

A visszatérési-terv három területen kíván az ágazat jelenlegi kihívásaihoz támogatást adni. Ezek a következőek: 1.) turisztikai munkaerő-piaci helyzet modernizálása, 2.) a vállalkozások tőkeellátottságának javítása, valamint 3.) a regionális kooperációk elmélyítése, a hálózatépítés erősítése. A fentiek értelmében a „kurzarbeit-támogatást” indokolt esetekben meghosszabbítják ez év végig, valamint ugyancsak az év végig marad az 5 százalékos kedvezményes áfa-kulcs a turizmus-specifikus szolgáltatások területén. A foglalkoztatást, új munkaerők alkalmazását, újrakezdési támogatással (Neustart Bonus) ösztönzik, továbbá átfogó kampánnyal kedvező jövőkép és perspektíva felvázolásával a pályakezdők körében növelik az ágazat imázsát és vonzerejét. Ez azért is stratégiai kérdés, mert Ausztriában a turizmusban dolgozó munkavállalók 15 százaléka már más ágazatban helyezkedett el. A friss tőke bevonása érdekében megkönnyítik a tulajdonosváltás és a vállalkozás-átruházás konstrukcióit, amely jövőképet ad a kisebb családi vállalkozások számára is.

Az ÖW is jócskán kap állami támogatást

A visszatérési-terv alapján a nemzeti turisztikai marketingszervezet, az Österreich Werbung (ÖW) költségvetéséhez 40 milliós eurós pluszforrást biztosítanak. Ebből az összegből a belföldi és közeli piacokon folytatnak marketingkampányokat, valamint erősítik a regionális kooperációkat és termékfejlesztést. A nehéz helyzetben lévő városi és MICE turizmust a marketingkampányok során jobban a fókuszba helyezik, valamint 2022 végig biztosítják a konferenciaszervezők számára az állami védernyőt. Ez utóbbi a járványhelyzet miatt esetlegesen meghiúsult rendezvények költségeire biztosít fedezetet, azokat szükség esetén visszatérítik a vállalkozások számára. Valamennyi intézkedések mögött horizontális jelleggel tetten érhető a fenntarthatóság hármas elvének (gazdasági-, környezeti, társadalmi) biztosítása - szögezték le a dokumentum készítői.

Rekordév után válságév

Wolfgang Kleemann, az Osztrák Turizmusbank vezérigazgatója referátumában kitért arra, hogy a „válság évnek” nevezett 2020-as évben a 2019-es „rekordévhez” képest 80 százalékkal nőtt az osztrák turizmusgazdaságban a beruházási  érték, amely az idei év első negyedében további 20 százalékkal bővült. 

Lisa Wedding, az Österreich Werbung vezérigazgatója is felszólalt a visszatérési-tervet bemutató konferencián. Hozzászólásában a minőségi szempontok és a regionális kooperációk erőteljesebb érvényesítését, valamint a digitalizációs eljárások erősítést nevezte az elkövetkezendő évek fő feladatának. 

Sebastian Kurz  kancellár zárszavában elhangozott: a világon páratlan osztrák teszt- és oltási stratégia segítségével biztosítható, hogy az osztrák egészségügyi rendszer egy esetleges újabb járványhullám esetén se kerüljön kritikus helyzetbe, így a gazdaság és a turizmus működhessen. Fontos, hogy ne reagáljuk túl a járványügyi esetszámokat, az élet a lehető legkisebb korlátozással élvezhető legyen! – összegezhető az osztrák kancellár üzenete az ágazat újraindításával kapcsolatban.

A zárókonferencia előadásai visszanézhetőek ITT. A visszatérési-terv részletei ITT, a teljes (8 oldalas) comeback-terv dokumentum letölthető INNEN.

Forrás: GD Consulting


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.