Balaton: szállodai helyzetkép csúcsszezon idején

Az MSZÉSZ helyi régióvezetőjétől, Rádóczy Andreától. Amiben szó lesz vezető balatoni településekről, félig üres és full házakról, és arról, változtak-e idén a vendégek elvárásai?

A balatoni vendégkör idén nagyon színes, nagyon változó - ez derült ki abból a gyors helyzetértékelésből, amit a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Balatoni régiójának vezetője, Rádóczy Andrea állapíthatott meg a tó környéki házak vezetőivel való konzultáció alapján. 

Hol alszik szívesen a magyar?

- Azok a szállodák, amelyek központi elhelyezkedésűek, és eddig is a hazai vendégkörre épültek, bár megérzik a vírus miatti mai helyzetet, de sokkal kevésbé, mintsem azok, amelyek kissé távolabbi lokációval rendelkeznek. A közvetlenül a tó környékén található szálláshelyek bázis körüli vendégszámokat produkáltak eddig. Azok a házak pedig, amelyek kicsit távolabb vannak a tótól, ott 20 és 50 százalék közötti július elejéig a visszaesés vendégszám tekintetében. Azonban nekik sincs okuk kétségbe esni, mert a főszezon végére lehet, hogy behozzák az eddigi lemaradást, olyan bíztatóak az előrejelzések a foglalásokat tekintve.

Hévíz, Kenese, Siófok értékelése

- Hévízen már árnyaltabb a jelenlegi helyzet. Bár az árak idén is bázis körüliek a városban, azonban, hiányzik a külföldi vendégkör nagy része: német, osztrák, orosz gyógyvendégek köre. A foglalások elindultak őszre az ottani kollégák tájékoztatása alapján, de semmiképp nem olyan számban és mértékben, mint az elmúlt években megszokott volt. Hallottam viszont Balaton környéki olyan szállodákról - a balatonkenesei Marina Port például ilyen -, ahol viszonylag kicsi idén a visszaesés. És jó példa Siófok, ahol az egyik kisebb szálloda információja alapján - a megugrott hazai keresletnek köszönhetően - jóval a bázis fölött teljesítettek már idáig is, azaz ott kimagasló nyári szezont fognak zárni a kollégák.

A visszanyitás sehol nem volt egyszerű

- Olyan új helyzet állt elő a covid miatt, amelyre még sehol nem volt példa. Nemcsak nálunk, a világban sem. A Szállodaszövetség mindenben segítette a munkánkat: virtuális reggelik formájában kapcsolódtunk össze, és tudtuk meg a szükséges információkat, segítettük egymást, mit hogyan készítsünk elő a vendég és a kollégák egészségének megőrzése érdekében. A pünkösdi nyitásokat követően még mindenki szigorúan tartotta a szabályokat, azonban a mostani időszakot látva az a véleményem, egyre inkább lazul a fegyelem. Mert fél házak esetén lehet tartani az üres szoba/vendégszoba szabályt, de amikor a hirtelen megugrott kereslet miatt akár teltházas üzemelés is lehetséges, ezt a megoldást nehéz kivitelezni.

 Mit vár el a vendég?

Ebben az esetben saját példámat említeném annak érzékelésére, hogyan érkeznek a vendégeink. Vacsoraidőben több alkalommal visszahívtak a kollégák az éttermünkbe, mert a kedves vendég nehezen akceptálta az u.n. hibrid svédasztalos megoldást, amikor az előételeket, salátákat, desszertféléket adagolva, míg a főételeket a séf által szervírozva kínáltuk. Vendégeink ragaszkodtak a klasszikus büfé rendszerhez. Ezért most a tálaló eszközök folyamatos cseréjével/fertőtlenítésével, távolságtartással és előzetes időpont egyeztetéssel kerüljük a torlódást, óvjuk vendégeink egészségét, kiemelt figyelmet összpontosítva kényelmükre. 

Mennyi az átlagos tartózkodási idő?

- Egyrészt csökkent az átlagos tartózkodási idő a legtöbb helyen: a tavaly mért 2,1 nap helyett idén kevesebb, 1,7-1,8 nap az átlagos idő a mi szállodánkban.Talán mondani sem kell, ez mennyire megterhelő a megfelelő üzemeltetés miatt. Viszont egy-egy vendég nem egyszer, hanem többször is visszalátogat vagy ugyanabba a házba, ahol korábban megszállt, vagy a Balatonnál felkeres egy másik helyet a következő vagy a rákövetkező hétvégén. És elmondták a kollégák, van, ahol egy-egy hétre érkeznek a hazai vendégek - nyilván ezzel kiváltva egy-egy horvátországi, vagy más, határon kívüli nyaralódesztinációra tervezett nyaralást.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Napfényes fejezet – amely a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról szól

Napfényes fejezet – amely a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról szól 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.