Karácsony: a vidéki szállodák javára dőlt el

A 2009-es évinél is gyengébb foglaltság jellemezte a fővárosi szállodákat, míg vidéken javult a helyzet - közölte a Turizmus Online-nal a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ).

Xellum kft. által rendelkezésre bocsátott adatok alapján az MSZSZ azt vizsgálta, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2009-ben és 2010-ben a december 23-27, illetve december 30 – 2011. január 1. közötti időszakban Budapesten, valamint a vidéki gyógy- és wellness szállodákban. Az MSZSZ közölte: a vidéken – a vizsgálatba bevont, összesen 29 gyógy- és wellness szállodában – a szobafoglaltság, bár nem volt kiemelkedő, de meghaladta ennek a szállodatípusnak az éves átlagát. 2010 Karácsonyán 55,8% volt, 2,2%ponttal jobb, mint 2009-ben. Az átlagár 2010-ben 14.323 Ft, az egy kiadható szobára jutó bevétel (RevPAR) mutató 8.094 Ft volt. Az előbbi 2%-kal gyengébb, az utóbbi 2%-kal jobb, mint a bázisidőszakban.

Ugyanakkor Budapesten, ahol a karácsonyi időszak köztudottan gyenge, a szállodák szobafoglaltsága 2010 Karácsonyán 30,7% volt, ami 2,7%ponttal rosszabb, mint a tavalyi ünnepeken. A gyengébb szobafoglaltság 3,7%-kal magasabb – 10.009 forint – átlag szobaárral párosult. A RevPAR mutató 3.097 forint lett, ami 5,3%-kal gyengébb a 2009 karácsonyi időszak átlagánál.

A fővárosi és vidéki teljesítményeket összevetve látható, hogy 2010 Karácsonyán a szobafoglaltság 25,1%ponttal, az átlagár 43,1%-kal, a RevPAR mutató 161%-kal jobb, mint a budapesti hotelek esetében. Összességében megállapítható, hogy a karácsonyi időszak szállodai teljesítménye Budapesten évek óta a leggyengébb az év során. Így volt ez 2010 Karácsonyán is, amikor a teljesítmény még tovább romlott az előző évhez képest. Megállapítható, hogy a főváros turisztikai vonzóképessége a karácsonyi időszakban nemzetközileg rendkívül gyenge, s a különböző próbálkozások ellenére sem javul - teszi a lesújtó megállapítást az MSZSZ.

A vidéki gyógy- és wellness szállodákban – ahol karácsonykor is a vendégkör meghatározóan hazai – jól látható az a tendencia, hogy van egy fizetőképes kereslet, amely szerint a vendégek szállodában töltik ezeket a tipikusan családi ünnepeket. A 2010 évi emelkedő szobafoglaltság ennek a tendenciának erősödését mutatja. Feltűnő, hogy ez a belföldi vendégkör lényegesen magasabb árat hajlandó fizetni a szállodai szobáért, mint a döntően külföldi vendégek a budapesti szállodákban Karácsonykor.

Fenti adatok közül a szállodák átlagárát és RevPAR mutatóját pozitívan befolyásolta, hogy 2010 decemberében EUR/HUF árfolyam 278,78 Ft volt, ami 2,9%-kal gyengébb, mint a múlt évi 270,84 Ft. Az elemzés 69 budapesti szálloda 9.900 szobájának, és 29 vidéki szálloda 2.800 szobájának teljesítményén alapul. A táblázatban bruttó átlag szobaár és RevPAR adatok szerepelnek.


Szobafoglaltság %

Változás

%pont

Átlag szobaár

Ft

Index %

REVPAR

Ft

Index %

 

2009

XII.

23-27.

2010

XII.

23-27.

 

2009

XII.

23-27.

2010

XII. 23-27.

 

2009

XII.

23-27.

2010

XII. 23-27.

 

Budapest

33,4

30,7

-2,7

9.728

10.009

102,9

3.274

3.097

94,6

Vidéki gyógy-, wellness

53,6

55,8

+2,2

14.563

14.323

98

7.935

8.094

102

Különbség

+20,2%pont

+25,1%pont

--

+49,7%

+43,1%

--

+142,4%

+161,3

--


Superbrands díjas a Bükfürdő Thermal & Spa

Superbrands díjas a Bükfürdő Thermal & Spa 

Nyugat-Magyarország egyetlen fürdőjeként nyert Superbrands díjat a Bükfürdő Thermal & Spa.
Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat

Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat 

Az idei díjátadó ünnepség a közelmúltban megújult a Városligetben található Millennium Házában található Millennium Kávéház és Étteremben került megrendezésre.
Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.