3300 milliárd forintnyi kárt okoztak az utasoknak az amerikai késések

Az amerikai légi járatok késései és a járattörlések évi 16,7 milliárd dollár, azaz több mint 3300 milliárd forint kárt okoztak az utasoknak - derült ki egy friss tanulmányból.

Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) támogatásával készült átfogó tanulmányban azt vizsgálták, hogy az utasoknak valójában mennyibe kerül a járatok késéséből, törléséből adódó időveszteség és az ezzel járó egyéb kiadások, például plusz szállodai, étkezési és más költségek. A felméréshez a 2007-ből származó adatokat használták, mert ez volt az utolsó év, amelyből a számításokhoz szükséges összes adat a kutatók rendelkezésére állt. Ezek szerint a légitársaságoknak 8,3 milliárd dollár (1640 milliárd forint) kárt okoztak a késések. Ez az összeg többségében az üzemanyag és fenntartási többletköltségekből, valamint a személyzetnek járó pótlékokból tevődött össze. Az amerikai gazdaság egyéb területeit is hátrányosan befolyásoló késések összesen 33 milliárd dollár veszteséget okoztak, de legrosszabbul mégis az utasok jártak, akik több mint a felét állták ennek a hatalmas összegnek.

Az utasokat ért veszteségek mértéke az utóbbi három évben valószínűleg alacsonyabb volt, mert a gazdasági válsággal az utazók száma is kevesebb lett. Az amerikai légi forgalom 2007-ben volt a csúcson, ekkor mintegy 1,3 millió helyi járat késett - azaz a számítógépes rendszerben rögzített menetrendhez képest az indulási, vagy az érkezési idő legkevesebb 15 perccel módosult -, valamint 119 ezer járatot töröltek. Tavaly "mindössze" 85 ezer járat késett, miközben 63 járatot töröltek.

Mark Hansen kutatásvezető, a Berkeley Egyetem professzora szerint viszont a 2007-es statisztikák állhatnak közelebb a valósághoz, mert a gazdasági válság nem tekinthető állandó tényezőnek. "Műszaki problémák és az időjárás miatt mindig is lesznek késések, de ezek lényegesen csökkenthetők, ha fejlesztik a repülőterek és légifolyosók légiforgalmi irányítási rendszereit" - magyarázta a professzor.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.