Osztrák visszatérési terv részletei

Országos konzultációt követően elkészült az osztrák turizmus helyreállítási terve.

A világjárvány miatt a turizmuságazatot ért válság hatásainak kezelése, valamint a turisztikai vállalkozások megerősítése érdekében Ausztriában elfogadták a "turizmus visszatérésének tervét" (comeback-terv), adja hírül a GD Consulting szakportál.

 

Turizmuskonzultáció, négy szakaszban

Ausztriában a szövetségi turisztikai minisztérium koordinálásban idén áprilisban egy 4 szakaszos konzultációs és újratervezési folyamat vette kezdetét, amely során az ágazat valamennyi szereplője, érdekképviseleti szerve és az érintett vállalkozások mind elmondhatták elképzeléseiket, javaslataikat az ágazat jövőjével kapcsolatban. Az április és május hónapban zajló országos turizmuskonzultáció eredményeit július 8-án egy zárókonferencia keretében mutatták be Bécsben, amelyen az érdekképviseleti szervek, az osztrák turisztikai ágazat képviselő mellett részt vett Sebastian Kurz, osztrák kancellár is.

Elisabeth Köstinger szövetségi turisztikai miniszter a rendezvény megnyitásakor elmondta, hogy a visszatérési (comeback) terv a két évvel korábban megfogalmazott osztrák turizmus-stratégia, a „Masterplan T” folytatása, annak kiegészítése, amely a válságra adott válaszokat és intézkedési terveket tartalmazza. A kormányzati támogatások, a beruházások és visszatérési terv segítségével az osztrák turizmus megerősödve kerül ki a válságból – foglalható össze a zárókonferencia üzenete.

Folytatódik a "kurzarbeit-támogatás"

A visszatérési-terv három területen kíván az ágazat jelenlegi kihívásaihoz támogatást adni. Ezek a következőek: 1.) turisztikai munkaerő-piaci helyzet modernizálása, 2.) a vállalkozások tőkeellátottságának javítása, valamint 3.) a regionális kooperációk elmélyítése, a hálózatépítés erősítése. A fentiek értelmében a „kurzarbeit-támogatást” indokolt esetekben meghosszabbítják ez év végig, valamint ugyancsak az év végig marad az 5 százalékos kedvezményes áfa-kulcs a turizmus-specifikus szolgáltatások területén. A foglalkoztatást, új munkaerők alkalmazását, újrakezdési támogatással (Neustart Bonus) ösztönzik, továbbá átfogó kampánnyal kedvező jövőkép és perspektíva felvázolásával a pályakezdők körében növelik az ágazat imázsát és vonzerejét. Ez azért is stratégiai kérdés, mert Ausztriában a turizmusban dolgozó munkavállalók 15 százaléka már más ágazatban helyezkedett el. A friss tőke bevonása érdekében megkönnyítik a tulajdonosváltás és a vállalkozás-átruházás konstrukcióit, amely jövőképet ad a kisebb családi vállalkozások számára is.

Az ÖW is jócskán kap állami támogatást

A visszatérési-terv alapján a nemzeti turisztikai marketingszervezet, az Österreich Werbung (ÖW) költségvetéséhez 40 milliós eurós pluszforrást biztosítanak. Ebből az összegből a belföldi és közeli piacokon folytatnak marketingkampányokat, valamint erősítik a regionális kooperációkat és termékfejlesztést. A nehéz helyzetben lévő városi és MICE turizmust a marketingkampányok során jobban a fókuszba helyezik, valamint 2022 végig biztosítják a konferenciaszervezők számára az állami védernyőt. Ez utóbbi a járványhelyzet miatt esetlegesen meghiúsult rendezvények költségeire biztosít fedezetet, azokat szükség esetén visszatérítik a vállalkozások számára. Valamennyi intézkedések mögött horizontális jelleggel tetten érhető a fenntarthatóság hármas elvének (gazdasági-, környezeti, társadalmi) biztosítása - szögezték le a dokumentum készítői.

Rekordév után válságév

Wolfgang Kleemann, az Osztrák Turizmusbank vezérigazgatója referátumában kitért arra, hogy a „válság évnek” nevezett 2020-as évben a 2019-es „rekordévhez” képest 80 százalékkal nőtt az osztrák turizmusgazdaságban a beruházási  érték, amely az idei év első negyedében további 20 százalékkal bővült. 

Lisa Wedding, az Österreich Werbung vezérigazgatója is felszólalt a visszatérési-tervet bemutató konferencián. Hozzászólásában a minőségi szempontok és a regionális kooperációk erőteljesebb érvényesítését, valamint a digitalizációs eljárások erősítést nevezte az elkövetkezendő évek fő feladatának. 

Sebastian Kurz  kancellár zárszavában elhangozott: a világon páratlan osztrák teszt- és oltási stratégia segítségével biztosítható, hogy az osztrák egészségügyi rendszer egy esetleges újabb járványhullám esetén se kerüljön kritikus helyzetbe, így a gazdaság és a turizmus működhessen. Fontos, hogy ne reagáljuk túl a járványügyi esetszámokat, az élet a lehető legkisebb korlátozással élvezhető legyen! – összegezhető az osztrák kancellár üzenete az ágazat újraindításával kapcsolatban.

A zárókonferencia előadásai visszanézhetőek ITT. A visszatérési-terv részletei ITT, a teljes (8 oldalas) comeback-terv dokumentum letölthető INNEN.

Forrás: GD Consulting


Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.