A Süddeutsche Zeitung egy bírósági beadványra hivatkozva azt írta, öt csődeljárás is érkezett az üzemeltetővel kapcsolatban, egyik a többségi tulajdonos kínai HNA Grouptól. A bíróság már kirendelt egy csődbiztost, de a cég jövőjével kapcsolatban egyelőre semmilyen információ nem szivárgott ki. A HNA Group azonban saját maga is fizetésképtelenséget jelentett még februárban, bár akkor azt közölték, ennek nincs hatása az üzemeltetésre.
Október elején a repülőtér vezetése még azt közölte, hogy jó irányba indultak el az ügyek, a cargo-forgalomban növekedést mértek a korábban katonai célokra használt légikikötőben. Emellett viszont az utasforgalom jelentősen mérséklődött, és ez a trend már a járvány előtt is megmutatkozott, miután a Ryanair jelentősen csökkentette az oda közlekedő járatait.
A helyzetet az utazási korlátozások jelentősen rontották, bár a német napilap online kiadása megjegyezte, hogy a repülőtér a járvány alatt nem kapott a 200 millió eurós állami támogatásból, és a dolgozók munkarendje sem változott. Legutóbbi eredmény-beszámolójában a cég 2024-re már nyereséges üzemelést prognosztizált.
A csődhöz hozzájárulhatott az is, hogy a járvány miatt lecsökkent a közelben lévő nagy repülőterek forgalma, így a Hahnba közlekedő áruszállító légitársaságok egy része inkább visszaköltözött a nagyobb légikikötőkbe, például Frankfurtba.
Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) tavaly októberben figyelmeztetett arra, hogy ha az államok nem segítik ki a légitársaságokhoz hasonlóan a repülőtereket üzemeltető vállalatokat, akkor közel 200 cég mehet csődbe.