hirdetés
hirdetés

Így lehet zöldebb és költséghatékonyabb az üzleti utaztatás

Az üzleti utaztatásra szakosodott Weco-Travel azt mutatta be partnereinek a Barceló Budapest Hotelben tartott csütörtöki szakmai eseményén, miként lehet összeegyeztetni a hivatásturisztikai utakat a felelősségteljes és klímatudatos gondolkozással. 

hirdetés

Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezetője köszöntőjében elmondta, hogy büszke arra, hogy régiós szinten partnerük az Amadeus, és közösen olyan technológiai megoldásokat tudnak biztosítani ügyfeleiknek, amelyekkel könnyen, hatékonyan és átláthatóan bonyolíthatóak az üzleti utazásokkal kapcsolatos szervezési feladatok. Az Amadeus country menedzsere, Szula Márk társaságukat bemutatva elmondta, hogy 1987-ben négy légitársaság összefogásaként jött létre cégük. A Lufthansa, az Air France, az Iberia és a SAS azzal a céllal alapították, hogy megkönnyítsék a repülőjegy-értékesítést partnereik számára. Azóta óriási termék bővülésen ment keresztül a cég, amely mára a teljes utazási szolgáltatási palettát lefedi, a repülőjegy- és szállásfoglalástól kezdve az autóbérlésen át a tengeri hajóutakig. Ezenkívül a társaság utaskezelési rendszereket is biztosít 400 légitársaság számára. A szakember hangsúlyozta, hogy a klímaváltozás elleni küzdelemből számos területen veszi ki a részét az Amadeus, ilyen az energia-, a víz-, és papírhasználtban történő takarékoskodás, fontos célkitűzése pedig, hogy szerverparkjait 2030-ra teljesen megújuló energiával üzemeltesse. 15 ezer alkalmazottjuk a bolygó védelmében rendszeresen végez olyan önkéntes munkákat, mint a szemétgyűjtés és a faültetés. Ezenkívül a társaság termékskálájában is megmutatkozik a felelősségteljes szemlélet, hiszen olyan zöld utazási megoldásokat fejlesztettek ki, mint a karbonlábnyomot számoló foglalási rendszerek, amelyek az ajánlatokat is a minél alacsonyabb CO2 kibocsátás jegyében listázzák.

Horváth Balázs balra, Szula Márk jobbra
Horváth Balázs balra, Szula Márk jobbra

Könnyen kordában tarthatók a kiadások
Fehér Krisztina, a Weco-Travel IT-vezetője az Amadeus Cytric foglalási rendszerének előnyeit ismertette. A szakember elmondta, hogy a termék teljeskörűen lefedi az üzleti utaztatás szolgáltatásait: repülőjegy- vonatjegy foglalására, autóbérlésre, szálláshelyfoglalásra is kiválóan alkalmas. A piacon elérhető egyéb rendszerektől az különbözteti meg, hogy kifejezetten a vállalati utaztatás igényeire rendezkedett be. Az utaztató és az utazó egyaránt kezelheti, utóbbi a kollégája számára is foglalhat. A rendszerben a széleskörű beállítási lehetőségeknek köszönhetően a cég dolgozói a vállalat utazási szabályzatával összhangban álló szolgáltatásokat tudnak foglalni. Így a társaság pontosan nyomon követheti alkalmazottja mennyit és milyen céllal utazott, esetleg miért a travel policy-től eltérő szolgáltatást választott. Jó beállításokkal tűpontos riportok nyerhetők ki a rendszerből, nemcsak a költségekre, hanem akár a CO2 kibocsátásra vonatkozóan is. Mindezeknek köszönhetően az üzleti utazásokra fordított költségek, pontosan monitorozhatók és racionalizálhatók. Fehér Krisztina a rendszer előnyeként még kiemelte, hogy felhasználóbarát, átlátható a felülete, a hét minden napján, minden órájában elérhető és nagyon könnyen, akár mobilapplikációs alkalmazáson keresztül is kezelhető. Emellett maximálisan az ügyfél utazási szokásaira szabható, ráadásul a preferenciák tárolhatók is benne, ami a foglalás menetét nagymértékben megkönnyíti és lerövidíti. Ez különösen nagy előny azok számára, akik rendszeresen ugyanabba az úti célba és feltételekkel utaznak. Akár az ételintoleranciára vonatkozó kényelmi szolgáltatások is beállthatók benne, az alacsony karbonlábnyomú repülés pedig kifejezetten előnyt élvez: szűrő segítségével a rendszer a legalacsonyabb CO2 kibocsátású járatokat ajánlja fel az adott útra, sőt, közeli úti célokra a vasúti alternatívát is felkínálja, ha pedig úgy állítjuk be, bizonyos várospároknál kizárólag a vonatot ajánlja fel. Egy kolléga távozásával pedig rugalmasan és könnyen átparaméterezhető a Cytric.

