A tavaszi teszt most elkészült hatástanulmánya rámutatott: a 12 új, rövidített repülési útvonal bevezetésével éves szinten 4-5 százalékkal, összesen legalább 117 ezer kilométerrel csökkenhetne a vizsgált repülési útvonalakon a ténylegesen lerepült távolság, és ezzel minimum 1100 tonnával kevesebb káros anyag kerülhetne a levegőbe.
Hozzátették: évi legalább 714 ezer liternyi kerozint, közel félmillió dollárnyi üzemanyag-költséget is meg lehetne spórolni a bevezetéssel. A megtakarítások mellett átlagosan 3,5 perccel rövidülhetne a menetidő és 4,6 százalékkal kevesebb káros anyag kerülhetne a környezetbe.
A Balti-tenger és Dél-Magyarország között húzódó térségben összesen 12 új, rövidített repülési útvonalat teszteltek májusban a magyar, a lengyel és a szlovák légiforgalmi irányító szolgálat szakemberei. A programban Ausztria, Horvátország, Szlovénia és Szerbia megfigyelőként vett részt. A tesztsorozat következő lépésében várhatóan már a horvát légiforgalmi irányítás is részt vesz, így egyre nagyobb régióban nyílik lehetőség a jelenleg repült útvonalak ésszerűsítésének és lerövidítésének tesztelésére.
Forrás: MTI