Kihirdették az Év Szállása 2020 verseny győzteseit

Rendhagyó keretek közé szorította a járvány-helyzet az idén 8. alkalommal rendezték meg az Év Szállása versenyt. Az Év Szállása 2020 fődíjat a Hotel Európa Fit Hévíz**** nyerte el. A Turizmus Szakma Példaképe címmel Darvas Zoltánt, a GRANDAR Csoport tulajdonos-ügyvezetőjét tüntették ki. Az Év Turisztikai Települése kategória elismeréseit Hévíz, Debrecen és Pécs kapták.

A kieső tavaszi és előnyári időszak, majd a csúcsszezon robbanásszerű beindulása és az év végi korlátozások nehéz körülményeket teremtettek sok más szektor és képviselőik mellett a szállásadóknak is. Váratlan és sokféle probléma várt megoldásra, melyek gyors és rugalmas közbeavatkozást igényeltek, és sok esetben a kapacitásokat is felemésztették. „Talán soha nem volt még ilyen fontos felhívni a figyelmet a szakma újítóira, jeles képviselőire, mint ebben a küzdelmes évben” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója.

Ebben az évben is minden olyan szálláshely megmérettette magát, aki aktív regisztrációval elérhető a Szallas.hu kínálatában. A rendkívüli körülmények miatt a népszerűségi kategória, amely a verseny ideje alatt leadható vendégszavazatok alapján áll össze, ezúttal nem lett meghirdetve. „Sajnos jó néhány szálláshely kényszerült bezárásra vagy üzemszünetre, így nem tartottuk volna igazságosnak, hogy ők emiatt hátrányba kerüljenek a szavazás során, és talán ebben a nehéz időszakban a szavazásra buzdításnak sincs helye” – mondta a vezérigazgató. Azonban ez nem azt jelenti, hogy csak a zsűri szakmai véleménye alapján álltak össze a ranglisták, ugyanis a Szallas.hu rendszerében elérhető szállásadatlapokon lévő közel másfél millió vendégértékelés mennyisége és pontszáma is számításba kerültek.

Az idei év nyertesei

Az Év Szállása 2020 fődíjat a Hotel Európa Fit Hévíz**** zsebelte be. “Bár ez a szálláshely elveszítette a vendégköre zömét a külföldiek kiesésével a járvány első hulláma során, de képes volt elkezdeni egy teljesen új vendégkört felépíteni, és megfelelően pozícionálni magát, egy nagyon kemény piacon. Mindezt erősen javuló vendégkiszolgálással és transzparens kommunikációval tette”– mutatta be a fődíj nyertesét Szigetvári József.

A minőségi kategóriában (több mint 1 361 500 valós vendégértékelésből a szálláshelyre jutó darabszám és pontszám), a 70 szobaszám feletti 4-5 csillagos hotelkategóriában a mórahalmi Colosseum Hotel**** lett az első helyezett. Az érdekes építészeti megoldásokkal önmagában is figyelemfelkeltő szálláshely folyamatosan magas vendégelégedettséggel büszkélkedhet. “Öröm látni, hogy a vélemények között visszatér a kedvesség és a tisztaság is, ami az utóbbi időben kiemelten fontos”– mondta a vezérigazgató.

Ugyanebben a kategóriában, 70 szobaszám alatt 4-5 csillagos hotelek közül a Pangea Hotel Nyíregyháza győzött. A hotel teljesen egyedülálló itthon: 35 hektáros tölgyerdőben fekszik, földtörténeti utazásra invitálja vendégeit, akik bölények, gibbonok, vagy akár fehér tigrisek hangjára is ébredhetnek reggelente.

A minőségi kategóriában, az 1-3 csillagos hotelek közül a Hotel Harka Harkány, míg a non-hotelek közül az Erzsébet Apartman Gyula végeztek az első helyen. Míg előbbinél a családias hangulat, a vendégek iránti szeretet és a magas szakmai színvonal kerültek kiemelésre, utóbbi 216 vendég véleménye alapján maximális, 10-es értékelést kapott, ami kifogástalan vendégélményről tanúskodik.

A szakmai kategóriában, azaz a zsűri döntése szerint, a 70 szobaszám feletti 4-5 csillagos hotelek közül az Ensana Thermal Hévíz**** bizonyult a legjobbnak. Barátságos, gondos személyzet, széles körű és magas minőségű wellness- és gyógyszolgáltatások jellemzik. 70 szobaszám alatt, a 4-5 csillagos hotelek közül az Imola Hotel Platán Eger végzett az előkelő első helyen. “A turizmus trendek részben átalakulóban vannak, előtérbe kerülhetnek szűkebb célcsoportok igényei – mint például a felnőttbarát lehetőség. Díjazottunk ideális helyszíne lehet a romantikus nyugalomra és az igazi gasztronómiai élményutazásra vágyóknak” – mondta Szigetvári József. Az 1-3 csillagos hotelek közül az Alfa Hotel & Wellness Miskolctapolca nyert. Családi vállalkozás és légkör jellemzi, amiről nemcsak a vendégek, de az ott dolgozók is tanúskodnak. A non-hotel kategóriában kettős győzelem volt: a Villa Citadella Wellness Panzió Egert 1500 kitűnő vendégértékelés méltatja, így a zsűrit is meggyőzte, de a 4 Évszak Vendégház Bogács is az első helyre került.

