hirdetés
hirdetés

Ilyen szuveníreket visznek haza tőlünk a turisták

Eredményt hirdetett a Magyar Képzőművészeti Egyetem a Memories of Hungary csoporttal közös innovációs versenyen.

hirdetés

Ismét pályázatot hirdetett a Memories of Hungary cégcsoport és a Hungarian Souvenirs Kft. a Magyar Képzőművészeti Egyetemmel közösen az egyetem hallgatói számára tavalyi sikeres együttműködésük után. 2020-ban „Budapest fiatal szemmel” témában születtek művészi ajándéktárgy-tervek külföldi célcsoportok számára. Az idei versenyen a betyárvilág illetve a népszerű magyar kutyafajta, a puli vizuális megjelenítésére vártak a kiírók ajándéktárgyakon alkalmazható grafikai terveket, abban a reményben, hogy a képzőművész hallgatók innovatív munkáin keresztül ikonikussá és vonzóvá tehetők ezek a jól ismert motívumok.

A mostani, bruttó 500.000 forint összdíjazású pályázatra 54 hallgatótól több mint 70 magas színvonalú pályamunka érkezett. A fiatalok alkotókedvét jól jellemzi, hogy a szakmai bírálók számára összeállított anyag közel 900 oldalnyi terjedelmű lett. Az egyetem oktatóiból és a Memories-csoport termékfejlesztési szakembereiből álló zsűri összesen húsz pályázót érdemesített dicsérő oklevélre, közülük hét hallgató kapott pénzdíjat.

Elismerésben részesültek: Derczbach Dóra, Sárosi Dániel, Ménesi Kristóf, Nagy Eszter, Dezső Árpád, Gombos Ágnes, Bandl Luca, Boros Rebeka, Dallos Fanni, Gödri Apolka, Boda László, Debreceni Zsófia, Láposi Zsófi, Oroszi Renáta, Bognár Nóra, Juhász Klaudia, Laczkó Réka, Peszleg Kata, Visnyai Zoltán, Torkos Barbara.

Ezek a hallgatók május végén egynapos workshopon is részt vehetnek a Memories-csoportnál, melyen gyakorlati ismereteket kapnak arról, hogyan lesz egy grafikai tervből termék, amely tapasztalat a jövőbeli munkájukban nagy segítséget jelent.

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen az együttműködést a MKE Innovációs és Tudásközpont támogatta, melyet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kiírt Egyetemi innovációs ökoszisztéma pályázat keretében hozott létre az intézmény. A Központ elsődleges feladata a képzőművészeti és az üzleti szféra összekapcsolásában rejlő lehetőségek kibontakoztatása, melynek köszönhetően a mostanihoz hasonló, további együttműködések várhatók, és a tehetséggondozás is új szintre lép.

A Memories-csoport, Magyarország egyik vezető ajándéktárgy-forgalmazója, bolthálózatában magas minőségű magyar ajándéktárgyakat kínál a Budapestre látogatóknak. Több mint 10.000 cikkből álló szortimentjének jó része saját terméktervező műhelyeiből kerül ki. A pályázat során született hallgatói tervek legjobbjai – a turizmus remélhető újraindulásával párhuzamosan – ennek a folyamatnak a részeként valósulnak meg külföldi turistáknak szánt igényes „szuvenírek” formájában.

Az eredetileg tervezett ünnepélyes díjátadó helyett a szervezők a jelenlegi helyzethez igazították az eseményt. A járványügyi szabályok betartása mellett, korlátozott létszámú meghívottal, szabadtéren került sor az oklevelek átadására az Egyetemhez tartozó Epreskertben.

A felmerülő költségeket és a hallgatók díjazását az MKE Tudástranszfer Központ létrehozása és Innovációs Ökoszisztéma kiépítése című 2019-1.2.1-EGYETEMI-ÖKO-2019-00016 szerződésszámú projekt keretéből finanszírozták.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai