3300 milliárd forintnyi kárt okoztak az utasoknak az amerikai késések

Az amerikai légi járatok késései és a járattörlések évi 16,7 milliárd dollár, azaz több mint 3300 milliárd forint kárt okoztak az utasoknak - derült ki egy friss tanulmányból.

Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) támogatásával készült átfogó tanulmányban azt vizsgálták, hogy az utasoknak valójában mennyibe kerül a járatok késéséből, törléséből adódó időveszteség és az ezzel járó egyéb kiadások, például plusz szállodai, étkezési és más költségek. A felméréshez a 2007-ből származó adatokat használták, mert ez volt az utolsó év, amelyből a számításokhoz szükséges összes adat a kutatók rendelkezésére állt. Ezek szerint a légitársaságoknak 8,3 milliárd dollár (1640 milliárd forint) kárt okoztak a késések. Ez az összeg többségében az üzemanyag és fenntartási többletköltségekből, valamint a személyzetnek járó pótlékokból tevődött össze. Az amerikai gazdaság egyéb területeit is hátrányosan befolyásoló késések összesen 33 milliárd dollár veszteséget okoztak, de legrosszabbul mégis az utasok jártak, akik több mint a felét állták ennek a hatalmas összegnek.

Az utasokat ért veszteségek mértéke az utóbbi három évben valószínűleg alacsonyabb volt, mert a gazdasági válsággal az utazók száma is kevesebb lett. Az amerikai légi forgalom 2007-ben volt a csúcson, ekkor mintegy 1,3 millió helyi járat késett - azaz a számítógépes rendszerben rögzített menetrendhez képest az indulási, vagy az érkezési idő legkevesebb 15 perccel módosult -, valamint 119 ezer járatot töröltek. Tavaly "mindössze" 85 ezer járat késett, miközben 63 járatot töröltek.

Mark Hansen kutatásvezető, a Berkeley Egyetem professzora szerint viszont a 2007-es statisztikák állhatnak közelebb a valósághoz, mert a gazdasági válság nem tekinthető állandó tényezőnek. "Műszaki problémák és az időjárás miatt mindig is lesznek késések, de ezek lényegesen csökkenthetők, ha fejlesztik a repülőterek és légifolyosók légiforgalmi irányítási rendszereit" - magyarázta a professzor.

Forrás: MTI


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.