Beperelték a Ryanairt
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület pert indított a Ryanair ellen. Azt kérik, hogy a törvényszék mondja ki, hogy tisztességtelen a Ryanair Általános Személy- és poggyászfuvarozási Feltételeinek azon része, amelyik megengedi az adók és a díjak fogyasztókra történő utólagos áthárítását.
- Milliárdos bírságot is kaphat a Ryanair
- Nem törlik tömegesen a foglalásaikat a Ryanair utasai
- Csípős miniszteri válasz a Ryanair-nek
- Durván beszólt a magyar kormánynak a Ryanair
- Eljárást indított a Ryanairrel szemben a fővárosi kormányhivatal
- Ez gyors volt: a Ryanair már át is nyomja a különadót utasaira
- A Ryanair kritikája a különadóról
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület civil szakértői kiemelt figyelmet fordítanak rá, hogy az úgynevezett „fapados” légitársaságok ne spórolhassanak a fogyasztóvédelmi jogszabályok betartásán. Ezért az egyesület a mai napon pert indított a Ryanair ellen – derült ki az egyesület keddi közleményéből, írja az Index.
Ha a pert megnyerik, akkor reményeik szerint a törvényszék semmissé fogja nyilvánítani ezt a feltételt, és a Ryanair köteles lesz mindenkinek visszafizetni az utólagosan áthárított extraprofitadót. A fogyasztóvédők szerint innentől nem a Ryanair vezérigazgatója dönti el, átháríthatja- e a cég költségeit, hanem az illetékes bíróság.
A perben várhatóan 2023-ban születhet ítélet.

Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által elrendelt témavizsgálat során azt is szükséges vizsgálni, hogy Magyarországon kötelesek legyenek-e a fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező légitársaságok. A civil fogyasztóvédők szerint a bírságolásnak csak rövid távon van pozitív hatása, az ügyfélszolgálati kötelezettség törvényi előírása viszont valódi megoldás lenne a Ryanair által okozott fogyasztóvédelmi problémákra.
A fogyasztóvédők szerint kettő, az ügyfelek részére nyitva álló ügyfélszolgálati helyiség kialakítását indokolt törvényben előírni, egyet a repülőtéren, egyet Budapest központi részén. A kötelező személyes ügyfélszolgálat fogyasztók számára biztosítása érdekében az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület egyeztetést kezdeményez a többi hazai fogyasztóvédő szervezettel, hogy közös javaslattal állhassanak elő a fogyasztóvédelmi törvény módosítására. Sokat javítana a magyar fogyasztók lehetőségein, ha a mostaninál több vállalat lenne köteles magyarországi ügyfélszolgálatot nyitni, a multik is elérhetőbbé válnának a fogyasztók problémái esetén.
Az extraprofitadóról szóló rendelet június 5-én jelent meg a Magyar Közlönyben. A rendelet értelmében a repülőjegyekre 3900, valamint 9750 forint különadót vetnek ki.