Mennyire elvárás ma, hogy egy szálloda „divatos” legyen?
A vendéglátóipar és divat-design ágazat között kiváltságos kapcsolat alakult ki az elmúlt években. A COVID-19 óta egyre több divat, design és szépségipari márka terjeszkedik a 4,3 billió dollárt jelentő „lifestyle” szektorba. Bővítik ügyfélkörüket és portfóliójukat a lakberendezés, gasztronómia, vendéglátás és szállodaipar területein.
A divatházak és a szállodaipar közötti együttműködések száma egyre növekszik, ami azt bizonyítja, hogy nem csak egy rövid életű marketingtrendről, hanem inkább márkabővítési stratégiáról van szó mindkét fél részéről. A divatnak és a vendéglátásnak hasonló céljai vannak: felejthetetlen élményt szeretnének biztosítani fogyasztóiknak - a legmagasabb szinten.
A márkázott vendéglátóhelyek és szállodák olyan aspektusát mutatják a divatházaknak, amelyekre a ruhák önmagukban nem képesek. Az ilyen irányú bővítés piaci rést tud betölteni, kiaknázatlan bevételi forrást biztosít és a márkaértéket is növeli.
Jelenleg még kevés brand van jelen egyszerre mindhárom (lakberendezés, vendéglátás, szálloda) területen, de a közeljövőben várhatóan ugrásszerűen megnő majd a márkázott, designer éttermek és szállodák száma.
Tudna mondani néhány példát a turizmus, a vendéglátóipar és a divat-design ágazat szorosabb összefonódására?
Igen, és ez a jelenség nem újkeletű. A Ralph Lauren például évtizedek óta lakberendezési cikkeket is forgalmaz, az Armaninak szállodái vannak. Az elmúlt években több neves divatház neve összekapcsolódott szállodaláncokkal: a Bulgari olasz ékszerház a Marriott-tal kötött együttműködési megállapodást, a Versace-hotel népszerű a turisták körében, Salvatore Ferragamonak Firenzében van szállodája. A Rezidor nemrég nyitotta meg a Hotel Missonit Kuvaitban.
A német 25 hours szállodalánc a Levi’s-szel áll partneri kapcsolatban, együtt alakították ki a lánc frankfurti épületének belső designját. A Dolce & Gabbana több csúcskategóriás üdülőhellyel és tengerparti klubbal működött együtt, a Guccinak, a Loro Piano-nak és a Jacquemusnak is volt már hasonló elegáns kooperációja. A Los Angeles-i The Beverly Hills Hotel nyári pop-upját a Diorral készítette el.
Ön min dolgozik most?
A cégünknél kollégáimmal együtt intenzíven dolgozunk az őszi divat és design események, programok előkészítésén és megvalósításán. A régió egyik legmeghatározóbb divathetét rendezzük nyár végén, ahol a hazai és régiós tervezők a 2024-es év tavaszi-nyári kollekcióit mutatják be.
A Budapest Central European Fashion Week után a magyar divattervezők 9. alkalommal mutathatják be munkáikat a milánói divathéten, a nemzetközi mentorprogram keretében. Októberben ismét megrendezzük a többszörös díjnyertes 360 Design Budapest kiállítást. Az esemény kiemelt vendége a nemzetközileg elismert kurátor, Rossana Orlandi lesz, akivel a LAB inkubációs programban működünk együtt. A régió egyik meghatározó design eseményén, a prágai Designblokon is részt veszünk.
Mennyire tartja fontosnak tartja az olyan típusú versenyek megrendezését, mint a Klasszis TopDesign, amelynek zsűrizésében Ön is részt vesz?
Ez nem csak egy megmérettetés, hanem egy olyan esemény és platform, ahol a szakma és az ágazat legkiválóbbjai találkozhatnak és cserélhetnek egymással tapasztalatokat, ismerhetik meg egymás munkásságát. Bízom benne, hogy évről évre egyre több fiatal tehetséggel találkozhatunk a versenyen. Kulcsfontosságúnak tartom, hogy az új generáció is lehetőséget kapjon arra, hogy megmutassa tudását.
Forrás: Turizmus Online