Látszatintézkedés „a turizmus fejlesztésére”?

Véget vetett az Országos Turisztikai Hatóság annak a módinak, hogy a szállodák, motelek, ifjúsági szállók, villák, panziók, fogadók saját maguk osztályozzák szolgáltatásaik minőségét csillagokkal, illetve margarétákkal. Az új rendelkezést Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa ismertette a Székely Hírmondóval.

2011 óta 5947 szállást kínáló egység „csillagozta” be magát, ezek közül a hatóságoknak eddig 1868-at sikerült ellenőrizni, akik sokszor jelentős eltérést tapasztaltak a feltüntetett csillagok száma és a nyújtott szolgáltatás minősége között. Egy júniusi rendelettel azt akarják elérni, hogy a szállótulajdonosok ne értelmezhessék szubjektíven a törvényt, ezért a turisztikai hatóság úgy döntött, június közepétől csak az állam adhatja a csillagokat, nyilatkozta nemrég Răzvan Filipescu, a hatóság elnöke. A maradék négyezer vendéglátó intézményt is ellenőrizni fogják, és – ha szembetűnő eltérést tapasztalnak – újraminősítik azokat.

Június 14-e óta a szállásadó egységeknek besorolási kérvényt kell benyújtaniuk a hatóságnak, amely 30 napon belül ideiglenes működési engedélyt bocsát ki, amely 30 napig érvényes. Ebben az időszakban a turisztikai hatóságnak ki kell szállnia a helyszínre ellenőrzésre, majd 15 napon belül ki kell állítania a végleges működési engedélyt - emeli ki a Székely Hírmondó. 

Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa elmondta, hogy a júniusban megjelent változtatások újdonságokat is hoznak a minősítés folyamatában. Most már kérik az alkalmazottak bejelentését igazoló kivonatot, ha nincs közművesítve a terület, környezetvédelmi engedélyt kell kiváltani. Ezentúl minden tervet és módosítást jóvá kell hagyatni az illetékes minisztériummal – eddig csak az új építésű épületek esetében volt erre szükség. Újdonság az is, hogy műemlék épületeknél – megfelelő indoklással – eltekintenek bizonyos építkezési kötöttségek betartásától, mert az ilyen típusú ingatlanokat nehezebb vendéglátásra alkalmas helyiséggé átalakítani. Be akarnak vezetni egy központosított vendég-nyilvántartási rendszert is, hogy véget vessenek a feketeturizmusnak. Kötelezővé vált a „pro natura” üzenet kifüggesztése is, ez a tisztítószerek környezetbarát felhasználását jelenti.

A minősítési folyamatban pontokat lehet gyűjteni, és ezek száma függvényében dől el, hogy egy-egy szálláshely hány csillagot ér. Pontotozzák, ha fogyatékkal élőknek is megfelel a bejárata, a szobákból erkélyre lehet kilépni, a parkolóhelyek száma megegyezik a szobák számával, a személyzet szakképzett, a recepción állandó jelleggel dolgoznak, a szobákban bőséges a fényforrás, van tévé, telefon stb., ha minél több a kiegészítő szolgáltatás (pl. kozmetikaszalon, autóbérlési lehetőség, fitneszterem stb.)

Hegedűs Ferenc, a kézdivásárhelyi Hotel Atrium tulajdonosa az újdonságokra így reagált a Székely Hírmondónak:

– Csillagháborúval nem lehet megoldani a turizmust. A szigorú előírások, kritériumok az osztályozáshoz teljesen fölöslegesek, mert egy-egy hotelnek, illetőleg szálláshelynek el kell nyernie a vendég tetszését. Ha tetszik neki, fizet érte, ha nem, máshová megy.

Forrás: Székely Hírmondó


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.