Influenszerek és tanácsadók az utaztatásban

Az utazási irodák nagyon jól reagáltak az internet terjedésére és más szektorokhoz hasonlóan kialakították a saját online felületüket – de a jövő generációi vajon miként fogják szervezni az útjaikat? – tette fel a kérdést Szappanos András szervezetfejlesztési tanácsadó a MUISZ székesfehérvári közgyűlésén.

A mostani Z és Y generáció ugyanis sokat utazik, ám a szervezéshez nem szívesen veszi igénybe utazási iroda közreműködését – ezen pedig változtatni lehetne. A szakember szerint ennek érdekében nyitottnak kell lenni az innovációra és végig kell gondolni, mivel lehet bevonzani a mai harmincasokat, ám erről stratégiában kell gondolkodni és elő lehet venni a nem szokványos megoldásokat is.  

 

Vezérelt vélemények

Gyémánt Balázs, aki idegenvezetőként és utazási bloggerként mindkét oldalt jól látja, az influenszerek, véleményvezérek, bloggerek, vloggerek bevonását is javasolja, számos cél elérése érdekében. Ők segíthetnek az új célközönség bevonásában, az új termék bevezetésében, az eladásösztönzésben, a brand erősítésében, a változatosabb online marketingben, a share of voice-ban (vagyis a konkurenciához képest nagyobb online jelenlétben), a keresőoptimalizásban és a krízismenedzsmentben egyaránt.  

De miért is fontosak az influenszerek? Mert a klasszikus értelemben vett reklámok már nem működnek, ahogy a YouTube-on is előszeretettel nyomunk rá a Skip ad gombra. Az emberek az embereknek hisznek és nem a márkáknak, így az utazók eléréséhez olyan tartalmat kell adni, amit ők akarnak, olyan embertől, akiben megbíznak. Az influenszer persze sokféle lehet, híres embertől a kritikus újságírón át a celebekig, de egyikük esetében sem szabad elfelejteni, hogy a követők száma nem egyenlő a befolyással. Épp emiatt az utazási szakma számára az egy-egy témára szakosodott nano- és mikrobloggerek lehetnek érdekesek, hiszen ők ugyan csak néhány ezres követőtáborral rendelkeznek, de rajongóik hatalmas elkötelezettséget mutatnak.

Az utazó bloggerek pedig őszintén megírják tapasztalataikat és ügyelnek a marketingre is, emellett persze írhatnak, fotózhatnak, tanácsokat is adhatnak. Az irodák pedig egy megbízás során nem nyaralni küldik az influenszereket, hanem dolgozni, de a hatékony együttműködés érdekében érdemes előre lefektetni néhány szabályt is.

 

Fókuszban a frontvonal

Prónay Bence, a MUISZ marketing és kommunikációs bizottságának elnöke a szervezet online tevékenységéről szólva elmondta: az Utazási Irodával Utazók Facebook-oldalának célja a figyelem felhívása az utazással kapcsolatos témákra, a biztosítás megkötésétől a saját szervezés buktatóiig. Ám az immár 5000 rajongóval rendelkező oldal nem csupán az utazási irodák szerepére, hanem a MUISZ-ra, mint védjegyre is felhívja a figyelmet, és a témában tavaly szponzorált megjelenések is készültek a Nők Lapja Cafén.

Az év legnagyobb kampánya azonban az Év Utazási Tanácsadója pályázat kiírása volt, amellyel a „frontvonalra”, vagyis az utassal kapcsolatban álló értékesítőkre hívták fel a figyelmet. A Facebookos szavazás során kommentben is lehetett ajánlásokat írni a jelöltekről. Végül több mint 5400 szavazat érkezett, a szöveges értékelések száma meghaladja az 500-at, és a közel ezer megosztásnak köszönhetően összeségében 468 ezer fős elérést generált a kampány. Az utazók ajánlásai alapján az Év Utazási Tanácsadója az IBUSZ egri irodájából dolgozó Munkácsi Mihály lett, a második helyezett a budapesti Orex Traveltől Éles Orsolya, míg harmadik helyre az IBUSZ bajai képviseletének munkatársa, Kováts Annamária került.


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.