Szabó Krisztián
Szabó Krisztián

Hasznos segítség, ha baj van
Szabó Krisztián, az Amadeus Magyarország account menedzsere az Amadeus Mobile Messenger-t (AMM) mutatta be a résztvevőknek. „Erre a termékre akkor van szükség, amikor valamilyen válsághelyzet történik a világban. A turizmust hirtelen letaglózó váratlan események az utóbbi években érezhetően sokasodnak: időjárási vis maior, természeti katasztrófa, sztrájk, terrorizmus, egészségügyi válsághelyzetek. Mindezek hatékony kezelésére szolgál az AMM. Ez jóval több, mint egy üzenetküldő alkalmazás. Az applikáció a személyes útvonalterv és a GPS adatok alapján beazonosítja az utazók helyét, kommunikál velük és az utaztató bevonásával személyre szabott segítséget is képes nyújtani egyetlen platformra épülve. Az AMM előnye a valós idejűség, hiszen az Amadeus, széleskörű légitársasági partnerhálózatából világszinten talán a legrövidebb idő alatt kap friss információkat a légi járatokat illetően. A járatokat egyébként a felhasználók is nyomon követhetik. A hatékony és gyors incidenskezelést két külső partner segíti elő, az országonként naprakész utazási információkkal, külön Covid mikrosite-tal is rendelkező Riskline, és a technológiai hátteret biztosító smartcomlabs, amelynek alapítója, az sms feltalálója, Matti Makkonen. Az AMM applikációt, miután cége megvásárolta, ingyenes letöltheti az utazó, a rendszer pedig az utazási irodához vagy az általa kiszolgált vállalathoz is telepíthető” – emelte ki a szakember.

Sztankóné Szabó Judit
Sztankóné Szabó Judit

Zöldebb jövő: SAF és karbonlábnyom-számítás
Sztankóné Szabó Judit, a Weco-Travel értékesítési vezetője arról számolt be, hogy cégük részt vett a Global Sustainable Tourism Council egyhónapos utaztatók számára szolgáló tréningjén. Elmondta, hogy addig is, amíg teljesül a IATA célkitűzése, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon a légiközlekedés, társaságuk azon igyekszik, hogy a lehetőség szerint leginkább klímabarát módon utaztassák ügyfeleiket. Érdekes adatként említette, hogy a szállodaipar a globális CO2 kibocsátásból 1 százalékkal, a légiközlekedés 3 százalékkal részesedik, ami elenyésző hozzájárulásnak tűnhet, sokkoló viszont a tény, hogy az utazásokhoz kapcsolódó szén-dioxid kibocsátásnak 91 százalékáért a repülés felelős. Reményre ad okot, hogy a technológiai fejlődés közelebb hozhatja az ágazatot a célhoz: a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) alkalmazása 65 százalékban járulhat hozzá ahhoz, hogy 2050-re karbonsemlegessé válhasson a légiközlekedés. A szakember elmondta, cégük a fenntartható turizmus támogatására létrejött brit társaság, a Thrust Carbon módszertanát használva kínál olyan zöld szolgáltatást ügyfeleinek, amellyel csökkenthetik ökológiai lábnyomukat. A LowCO2 névre keresztelt komplett riportjuk méri az adott út során a szállodai tartózkodás, a repülő- és vonatút, az autóbérlés, valamint a taxihasználat közben keletkezett CO2 kibocsátást. A légi és közúti közlekedés esetében az ICAO a DEFRA, a szállodák esetében a Cornell Index szorzóját veszik alapul kiegészítve az adott utazásra jellemző számos egyéb paraméterrel, hogy a lehető legpontosabb adatot kapják mind a teljes útra, mind az egyes szolgáltatásokra nézve. 

 Tóth Réka Anna

 

 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk