Karácsony: a vidéki szállodák javára dőlt el

A 2009-es évinél is gyengébb foglaltság jellemezte a fővárosi szállodákat, míg vidéken javult a helyzet - közölte a Turizmus Online-nal a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ).

Xellum kft. által rendelkezésre bocsátott adatok alapján az MSZSZ azt vizsgálta, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2009-ben és 2010-ben a december 23-27, illetve december 30 – 2011. január 1. közötti időszakban Budapesten, valamint a vidéki gyógy- és wellness szállodákban. Az MSZSZ közölte: a vidéken – a vizsgálatba bevont, összesen 29 gyógy- és wellness szállodában – a szobafoglaltság, bár nem volt kiemelkedő, de meghaladta ennek a szállodatípusnak az éves átlagát. 2010 Karácsonyán 55,8% volt, 2,2%ponttal jobb, mint 2009-ben. Az átlagár 2010-ben 14.323 Ft, az egy kiadható szobára jutó bevétel (RevPAR) mutató 8.094 Ft volt. Az előbbi 2%-kal gyengébb, az utóbbi 2%-kal jobb, mint a bázisidőszakban.

Ugyanakkor Budapesten, ahol a karácsonyi időszak köztudottan gyenge, a szállodák szobafoglaltsága 2010 Karácsonyán 30,7% volt, ami 2,7%ponttal rosszabb, mint a tavalyi ünnepeken. A gyengébb szobafoglaltság 3,7%-kal magasabb – 10.009 forint – átlag szobaárral párosult. A RevPAR mutató 3.097 forint lett, ami 5,3%-kal gyengébb a 2009 karácsonyi időszak átlagánál.

A fővárosi és vidéki teljesítményeket összevetve látható, hogy 2010 Karácsonyán a szobafoglaltság 25,1%ponttal, az átlagár 43,1%-kal, a RevPAR mutató 161%-kal jobb, mint a budapesti hotelek esetében. Összességében megállapítható, hogy a karácsonyi időszak szállodai teljesítménye Budapesten évek óta a leggyengébb az év során. Így volt ez 2010 Karácsonyán is, amikor a teljesítmény még tovább romlott az előző évhez képest. Megállapítható, hogy a főváros turisztikai vonzóképessége a karácsonyi időszakban nemzetközileg rendkívül gyenge, s a különböző próbálkozások ellenére sem javul - teszi a lesújtó megállapítást az MSZSZ.

A vidéki gyógy- és wellness szállodákban – ahol karácsonykor is a vendégkör meghatározóan hazai – jól látható az a tendencia, hogy van egy fizetőképes kereslet, amely szerint a vendégek szállodában töltik ezeket a tipikusan családi ünnepeket. A 2010 évi emelkedő szobafoglaltság ennek a tendenciának erősödését mutatja. Feltűnő, hogy ez a belföldi vendégkör lényegesen magasabb árat hajlandó fizetni a szállodai szobáért, mint a döntően külföldi vendégek a budapesti szállodákban Karácsonykor.

Fenti adatok közül a szállodák átlagárát és RevPAR mutatóját pozitívan befolyásolta, hogy 2010 decemberében EUR/HUF árfolyam 278,78 Ft volt, ami 2,9%-kal gyengébb, mint a múlt évi 270,84 Ft. Az elemzés 69 budapesti szálloda 9.900 szobájának, és 29 vidéki szálloda 2.800 szobájának teljesítményén alapul. A táblázatban bruttó átlag szobaár és RevPAR adatok szerepelnek.


Szobafoglaltság %

Változás

%pont

Átlag szobaár

Ft

Index %

REVPAR

Ft

Index %

 

2009

XII.

23-27.

2010

XII.

23-27.

 

2009

XII.

23-27.

2010

XII. 23-27.

 

2009

XII.

23-27.

2010

XII. 23-27.

 

Budapest

33,4

30,7

-2,7

9.728

10.009

102,9

3.274

3.097

94,6

Vidéki gyógy-, wellness

53,6

55,8

+2,2

14.563

14.323

98

7.935

8.094

102

Különbség

+20,2%pont

+25,1%pont

--

+49,7%

+43,1%

--

+142,4%

+161,3

--


INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából

INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából 

Csökkenő turistaérkezést és vendéjszakaszámot regisztráltak keleti szomszédainknál.
Akcióban a HotelHero

Akcióban a HotelHero  

A szállodák és éttermek összefogásának köszönhetően 2025. február 2-a óta vasárnaponként 300 rászoruló jut egy-egy tányér meleg ételhez.
Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül 

Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.
Fontos mérföldkő a hostellánc életében

Fontos mérföldkő a hostellánc életében 

Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.
Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél 

A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.
Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.