hirdetés
hirdetés

Idén százéves a kereskedelmi repülés

Száz évvel ezelőtt, 1914-ben indult el a világ első kereskedelmi repülőgépe egy magyar apától származó pilótával Florida egyik városából egy másikba. 

hirdetés

1914 elején emelkedett fel a világ első kereskedelmi repülőgépe az apai ágon magyar származású Tony Jannus pilótával az USA-beli St. Petersburg-Tampa Airboat Line hidroplánja, mely vitt magával a 25 percig tartó útra egy utast és annak 90 kg súlyú poggyászát a St.Petersburg – Tampa útvonalon. A cég 5 dollárért kínált repülései hatalmas érdeklődést váltottak ki. Rövid három hónap alatt kereken 1.200 utast szállítottak és hónapokkal előre már elfogytak a jegyek az 5 fős repülőgépekre.

A Benoist gyártmányú repülőgépek heti hat napon közlekedtek és csak egy esetben volt kisebb baleset, a vízre szállás során, mely komolyabb következmények nélkül zajlott. Sajnálatos módon azonban az üzemeltetési költségek miatt a cég valamivel több mint 3 hónap után kénytelen volt beszüntetni a működését. Jannus később a légierőhöz igazolt, ahol berepülő pilótaként sok sikeres repülést bonyolított.

Érdekes megjegyezni, hogy floridai Tampa-öböl felett, immáron 8 millió utas és kb. 50 millió tonna áru emelkedik a levegőbe.

A repülés gazdaságossága az elmúlt száz év első felében megkérdőjelezhetetlen volt. Az „idő az pénz” slogen a növekvő, iparosodó világban elsődlegessé tette a gyors közlekedést. 

Veér Jenő
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk