Kik lehetnek az utazási irodák trónfosztói?

Sokaknak biztonságot adnak a régi bevált receptek, így azokon nehezen változtatnak. Ezzel azonban hosszú távon ügyfeleket veszíthetnek.

A turisztikai marketingben is jelentős szerep hárul a perszonalizációra, a személyes megszólításokra, hiszen ha mindenkire lövünk, akkor valójában senkire sem.

Napjainkban például a fogyasztásainkat egyértelműen a social media, a videós tartalmak, az influencerek és a user-generated content (azaz a felhasználók által kreált tartalmak) formálják. Valóban, például a Z generáció 60 százaléka csak ezek alapján tájékozódik, ha utazásról van szó.

A TikTok egy megkerülhetetlen közösségi platform, ahol a turisztikai tartalmak is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Egyes források szerint New York, más listák alapján Dubaj a legnézettebb TikTok-desztináció, de az biztos, hogy Japán a legfelkapottabb és a legtöbbet „fogyasztott” ország az oldalon.

Minél fiatalabb a célközönség, annál inkább támaszkodik az influencertartalmakra, esetükben ők váltak az új „utazási irodává”. Az #explore a 8. legnépszerűbb hashtag a TikTokon, a #travel taggel több mint 1 millió alkalommal posztoltak, 8,8 milliárdos megtekintés mellett. Ezeknek a platformoknak köszönhetően az utazást tervező bárhol és bármikor belefuthat egy olyan desztinációba, ami felkelti a kíváncsiságát, igaz, az ingerküszöbe magasabb, a figyelme pedig nehezebben irányítható.

A tartalomgyártók mellett mekkora löketet adnak a filmek, sorozatok egy-egy díszletként szolgáló országnak, városnak?

Kezdetben a forgatási helyszínek vonzották tömegesen a világ minden tájáról a rajongókat, akik tematikus vezetéseken keresztül ismerhették meg a várost és az ikonikus színtereket (ld. a Trónok harca új-zélandi, horvát és spanyol diadalmenetét). Mára a képernyőturizmus új szintre lépett, a történeteken keresztül érzelmi, értékalapú kapcsolat alakul ki a néző és a helyszín között, és ezért vágynak oda a látogatók. Gondoljunk A Fehér Lótusz hawaii vagy szicíliai varázslatos helyszíneire, illetve az Emily Párizsban című sorozat által közvetített francia életérzésre. A 45 évnél fiatalabbak fele olyan desztinációkat keres, ahol az autentikus, izgalmas életet élő emberek köntösébe bújhat, majd ezt a képet közzé is teheti magáról. A valódi élmény, az immerzív tapasztalás amúgy is egyre inkább előtérbe került, míg a passzív befogadás, a klasszikus, „kívülálló” turistaszerep lassan régimódivá válik.

Mivel lehet lenyűgözni ma a luxusturistákat?

Ez az a szegmens, amely a gazdasági változásoknak a legkevésbé kitett, tagjai a recesszió idején sem mondanak le a kikapcsolódásról. Látványosan bizonyította ezt, hogy – amint a járvány miatti utazási korlátozásokat a hatóságok feloldották – a turizmusban a luxusszegmens állt helyre először, Európába ugyanis elsősorban az USA-ból, illetve – a háború előtt – Oroszországból érkeztek luxusutazók. Ezen a turisztikai területen mára szinte csak komplex, a gasztronómiát, az exkluzív szállást és az autentikus programokat egyben kínáló csomagokkal lehet hódítani. Már a szállások is szolgáltatásokat integrálnak: nemcsak a tematikus gasztronómiára érdemes gondolni, de akár a helikopteres tranzitra is. A másik, hogy a luxusutazó elvárja az exkluzivitást, az autentikus, egyedi élményt – ez különbözteti meg a tömegturistától.

Az őket célzó élményajánlatoknak ezért az egyszeriséget és a perszonalizáltságot is ígérniük kell a különleges terek, valamint a válogatott (és kisszámú) utastársak mellett. Ez részben azokra a szolgáltatókra is igaz, akik az „egy életre emlékezetes” utakat kereső utazókat célozzák meg.

Elolvasom a teljes interjút >>

Forrás: index.hu


Túlszaporodott egy halfaj a Balatonban - arra kérik a horgászokat, minél többet fogjanak ki közülük

Túlszaporodott egy halfaj a Balatonban - arra kérik a horgászokat, minél többet fogjanak ki közülük 

A következőkből kiderül, mi áll a különös kérés a hátterében.
Különleges kiállítás látható Újpesten

Különleges kiállítás látható Újpesten 

Szeptember 16-án megnyitották Petrazworld, azaz Szabó Petronella utazó blogger fotókiállítását az Újpesti Kulturális Központ Ifjúsági Házában.
Rendkívüli a helyzet: már a teljes BDPST cégcsoport is beszállt a védekezésbe

Rendkívüli a helyzet: már a teljes BDPST cégcsoport is beszállt a védekezésbe 

A cégcsoport többek közt helyszíni munkával, pénzbeli támogatással, adománygyűjtéssel, kamionok és logisztikai kapacitás felajánlásával száll be az árvízi segítségnyújtásba.
Az árhullám Budapest fürdőit is veszélybe sodorhatja

Az árhullám Budapest fürdőit is veszélybe sodorhatja 

A Dunán levonuló árhullám a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. több fürdőjét is érinti.
Több mint 200 design tárgy és műalkotás a 360 Design Budapest kiállításon

Több mint 200 design tárgy és műalkotás a 360 Design Budapest kiállításon 

A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be
Mi lesz a turistákkal, ha nem lesz Airbnb?

Mi lesz a turistákkal, ha nem lesz Airbnb? 

A terézvárosi döntés következményeképpen a kormánypárt is már országos tiltásról beszél.
Nagy Márton: az idei főszezon minden várakozást felülmúlt

Nagy Márton: az idei főszezon minden várakozást felülmúlt 

A turizmusért felelős tárcavezető értékelte a nyári időszakot.
Borisz kitombolta magát a Balatonnál

Borisz kitombolta magát a Balatonnál  

Különösen jó hír, hogy a meteorológusok szerint a hét közepére már napsütéses idő és enyhébb szelek várhatók.
Több mint száz szolgáltató kedvez a bringásoknak a Kerékpárosbarát hétvégén

Több mint száz szolgáltató kedvez a bringásoknak a Kerékpárosbarát hétvégén 

A Kerékpárosbarát applikációban immár több, mint nyolcszáz szolgáltató található meg.
Teljes erdőlátogatási tilalom Gemencen

Teljes erdőlátogatási tilalom Gemencen 

Megkezdődtek az árvízvédelmi munkálatok, mentik a vadállományt, leáll az erdei vasút, elmaradó ökoturisztikai programok.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.