Influenszerek és tanácsadók az utaztatásban

Az utazási irodák nagyon jól reagáltak az internet terjedésére és más szektorokhoz hasonlóan kialakították a saját online felületüket – de a jövő generációi vajon miként fogják szervezni az útjaikat? – tette fel a kérdést Szappanos András szervezetfejlesztési tanácsadó a MUISZ székesfehérvári közgyűlésén.

A mostani Z és Y generáció ugyanis sokat utazik, ám a szervezéshez nem szívesen veszi igénybe utazási iroda közreműködését – ezen pedig változtatni lehetne. A szakember szerint ennek érdekében nyitottnak kell lenni az innovációra és végig kell gondolni, mivel lehet bevonzani a mai harmincasokat, ám erről stratégiában kell gondolkodni és elő lehet venni a nem szokványos megoldásokat is.  

 

Vezérelt vélemények

Gyémánt Balázs, aki idegenvezetőként és utazási bloggerként mindkét oldalt jól látja, az influenszerek, véleményvezérek, bloggerek, vloggerek bevonását is javasolja, számos cél elérése érdekében. Ők segíthetnek az új célközönség bevonásában, az új termék bevezetésében, az eladásösztönzésben, a brand erősítésében, a változatosabb online marketingben, a share of voice-ban (vagyis a konkurenciához képest nagyobb online jelenlétben), a keresőoptimalizásban és a krízismenedzsmentben egyaránt.  

De miért is fontosak az influenszerek? Mert a klasszikus értelemben vett reklámok már nem működnek, ahogy a YouTube-on is előszeretettel nyomunk rá a Skip ad gombra. Az emberek az embereknek hisznek és nem a márkáknak, így az utazók eléréséhez olyan tartalmat kell adni, amit ők akarnak, olyan embertől, akiben megbíznak. Az influenszer persze sokféle lehet, híres embertől a kritikus újságírón át a celebekig, de egyikük esetében sem szabad elfelejteni, hogy a követők száma nem egyenlő a befolyással. Épp emiatt az utazási szakma számára az egy-egy témára szakosodott nano- és mikrobloggerek lehetnek érdekesek, hiszen ők ugyan csak néhány ezres követőtáborral rendelkeznek, de rajongóik hatalmas elkötelezettséget mutatnak.

Az utazó bloggerek pedig őszintén megírják tapasztalataikat és ügyelnek a marketingre is, emellett persze írhatnak, fotózhatnak, tanácsokat is adhatnak. Az irodák pedig egy megbízás során nem nyaralni küldik az influenszereket, hanem dolgozni, de a hatékony együttműködés érdekében érdemes előre lefektetni néhány szabályt is.

 

Fókuszban a frontvonal

Prónay Bence, a MUISZ marketing és kommunikációs bizottságának elnöke a szervezet online tevékenységéről szólva elmondta: az Utazási Irodával Utazók Facebook-oldalának célja a figyelem felhívása az utazással kapcsolatos témákra, a biztosítás megkötésétől a saját szervezés buktatóiig. Ám az immár 5000 rajongóval rendelkező oldal nem csupán az utazási irodák szerepére, hanem a MUISZ-ra, mint védjegyre is felhívja a figyelmet, és a témában tavaly szponzorált megjelenések is készültek a Nők Lapja Cafén.

Az év legnagyobb kampánya azonban az Év Utazási Tanácsadója pályázat kiírása volt, amellyel a „frontvonalra”, vagyis az utassal kapcsolatban álló értékesítőkre hívták fel a figyelmet. A Facebookos szavazás során kommentben is lehetett ajánlásokat írni a jelöltekről. Végül több mint 5400 szavazat érkezett, a szöveges értékelések száma meghaladja az 500-at, és a közel ezer megosztásnak köszönhetően összeségében 468 ezer fős elérést generált a kampány. Az utazók ajánlásai alapján az Év Utazási Tanácsadója az IBUSZ egri irodájából dolgozó Munkácsi Mihály lett, a második helyezett a budapesti Orex Traveltől Éles Orsolya, míg harmadik helyre az IBUSZ bajai képviseletének munkatársa, Kováts Annamária került.


Nyíregyházán és Varsányban bírál a táj- és környezetszépítő verseny nemzetközi zsűrije

Nyíregyházán és Varsányban bírál a táj- és környezetszépítő verseny nemzetközi zsűrije 

Az egyik legjelentősebb nemzetközi környezetszépítő megmérettetés zsűrije június végén érkezett azért, hogy értékeljék a két települést.
Kerékpáros fejlesztés Szolnokon

Kerékpáros fejlesztés Szolnokon 

Új szolgáltatással gazdagodik a RepTár Szolnoki Repülőmúzeum.
Új kerékpáros térkép a Kis-Balatonnál

Új kerékpáros térkép a Kis-Balatonnál 

A kiadvány a kerékpárral és gyalogosan bejárható útvonalakat ábrázolja, megkönnyítve a természetbarát látogatók tájékozódását.
Ünnepi kavalkád a Mélyvölgyben

Ünnepi kavalkád a Mélyvölgyben 

Izgalmas sportprogramok, vidám zenei és gasztró élmények.
Több, mint tízezer nevező a Balaton-átúszáson

Több, mint tízezer nevező a Balaton-átúszáson 

Négy héttel a rajt előtt a 43. Balaton-átúszás összes távja elérte a létszámlimitet.
Éjszakai futóláz Budapesten – telt házas félmaraton napnyugtától

Éjszakai futóláz Budapesten – telt házas félmaraton napnyugtától 

Közel ötezer nevezővel rekordot döntött a 31. KIPRUN Futóest, ahol idén külföldi futóturisták is nagy számban indultak.
A magyar festészet ikonja – új megvilágításban

A magyar festészet ikonja – új megvilágításban 

Egyedülálló digitális művészeti utazás a veszprémi CODE-ban.
Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben

Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben 

Koncertek, színházi előadások és különleges programok.
Extrém élménypark Budapesten

Extrém élménypark Budapesten 

Csúszdák, légvárak, mászófalak 4000 nm2-en.
Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál

Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál 

A MOL Nagyon Balaton eseményei várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak idén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.