Lisa Wedding, az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezet - az Österreich Werbung (ÖW) - június 1-től hivatalban lévő új vezérigazgatójának nyilatkozata szerint biztatóak a kilátások a nyári turisztikai főszezonra. Az osztrák közszolgálati rádiónak és több napilapnak adott interjújában kitért arra: a foglalások alapján Ausztriában augusztus hónapra már most 70 százalékos a foglaltság a kedvelt belföldi nyaralóhelyeken. A városokban ettől a szinttől azonban még elmarad a forgalom.
Ausztria, mint kedvelt nyaralóhely erőteljesebb pozícionálása érdekében soha nem látott mértékű, mintegy 17 millió eurós (6 milliárd HUF) kampánnyal készül az ÖW, amelynek őszig történő felhasználását elsősorban a szomszédos és közeli országokban tervezik. Fókuszban ennek megfelelően Németország, Hollandia, Belgium, Svájc, Csehország, Lengyelország és Magyarország áll, ezen ország-csoportban tovább erősítik promóciós aktivitásukat.
Az interjúkból kiderült az is, hogy a főbb forráspiacokon új struktúrában tervezi a külpiaci munkát a nemzeti turisztikai marketingszervezet: úgynevezett "Ausztria-házakat" állítanak fel. Ennek lényege, hogy „one stop shop” rendszerrel minden Ausztriával kapcsolatos gazdasági- és turisztikai információ egy helyen rendelkezésre álljon, így a "szinergiák érdekében" a turisztikai- és kereskedelmi képviseletek, valamint a nagykövetségek munkáját szorosabban összehangolják ezen a területen.