Balaton: szállodai helyzetkép csúcsszezon idején

Az MSZÉSZ helyi régióvezetőjétől, Rádóczy Andreától. Amiben szó lesz vezető balatoni településekről, félig üres és full házakról, és arról, változtak-e idén a vendégek elvárásai?

A balatoni vendégkör idén nagyon színes, nagyon változó - ez derült ki abból a gyors helyzetértékelésből, amit a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Balatoni régiójának vezetője, Rádóczy Andrea állapíthatott meg a tó környéki házak vezetőivel való konzultáció alapján. 

Hol alszik szívesen a magyar?

- Azok a szállodák, amelyek központi elhelyezkedésűek, és eddig is a hazai vendégkörre épültek, bár megérzik a vírus miatti mai helyzetet, de sokkal kevésbé, mintsem azok, amelyek kissé távolabbi lokációval rendelkeznek. A közvetlenül a tó környékén található szálláshelyek bázis körüli vendégszámokat produkáltak eddig. Azok a házak pedig, amelyek kicsit távolabb vannak a tótól, ott 20 és 50 százalék közötti július elejéig a visszaesés vendégszám tekintetében. Azonban nekik sincs okuk kétségbe esni, mert a főszezon végére lehet, hogy behozzák az eddigi lemaradást, olyan bíztatóak az előrejelzések a foglalásokat tekintve.

Hévíz, Kenese, Siófok értékelése

- Hévízen már árnyaltabb a jelenlegi helyzet. Bár az árak idén is bázis körüliek a városban, azonban, hiányzik a külföldi vendégkör nagy része: német, osztrák, orosz gyógyvendégek köre. A foglalások elindultak őszre az ottani kollégák tájékoztatása alapján, de semmiképp nem olyan számban és mértékben, mint az elmúlt években megszokott volt. Hallottam viszont Balaton környéki olyan szállodákról - a balatonkenesei Marina Port például ilyen -, ahol viszonylag kicsi idén a visszaesés. És jó példa Siófok, ahol az egyik kisebb szálloda információja alapján - a megugrott hazai keresletnek köszönhetően - jóval a bázis fölött teljesítettek már idáig is, azaz ott kimagasló nyári szezont fognak zárni a kollégák.

A visszanyitás sehol nem volt egyszerű

- Olyan új helyzet állt elő a covid miatt, amelyre még sehol nem volt példa. Nemcsak nálunk, a világban sem. A Szállodaszövetség mindenben segítette a munkánkat: virtuális reggelik formájában kapcsolódtunk össze, és tudtuk meg a szükséges információkat, segítettük egymást, mit hogyan készítsünk elő a vendég és a kollégák egészségének megőrzése érdekében. A pünkösdi nyitásokat követően még mindenki szigorúan tartotta a szabályokat, azonban a mostani időszakot látva az a véleményem, egyre inkább lazul a fegyelem. Mert fél házak esetén lehet tartani az üres szoba/vendégszoba szabályt, de amikor a hirtelen megugrott kereslet miatt akár teltházas üzemelés is lehetséges, ezt a megoldást nehéz kivitelezni.

 Mit vár el a vendég?

Ebben az esetben saját példámat említeném annak érzékelésére, hogyan érkeznek a vendégeink. Vacsoraidőben több alkalommal visszahívtak a kollégák az éttermünkbe, mert a kedves vendég nehezen akceptálta az u.n. hibrid svédasztalos megoldást, amikor az előételeket, salátákat, desszertféléket adagolva, míg a főételeket a séf által szervírozva kínáltuk. Vendégeink ragaszkodtak a klasszikus büfé rendszerhez. Ezért most a tálaló eszközök folyamatos cseréjével/fertőtlenítésével, távolságtartással és előzetes időpont egyeztetéssel kerüljük a torlódást, óvjuk vendégeink egészségét, kiemelt figyelmet összpontosítva kényelmükre. 

Mennyi az átlagos tartózkodási idő?

- Egyrészt csökkent az átlagos tartózkodási idő a legtöbb helyen: a tavaly mért 2,1 nap helyett idén kevesebb, 1,7-1,8 nap az átlagos idő a mi szállodánkban.Talán mondani sem kell, ez mennyire megterhelő a megfelelő üzemeltetés miatt. Viszont egy-egy vendég nem egyszer, hanem többször is visszalátogat vagy ugyanabba a házba, ahol korábban megszállt, vagy a Balatonnál felkeres egy másik helyet a következő vagy a rákövetkező hétvégén. És elmondták a kollégák, van, ahol egy-egy hétre érkeznek a hazai vendégek - nyilván ezzel kiváltva egy-egy horvátországi, vagy más, határon kívüli nyaralódesztinációra tervezett nyaralást.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?