3300 milliárd forintnyi kárt okoztak az utasoknak az amerikai késések

Az amerikai légi járatok késései és a járattörlések évi 16,7 milliárd dollár, azaz több mint 3300 milliárd forint kárt okoztak az utasoknak - derült ki egy friss tanulmányból.

Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) támogatásával készült átfogó tanulmányban azt vizsgálták, hogy az utasoknak valójában mennyibe kerül a járatok késéséből, törléséből adódó időveszteség és az ezzel járó egyéb kiadások, például plusz szállodai, étkezési és más költségek. A felméréshez a 2007-ből származó adatokat használták, mert ez volt az utolsó év, amelyből a számításokhoz szükséges összes adat a kutatók rendelkezésére állt. Ezek szerint a légitársaságoknak 8,3 milliárd dollár (1640 milliárd forint) kárt okoztak a késések. Ez az összeg többségében az üzemanyag és fenntartási többletköltségekből, valamint a személyzetnek járó pótlékokból tevődött össze. Az amerikai gazdaság egyéb területeit is hátrányosan befolyásoló késések összesen 33 milliárd dollár veszteséget okoztak, de legrosszabbul mégis az utasok jártak, akik több mint a felét állták ennek a hatalmas összegnek.

Az utasokat ért veszteségek mértéke az utóbbi három évben valószínűleg alacsonyabb volt, mert a gazdasági válsággal az utazók száma is kevesebb lett. Az amerikai légi forgalom 2007-ben volt a csúcson, ekkor mintegy 1,3 millió helyi járat késett - azaz a számítógépes rendszerben rögzített menetrendhez képest az indulási, vagy az érkezési idő legkevesebb 15 perccel módosult -, valamint 119 ezer járatot töröltek. Tavaly "mindössze" 85 ezer járat késett, miközben 63 járatot töröltek.

Mark Hansen kutatásvezető, a Berkeley Egyetem professzora szerint viszont a 2007-es statisztikák állhatnak közelebb a valósághoz, mert a gazdasági válság nem tekinthető állandó tényezőnek. "Műszaki problémák és az időjárás miatt mindig is lesznek késések, de ezek lényegesen csökkenthetők, ha fejlesztik a repülőterek és légifolyosók légiforgalmi irányítási rendszereit" - magyarázta a professzor.

Forrás: MTI


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.