Kézikönyv, TUTSZ szakértők által összeállítva

A Turisztikai Tanácsadók Szövetsége (TUTSz) egy széleskörű szakmai összefogással készülő „Szállodafejlesztés komplexen” című kézikönyv megjelentetéséről döntött.

A könyv várhatóan CD formájában jelenik meg, előreláthatólag a Szakma idei évadzáró szakmai fórumán, novemberben kíván bemutatni a szakmai közönségnek.

Az éles turisztikai piaci versenyben, amely a szállodák között hazánkban is dúl a vendégért, látható, hogy azok a piacra nem megfelelően bevezetett és/vagy nem megfelelően megtervezett hotelek a leginkább sérülékenyek, amelyek híján vannak a szükséges szállodai profilnak, a specialitásnak, az egyediségnek. Nehézségeik közül leginkább a piacelemzés és a pozicionálás ütközik ki. De jellemző az is, hogy az ehhez illesztett értékesítési irány, a célcsoportok behatárolásának szintén hiányosak.

A TUTSz tanácsadóinak átfogó ismeretei és tapasztalatai vannak a hazai szállodafejlesztés elmúlt évtizedes folyamatairól. Ezek közült főként a „Befektető – Építészek & tervezők - Üzemeltető” triumvirátus koordinálatlan együttműködését erősítik fel még inkább válságjelenségek.

A munkában résztvevő szerzők közül Dr. Puczkó László, Bocsák László, Brachna János, Dr. Erdei János, Dr. Szemrédi József és Dr. Kraft Péter konkrét témáik kidolgozását megkezdték. A szerzői kollektíva a témákat illetően összefogott és rövid teljességre törekszik. Nem tankönyv készül; a szerzők szakmai ajánlást, gondolatfelvetést fogalmaznak meg arról, hogy miként, hogyan lehetne optimális egy szállodafejlesztés.

A szakmailag elvárható folyamatmenedzsment kialakításába be kívánják vonni az építészszakmát és a pénzügyi szférát is, remélve, hogy így együtt közösen meg tudják szólítani majd a pénzügyi befektetőket, finanszírozókat is. A szerzők nem csupán leendő, új szállodák építéséhez kívánnak szakmai ajánlást tenni, de a jelenleg is üzemelő és felújítás, átépítés vagy fejlesztés előtt álló szállodák menedzsmentjének, tulajdonosainak figyelmét is fel kívánják kelteni. A szerzők úgy vélik: érdemes a szállodaszakma speciális kérdéseivel foglalkozó kollégáinak javaslatát megismerniük!

A Napi Turizmus következő számaiban részletesen is tájékoztatunk a kézikönyv várható tartalmáról.


KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.