Keressük a legjobb turisztikai kommunikációs projekteket

A Turizmus Trend 2015-ben is keresi a legjobb hazai turisztikai kommunikációs projekteket. Meghosszabbított nevezési határidő: 2015. március. 6. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még nem késő beadni a nevezéseket az Iránytű 2015-ös versenyére! Aki még hezitálna, olvassa el beszámolónkat az Iránytű 2014-es nagy sikerű eredményhirdetéséről! További információ és jelentkezés ezen a linken!

A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből. Utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek nevezéseit vártuk az elmúlt két hónapban.

Idén több újítás is volt a verseny lebonyolításában. Maradt a már megszokott 6 kategória (print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok), de a webes megoldásokat kiegészítettük alkalmazásokkal, közösségimédia kampányokkal és mobilapplikációkkal. Idén először alakítottunk ki online zsűrizést, hogy minél többen szavazhassanak, így a web kategória pályázatait lehetett pontozni.

2014-ben először már nem csak a dobogós munkákat szerettük volna elismerni, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. Még egy újdonságot hozott az idei év, egészen pontosan azt, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel egy héttel kitoltuk a nevezési határidőt, így február 28. helyett március 7-ig fogadtuk a beérkezett anyagokat.

Ebben az évben rekordszámú nevezés érkezett a versenyre, közel 60 darab. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kategóriában érkezett. Itt 21 nevezést regisztráltunk, de a web kategória sem sokkal volt lemaradva összesen 14 projekttel.

A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül kiosztottunk egy különdíjat az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

A zsűrizésről

A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday, Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary, Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary, Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő, Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend, Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.

A zsűri véleménye szerint nagyon sok kreatív projekt érkezett, amelyeket változatosságuk miatt sok esetben nem volt könnyű összemérni egymással. Gyakran alakult ki szakmai vita a zsűri kreatív és a turisztikai szakmát képviselő tagjai között egy-egy pályaművel kapcsolatban, de a végső sorrend híven tükrözi a pályázatok színvonalát. A jövőre nézve fontos tapasztalat, hogy a pályázók lehetőleg tegyék elérhetővé anyagukat online módon, mert így könnyebb az előzsűrizés.

Ők voltak a legjobbak

És most következzenek a legjobb kommunikációs megoldások az egyes kategóriákban.

1. PRINT KATEGÓRIA

A kategóriát idén két részre bontottuk a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottunk díjat.

SHORTLISTEN MARADT:

Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

ETO PARK HOTEL ****Business&Stadium Győr Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

Buddha-Bar hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest

Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem - városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. WEB KATEGÓRIA

A zsűri véleménye alapján

3. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. 

2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB CITYRAMA Kft. 

1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.

A közönségszavazás alapján:

3. HELYEZETT: • Family Wellness - Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest 

2. HELYEZETT: • Az "Én Légitársaságom" díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live PR Kft. 

1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.

 

3. ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Az ÉV Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: SAKKOM Interaktív Kft.

2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest

1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom

4. HIRDETÉSEK KATEGÓRIA

SHORTLISTEN MARADT:

„Mi már készülünk a nyárra!" Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.

Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary NEXT országmárka-műhely

3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség

2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda

5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA

2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.

1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc - Miskolc Bolt - Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: MIDMAR Nonprofit Kft.

 

6. REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM

2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications 

2. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség

Fődíj és különdíj

Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! - szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.

A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.

Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egy féle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.

AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA

AGRA kommunikációs csomag

Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság

A díjazottaknak gratulálunk, ugyanakkor minden pályázónak köszönjük, hogy jelentkezett versenyünkre. Ne csüggedjenek, jövőre is lesz Iránytű kommunikációs verseny!


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.