A Turizmus Szakma Példaképe, az Év Turisztikai Attrakciója és az Év Turisztikai Települései

A Turizmus Szakma Példaképe – ifj. Papp Imre-emlékdíjat idén 5. alkalommal adták át. Darvas Zoltánt, a mátrafüredi Avar, a siófoki Panoráma és a gárdonyi Nautis Hotelt üzemeltető GRANDAR csoport tulajdonosát és egyben ügyvezetőjét tüntették ki. Ezzel a díjjal olyan személyt jutalmaznak, aki szálláshelyével, turisztikai attrakciójával vagy rendezvényével kiemelkedő és példaértékű belföldi turisztikai terméket hozott létre. “Darvas Zoltán 3 különböző turisztikai desztinációban is maradandót alkotott, igazi vállalkozószellem, aki nem ismeri a lehetetlent. Folyamatosan megújul és fejleszti környezetét, mindezt az önnön erejéből tette – mutatta be a Turizmus Szakma Példaképét a vezérigazgató. – Szilárd, 30 éve megingathatatlan elvei, amelyek a vendégek tökéletes kiszolgálását hivatottak szolgálni soha nem törtek meg.”

A vendégvélemények alapján az európai színvonalú, az egykori Almásy-kastély természetvédelmi területté nyilvánított parkjában elhelyezkedő Gyulai Várfürdő nyert, míg a zsűri pontozása alapján hazánk egyik kiemelkedő történelmi emlékhelye, egyházi és művészettörténeti központja, a Pannonhalmi Főapátság került az előkelő első helyre.

Az Év Turisztikai Települése első három helyezettjei pedig Hévíz, Debrecen és Pécs városa lettek.

Az ítészek

A Szallas.hu képviseletében Szigetvári József, vezérigazgató és Papp István, termékmenedzser pontoztak. A bírák között volt idén újra Hegedűs Attila, a BDOnline ügyvezetője, Szántó Zoltán, a Turizmus.com főszerkesztője, Vágó Ágnes, a Pont Itt magazin főszerkesztője és Pataki Zita, televíziós, rádiós műsorvezető is. Idén a zsűritagok között kapott helyet Tóth Zoltán is, az Év Szállása 2019 nyertes képviselője, az Art Hotel Zalakaros ügyvezető igazgatója, és a tavalyi év Turizmus Szakma Példaképe, Nagy Júlia, az InnoTime Hungary Kft. ügyvezetője. A verseny során a Szallas.hu partnere az OTP SZÉP-kártya és a Google voltak.

.

A verseny díjazottjainak teljes listája

Az Év Szállása 2020        

                Hotel Európa Fit Hévíz****

               

Turizmus Szakma Példaképe    

                Darvas Zoltán

               

Év Turisztikai Települése           

1.            Hévíz

2.            Debrecen

3.            Pécs

               

 

Minőségi díjak 

4-5 hotel 70 szoba felett            

1.            Colosseum Hotel ****, Mórahalom

2.            Hunguest Hotel Palota****, Lillafüred

3.            Gotthard Therme Hotel & Conference****, Szentgotthárd

 

4-5 hotel 70 szoba alatt               

1.            Pangea Hotel Nyíregyháza

2.            Residence Hotel Balaton Siófok

3.            Wellness Hotel Gyula

 

1-3 hotel            

1.            Hotel Harka Harkány

2.            Art Hotel Zalakaros

3.            Szinbád Hotel Pécs

 

Non-hotel         

1.            Erzsébet Apartman Gyula

2.            Kinga Apartman Zirc

3.            Silver Apartman Eger

               

Szakmai             

4-5 hotel 70 szoba felett            

1.            Ensana Thermal Hévíz****

2.            Hotel Európa Fit Hévíz****

3.            Hotel Eger & Park****

 

4-5 hotel 70 szoba alatt               

1.            Imola Hotel Platán Eger

2.            Elizabeth Hotel Gyula

3.            Residence Hotel Balaton Siófok

 

1-3 hotel            

1.            Alfa Hotel & Wellness Miskolctapolca

2.            Hotel Lövér Sopron

2.            Erzsébet Park Hotel Parádfürdő

 

Non-hotel         

1.            Villa Citadella Wellness Panzió Eger

1.            4 Évszak Vendégház Bogács

2.            Csa-Li Apartmanház Nyíregyháza

               

               

Év Turisztikai Attrakciója            

Minőségi díjak 

1.            Gyulai Várfürdő

2.            Füzér Vára

3.            Tapolcai-Tavasbarlang

               

Szakmai díjak  

1.            Pannonhalmi Főapátság

2.            Zalaszabari Kalandpark

3.            Tündérkert - Miskolc


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.