Influenszerek és tanácsadók az utaztatásban

Az utazási irodák nagyon jól reagáltak az internet terjedésére és más szektorokhoz hasonlóan kialakították a saját online felületüket – de a jövő generációi vajon miként fogják szervezni az útjaikat? – tette fel a kérdést Szappanos András szervezetfejlesztési tanácsadó a MUISZ székesfehérvári közgyűlésén.

A mostani Z és Y generáció ugyanis sokat utazik, ám a szervezéshez nem szívesen veszi igénybe utazási iroda közreműködését – ezen pedig változtatni lehetne. A szakember szerint ennek érdekében nyitottnak kell lenni az innovációra és végig kell gondolni, mivel lehet bevonzani a mai harmincasokat, ám erről stratégiában kell gondolkodni és elő lehet venni a nem szokványos megoldásokat is.  

 

Vezérelt vélemények

Gyémánt Balázs, aki idegenvezetőként és utazási bloggerként mindkét oldalt jól látja, az influenszerek, véleményvezérek, bloggerek, vloggerek bevonását is javasolja, számos cél elérése érdekében. Ők segíthetnek az új célközönség bevonásában, az új termék bevezetésében, az eladásösztönzésben, a brand erősítésében, a változatosabb online marketingben, a share of voice-ban (vagyis a konkurenciához képest nagyobb online jelenlétben), a keresőoptimalizásban és a krízismenedzsmentben egyaránt.  

De miért is fontosak az influenszerek? Mert a klasszikus értelemben vett reklámok már nem működnek, ahogy a YouTube-on is előszeretettel nyomunk rá a Skip ad gombra. Az emberek az embereknek hisznek és nem a márkáknak, így az utazók eléréséhez olyan tartalmat kell adni, amit ők akarnak, olyan embertől, akiben megbíznak. Az influenszer persze sokféle lehet, híres embertől a kritikus újságírón át a celebekig, de egyikük esetében sem szabad elfelejteni, hogy a követők száma nem egyenlő a befolyással. Épp emiatt az utazási szakma számára az egy-egy témára szakosodott nano- és mikrobloggerek lehetnek érdekesek, hiszen ők ugyan csak néhány ezres követőtáborral rendelkeznek, de rajongóik hatalmas elkötelezettséget mutatnak.

Az utazó bloggerek pedig őszintén megírják tapasztalataikat és ügyelnek a marketingre is, emellett persze írhatnak, fotózhatnak, tanácsokat is adhatnak. Az irodák pedig egy megbízás során nem nyaralni küldik az influenszereket, hanem dolgozni, de a hatékony együttműködés érdekében érdemes előre lefektetni néhány szabályt is.

 

Fókuszban a frontvonal

Prónay Bence, a MUISZ marketing és kommunikációs bizottságának elnöke a szervezet online tevékenységéről szólva elmondta: az Utazási Irodával Utazók Facebook-oldalának célja a figyelem felhívása az utazással kapcsolatos témákra, a biztosítás megkötésétől a saját szervezés buktatóiig. Ám az immár 5000 rajongóval rendelkező oldal nem csupán az utazási irodák szerepére, hanem a MUISZ-ra, mint védjegyre is felhívja a figyelmet, és a témában tavaly szponzorált megjelenések is készültek a Nők Lapja Cafén.

Az év legnagyobb kampánya azonban az Év Utazási Tanácsadója pályázat kiírása volt, amellyel a „frontvonalra”, vagyis az utassal kapcsolatban álló értékesítőkre hívták fel a figyelmet. A Facebookos szavazás során kommentben is lehetett ajánlásokat írni a jelöltekről. Végül több mint 5400 szavazat érkezett, a szöveges értékelések száma meghaladja az 500-at, és a közel ezer megosztásnak köszönhetően összeségében 468 ezer fős elérést generált a kampány. Az utazók ajánlásai alapján az Év Utazási Tanácsadója az IBUSZ egri irodájából dolgozó Munkácsi Mihály lett, a második helyezett a budapesti Orex Traveltől Éles Orsolya, míg harmadik helyre az IBUSZ bajai képviseletének munkatársa, Kováts Annamária került.


Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.